Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Montage kentekenplaten Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb, zoals bij al mijn vorige leaseauto's, bij de leasemaatschappij aangegeven dat er luxe platen op moeten en geen reclame onder de kentekenplaten. Kost je een paar euro extra, maar voor mij ziet het er dan weer een stukje netter uit. Net als het verwijderen van de motortypering op de achterzijde.

Maar goed.... niet iedereen heeft dezelfde tic als ik.
 
Ik heb, zoals bij al mijn vorige leaseauto's, bij de leasemaatschappij aangegeven dat er luxe platen op moeten en geen reclame onder de kentekenplaten. Kost je een paar euro extra, maar voor mij ziet het er dan weer een stukje netter uit. Net als het verwijderen van de motortypering op de achterzijde.

Maar goed.... niet iedereen heeft dezelfde tic als ik.

Maar dan is de vraag of dat ook gebeurd is. Is je model 3 met luxe platen geleverd?

Ik had dat namelijk ook geregeld met de LM en het is in het leasebedrag opgenomen, maar de platen zaten er niet op. Ik mag het zelf regelen en de kosten declareren, maar daar ben ik de afgelopen 5 maanden nog niet aan toegekomen
 
Nog niet geleverd, maar ik ga er op dit moment nog even vanuit dat het geregeld wordt (misschien wat naïef na alle verhalen mbt Tesla, maar tot het tegendeel bij mij is bewezen...). Het is bij al mijn vorige auto's goed gegaan.

Maar dan is de vraag of dat ook gebeurd is. Is je model 3 met luxe platen geleverd?

Ik had dat namelijk ook geregeld met de LM en het is in het leasebedrag opgenomen, maar de platen zaten er niet op. Ik mag het zelf regelen en de kosten declareren, maar daar ben ik de afgelopen 5 maanden nog niet aan toegekomen
 
Sorry, maar een 60k auto moet toch gewoon als luxe bestempeld kunnen worden lijkt me. Zijn immers flink wat dubbeltjes...
Niet voor een Tesla. Je krijgt heel veel voor het geld wat je betaald, naast de accu zit er erg veel techniek in wat gewoon erg veel kost. De camera’s met eigen rekenunits, de hoofdcomputer is geheel zelf ontwikkeld en heeft miljarden meen ik gekost. Alle autopilot hardware etc. Dus om de prijs zo laag mogelijk te houden om de auto nog voor de “gewone man” (lees, massa) betaalbaar te houden zal er op andere zaken kosten bespaard moeten worden. Het is feitelijk een goedkope auto als je kijkt wat je krijgt.
 
  • Like
Reactions: Frankvr and PieterH
Niet voor een Tesla. Je krijgt heel veel voor het geld wat je betaald, naast de accu zit er erg veel techniek in wat gewoon erg veel kost. De camera’s met eigen rekenunits, de hoofdcomputer is geheel zelf ontwikkeld en heeft miljarden meen ik gekost. Alle autopilot hardware etc. Dus om de prijs zo laag mogelijk te houden om de auto nog voor de “gewone man” (lees, massa) betaalbaar te houden zal er op andere zaken kosten bespaard moeten worden. Het is feitelijk een goedkope auto als je kijkt wat je krijgt.
De bruto prijs is ook echt €10,- hoger voor luxe platen. Als je 10.000 sets per jaar afneemt krijg je wel 50% korting. Kost dus wel één model 3!
Kentekenplaten - Van de Burgwal
 
  • Like
Reactions: Hans_TM3
De bruto prijs is ook echt €10,- hoger voor luxe platen. Als je 10.000 sets per jaar afneemt krijg je wel 50% korting. Kost dus wel één model 3!
Kentekenplaten - Van de Burgwal

Dat is dus precies waar het om gaat met massa productie modellen. Iedere cent is er één. Dus paar moertjes en boutjes minder, geen afdichtrubbers etc op de massa gaat het om heel veel geld. Hoe denk je hoe luchtvaartmaatschappijen rekenen? Heel gedoe geweest over het weglaten van tomatenschijfjes op de salade. Dit bleek een besparing van enkele miljoenen op termijn op te leveren door met name de gewichtsbeperking waardoor er minder brandstof nodig is. Is gewoon bizar, maar zo werkt het blijkbaar. Teveel willen voor 40 euro vliegen.

Tja, en even terug naar de M3, geen elektrische taillift (waar ook veel gezeik over is, want het is zo een luxe auto en hoort standaard) gebruik van staal ipv aluminium, dat maakt de auto bereikbaar voor de massa.
 
  • Like
Reactions: Frankvr and eelcodb