You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben in afwachting van de levering van m‘n model Y komende zaterdag even naar verzekeringen aan het kijken. ik overweeg Promovendum. Iemand een idee of de auto’s die nu uitgeleverd worden zijn uitgerust met tilt/intrusion zoals onder optie 2 wordt geëist?Heb m’n Promovendum polis nog eens ff goed doorgelezen, telefonisch hadden ze hier geen opmerkingen over gemaakt dus dacht dat hier geen verdere eisen waren….
Helaas…
Dit is hun Tesla clausule:
MR008- Alarmclausule Tesla
De auto die op deze polis verzekerd is, moet voorzien zijn van:
(1) een door de Stichting Certificering Motorrijtuigbeveiliging (SCM) goedgekeurd alarmsysteem met hellinghoekdetectie en een voertuigvolgsysteem (klasse 4/5 met als basis een klasse 3 systeem);
of
(2) een gelijkwaardig Tesla alarmsysteem en voertuigvolgsysteem dat door de verzekeraar wordt geaccepteerd.
Is er sprake van schade of verlies door diefstal, joyriding of pogingen daartoe? Dan moet de verzekeringnemer, op verzoek van de verzekeraar, kunnen aantonen dat het vereiste alarmsysteem en voertuigvolgsysteem aanwezig was in de auto én op de voorgeschreven manier werd onderhouden. Gedurende de schadegebeurtenis moet het vereiste alarmsysteem en het voertuigvolgsysteem ingeschakeld zijn en de auto naar behoren afgesloten zijn. Bij een Tesla houdt dit onder andere in dat de opties alarm en tilt/intrusion onder Security en Remote Acces onder Mobile zijn geactiveerd. Let op: als er niet aan deze verplichtingen wordt voldaan, is er geen recht op schadevergoeding.
Hoe lezen jullie optie 2? Als je het Tesla alarm gebruikt dan moet je ook nog een (3rd party) voertuig volgsysteem hebben?
Heb nog wat gegoogled. Model Y heeft dit, maar geen schuifje om het aan/uit te zetten. Staat altijd aan als alarm aan staat, behalve in Dog mode.Ik ben in afwachting van de levering van m‘n model Y komende zaterdag even naar verzekeringen aan het kijken. ik overweeg Promovendum. Iemand een idee of de auto’s die nu uitgeleverd worden zijn uitgerust met tilt/intrusion zoals onder optie 2 wordt geëist?
Heb m’n Promovendum polis nog eens ff goed doorgelezen, telefonisch hadden ze hier geen opmerkingen over gemaakt dus dacht dat hier geen verdere eisen waren….
Helaas…
Dit is hun Tesla clausule:
MR008- Alarmclausule Tesla
De auto die op deze polis verzekerd is, moet voorzien zijn van:
(1) een door de Stichting Certificering Motorrijtuigbeveiliging (SCM) goedgekeurd alarmsysteem met hellinghoekdetectie en een voertuigvolgsysteem (klasse 4/5 met als basis een klasse 3 systeem);
of
(2) een gelijkwaardig Tesla alarmsysteem en voertuigvolgsysteem dat door de verzekeraar wordt geaccepteerd.
Is er sprake van schade of verlies door diefstal, joyriding of pogingen daartoe? Dan moet de verzekeringnemer, op verzoek van de verzekeraar, kunnen aantonen dat het vereiste alarmsysteem en voertuigvolgsysteem aanwezig was in de auto én op de voorgeschreven manier werd onderhouden. Gedurende de schadegebeurtenis moet het vereiste alarmsysteem en het voertuigvolgsysteem ingeschakeld zijn en de auto naar behoren afgesloten zijn. Bij een Tesla houdt dit onder andere in dat de opties alarm en tilt/intrusion onder Security en Remote Acces onder Mobile zijn geactiveerd. Let op: als er niet aan deze verplichtingen wordt voldaan, is er geen recht op schadevergoeding.
Hoe lezen jullie optie 2? Als je het Tesla alarm gebruikt dan moet je ook nog een (3rd party) voertuig volgsysteem hebben?
Als het goed is krijg je een losse "MR009- Alarmclausule Tesla" in je polis, die hier eerder ook gepost is. Vind nog steeds dat het iets explicieter mag dat Tesla's systemen afdoende zijn, maar telefonisch tot 2x toe bevestigd dus ik ga er vanuit dat het klopt. Persoonlijk zal ik wel pin-to-drive gaan gebruiken om e.e.a. nog wat minder diefstal gevoelig te maken.
Ik belde unive en ze zeiden dat ze alleen konden boeken op de 31ste dag van mijn bevalling. heeft iemand anders een soortgelijke uitdaging gehad? kan niet het risico lopen om de auto op te halen en geen verzekering te hebbenBellen, zoals het daar ook staat
Ik volg je taalgebruik niet helemaal, maar ik denk te lezen dat je meer dan 31 dagen van te vorige al wil verzekeren?Ik belde unive en ze zeiden dat ze alleen konden boeken op de 31ste dag van mijn bevalling. heeft iemand anders een soortgelijke uitdaging gehad? kan niet het risico lopen om de auto op te halen en geen verzekering te hebben
When will the new prices be included in the insurance comparators? If you now enter a license plate of a car with a name of after the price reduction, you will still see that the car value is used.
I just want to find out how much the insurance costs with the current value
Ook eens! Zit zelf ook bij Promovendum. Kreeg telefonisch te horen (na navraag intern door telefonisch medewerker) “het tesla alarm is voldoende”. Hij ging het om z’n werkoverleg doorgeven dat de bewoording onduidelijk is.Promovendum:
View attachment 899942
Ik blijf hem vaag vinden. Hoe kun je nu achteraf aantonen dat deze settings aan stonden op het moment dat de auto gestolen is? Je hebt geen auto meer, waarop je kunt laten zien dat de instellingen aan staan. Of je moet de hele dag screenshots van de instellingen maken. Hier kunnen ze toch met weinig moeite onderuit komen als ze geen zin hebben om uit te keren?
Bji mij vandaag ook een melding (voor een Model S uit 2015 overigens). Met maximale No-Claim ging die van 114 naar bijna 190 per maand!Hi all,
zijn er meer mensen die bij centraal beheer zitten en de verzekering ineens omhoog schiet?
die van mij is van 104 naar 146 gegaan. Met als reden dat verzekeren iets collectiefs is en dat daarom de premies omhoog gaan…