Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MY: Melding tijdens laden

This site may earn commission on affiliate links.
Collegae MY rijders.
Sedert ongeveer een maand krijg ik tijdens het laden een melding dat het laden gestopt is maar het laden gaat gewoond door.
Zie bijgevoegde foto.
De melding geeft aan dat ik op het touch screen moet kijken voor bijzonderheden maar daar staat niets 🥺
Is dit een bekende 'feature' van de laatste software update (v2033.2.22) of heeft mijn auto laadkuren?
 

Attachments

  • Screenshot_20230410_131415_One UI Home.jpg
    Screenshot_20230410_131415_One UI Home.jpg
    480.9 KB · Views: 270
Gebeurt dit bij een laadpaal die aan “load balancing” doet?

Bij sommige palen stopt dan eerst het laden volledig. Daardoor krijg je die melding. En direct daarna gaat de paal laden met verminderd vermogen. Dus als je dan kijkt, dan lijkt alles normaal te zijn.
 
Gebeurt dit bij een laadpaal die aan “load balancing” doet?

Bij sommige palen stopt dan eerst het laden volledig. Daardoor krijg je die melding. En direct daarna gaat de paal laden met verminderd vermogen. Dus als je dan kijkt, dan lijkt alles normaal te zijn.
Ik heb een standaard Tesla Gen 3 laadpaal.
Het bijzondere is dat ik die meldingen sedert ongeveer een maand krijg en wel bij elke laadsessie. Het tijdstip lijkt at random.
 
Ik heb de meldingen uit staan voor “starten met opladen”. Alleen het onderbreken staat aan. Er zal wel iets zijn inderdaad wat dit triggert. Goede vraag..
 
Vandaag ook de melding gehad dat het opladen onderbroken zou zijn! Direct naar de auto toegelopen maar die was nog aan het laden.

Wellicht een bug?
 
Losse gedachte. Het kan zijn dat je TWC oververhit en daardoor stopt en terug start.
Check eens een andere TWC (als dat kan?), of je zet je TWC op veel lagere ampère in de app, in de hoop dat dit het issue met overhitten kan uitsluiten.
 
  • Like
Reactions: DM231191
Losse gedachte. Het kan zijn dat je TWC oververhit en daardoor stopt en terug start.
Check eens een andere TWC (als dat kan?), of je zet je TWC op veel lagere ampère in de app, in de hoop dat dit het issue met overhitten kan uitsluiten.
Lijkt mij niet met 6 graden buiten. Maar het zou kunnen dat er iets mis is met de TWC.

Ben benieuwd naar de topic starter.
 
Nader onderzoek toont aan dat het laden dus echt tussendoor (om ongeveer 09:30) stopt. Heel bijzonder. Maar even in de gaten houden. Tesla Wall Connector V3.

De zonnepanelen zijn verplaatst afgelopen vrijdag. Sindsdien dit probleem. Maar het lijkt mij dat dit geen impact mag hebben op het laden, toch?

@Herman H heb jij wellicht een soortgelijke situatie? Is er wellicht iets aan elektra aangepast? Alhoewel er in mijn meterkast niets is gedaan, heb ik alleen de zekering offline gehaald van de TWC. Maar dat mag niets uitmaken. Ik ga de laadpaal weer eens offline halen en na een paar minuten weer online zetten door de zekering weer naar beneden en boven te doen.

Edit: Hetzelfde ( klik -> issue ) van een paar jaar terug. Exact wat @jr_gn omschrijft. Zou de software van de TWC zijn vernieuwd? Ga ik straks even controleren!

IMG_1162.jpeg
 
Last edited by a moderator:
Ik zou durven zeggen, 1+1=2

- Laad je rechtstreeks van je PV-installatie?
- Komt de spanning van je PV-installatie niet te hoog en wordt daardoor de omvormer misschien even uitgeschakeld om het net te beveiligen?
Nee, ik laad niet rechtstreeks. In de meterkast is niets aangepast en ik heb micro-omvormers ;-) PS: de spanning kon zeker niet te hoog zijn, omdat de zon niet scheen.

Ik heb het volgens mij opgost! Geen melding meer gehad nadat de auto een uur heeft geladen.

- Zekering van de TWC uitgeschakeld en na een uur weer ingeschakeld
- soft reset in de auto
- via wifi verbonden met de TWC en naar het ip adres gegaan. Gekeken of er foutmeldingen waren. Ik kwam tot de conclusie dat de wifi niet werkte en dat de TWC niet op updates kon controleren
- Router geĂĽpdated (ik heb een bijzondere router die soms FW issues heeft)
- Ingelogd op TWC en check of wifi werkte en dat was het geval
- controleren op updates was rood dus dat heb ik direct gedaan
- fingers crossed, maar voorlopig solved

@jr_gn hoor graag of het bij jou ook opgelost is.
 
  • Informative
Reactions: Krisja
Ik zou durven zeggen, 1+1=2

- Laad je rechtstreeks van je PV-installatie?
- Komt de spanning van je PV-installatie niet te hoog en wordt daardoor de omvormer misschien even uitgeschakeld om het net te beveiligen?
De TMC heeft een hoge spanning beveigiging, ik weet niet of de TWC die ook heeft maar die zou net iets lager kunnen zijn dande omvromer hoogspanning beveiliging.
 
De TMC heeft een hoge spanning beveigiging, ik weet niet of de TWC die ook heeft maar die zou net iets lager kunnen zijn dande omvromer hoogspanning beveiliging.
Je moet wel een aardige PV installatie hebben wil het voltage door je nieuw geplaatst zonnepanelen boven de grenswaarde komen als je tegelijkertijd ook met 11 kW aan het laden bent.

In andere woorden: De kans dat het hier om een te hoog voltage gaat lijkt me nihil.
 
Even een berichtje wat Tesla ervan vindt. Diurde war langer omdat iemand achterop reed en vervolgens de aito gerepareerd moest eorden.
Wall connector uitgelezen. Na analyse en contact met Charging Support kreeg ik het volgende bericht:
We are sorry to hear you are experiencing charging session interruptions with your Tesla Wall Connector. Our teams are working on a solution at the moment. Please note that the car's charging rate is similar to the full speed as the interruptions are short. Thank you for your patience, we are working on implementing a fix as soon as possible. Please feel free to reach out to us if you have further questions or are experiencing longer interruptions.

Wordt dus kennelijk aan gewerkt.