Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MX 'ziet' HD met muziek niet meer

This site may earn commission on affiliate links.
Halverwege onze vakantie in Spanje hield de HD die ik voor eigen muziek gebruik er mee op.
In eerste instantie dacht ik aan een defecte HD, door de warmte bijvoorbeeld.
Thuis aan de computer gehangen en alles OK, muziek kon gewoon afgespeeld worden.
Voor de zekerheid opnieuw geformatteerd (FAT 32) en muziek weer terug gezet, kabel vervangen, andere usb poort gebruikt... niets.
Ik weet het even niet meer, iemand hier die een tip heeft of misschien hetzelfde heeft meegemaakt?
Ik zie de HD dus niet meer als bron staan in het muziekscherm, ook niet bij muziekinstellingen waar je de verschillende bronnen aan en uit kan zetten.
Alvast dank voor het meedenken!
(USB poorten van de X lijken goed want werken gewoon met de camera's)
 
Probeer 'm eens met exFAT te formatteren. Ik gebruik zelf een Raspberry Pi W met teslausb van GitHub - marcone/teslausb: Steps and scripts for turning a Raspberry Pi into a useful USB drive for a Tesla en deze wilde ook niet meer mounten in de wagen (maar wel op m'n PC) vanaf software versie 2021.12.25.6. Hetzelfde probleem hebben andere teslausb gebruikers ook.

Mijn teslausb werkt nu weer, nadat ik de Pi helemaal opnieuw geïnstalleerd heb, met nu maar 1 partitie voor alleen TeslaCam ipv 2 partities (waarvan de 2e voor music). Ik ben er nog niet helemaal achter wat de root cause is.
 
Helaas, ook opnieuw formatteren exFat helpt niet. Het vreemde is dat het op deze manier een paar jaar goed gewerkt heeft..
Ik heb toch het idee dat het met een update meegekomen is, heb sowieso wat andere problemen met de huidige versie (2021.24.4)
Maar dat zal ik even in het juiste draadje posten.