Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Naar Oostenrijk skiën met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo,

Nieuwe Tesla Model S D90 eigenaar en dus ook nieuw op het forum.

Met de krokusvakantie zal ik met de Tesla naar Oostenrijk op vakantie gaan. De auto moet daar dan een dikke week buiten staan. Kan zoiets zonder dat ik hem aan een draadje hang ? Ik zal waarschijnlijk er moeten voor zorgen dat ik met een flink gevulde batterij aankom bij het hotel ?

Als rookie vergeet ik misschien nog voor de hand liggende dingen waar ik rekening moet mee houden. Winterbanden, uiteraard. (Jammer dat Michelin Crossover niet in juiste versie bestaat voor de S - ik wissel niet graag)

Tom
 
Tom (allereerst welkom!), geen enkel probleem. Ik ga al jaren met de Tesla naar Oostenrijk (of Italie) op wintersport en laat hem altijd een week stil staan. Zorg dat je niet te leeg aankomt, dus pak nog even een laatste supercharger mee op je route (St. Anton, Lermoos, Kitzbuhel, Anif (bij Salzburg), Flachau....), zet je energie saving mode ON, always connected OFF, enfin, gaat geen probleem zijn. Check ook even het "Op wintersport met de Tesla" draadje of het ook moge heten. Veel plezier!
 
Dank je voor de hints en de link naar het juiste topic. Ik heb wat te lezen...! Ik dacht dat er per dag buiten in de vrieskou flink wat kilometers kwijt geraakten uit de batterij, maar dat is dus niet zo ? Alleen minder energie beschikbaar bij koude batterij, en die komt weer vrij als ze opgewarmd is (waarvoor energie nodig is). Toen ik de auto kocht en expliciet vroeg hoe ik er mee op skivakantie kon, zei de Tesla-verkoper dat ik hem toch best kon inpluggen in het hotel.

Ik vind het toch een beetje spannend, want ga alleen met mijn 7-jarige dochter.
 
Dat is makkelijk. Kan ze de SuC voor je aansluiten -;). Deed mijn dochter van 9 ook in 2013. Ik zie ze op die leeftijd toch niet zo snel klassiek tanken.

Maar aan de auto zal het niet liggen - integendeel. Hou je aan wat @jm71 zegt - je verliest zeker energie maar op die manier minimaliseer je dat. Niettemin - als je in een garage gewoon aan 220 kan staan en SoC op 80% houden is dat nog mooier (maar dus niet echt noodzakelijk). Een EV gaat prima in de kou - zelfs veel beter dan een fossiel eigenlijk. Hoop dat je stoelverwarming hebt - is ook minder energie voor nodig dan lucht verwarmen. Bij voorkeur niet 100% laden voordat je terug gaat. Je mist dan het gemak van regeneratief remmen bij de afdaling.