Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie missertjes

This site may earn commission on affiliate links.
God ik hoop echt dat er snel een degelijke update komt. Ik koop een auto van een ton, ik heb dan ook echt geen zin om met een tomtom te gaan rondrijden...

Voorlopig zul je de TomTom zeker moeten gebruiken. Ik reed afgelopen week op de mooie rondtrip in Zweden van Karlstad naar Granna. Was volgens de Tesla navigatie 407 km maar dan wel over Keulen en Aken. Dat zou betekend hebben dat wij onderweg zouden zijn gestrand. De TomTom komt binnen enkele seconden met een route die 236 km bedroeg en dus zonder problemen te halen was.
Ik ben wel benieuwd hoe Tesla zou reageren als ze ons met een ambulance zouden moeten repatriëren omdat de Tesla navigatie niet deugt.
 
Ik ben wel benieuwd hoe Tesla zou reageren als ze ons met een ambulance zouden moeten repatriëren omdat de Tesla navigatie niet deugt.

Ik ben mensen in Frankrijk tegengekomen die dit voorhadden. Tesla opgehaald, en naar hun huis in Zuid Frankrijk gereden. Volgens een route die ze nog nooit eerder hadden gereden, aanbevolen door Tesla. Dat ging dus mis, en Tesla heeft ze naar een Supercharger gebracht. Kostenloos.
 
Misschien heeft Elon, na zijn recente Europese ritjes, dit ook aan den lijve ondervonden en doorgekregen dat de navigatie het hier niet zo goed doet als in California.
Jerome kreeg die wake up call tijdens een paar ritjes in de Schiphol taxi's, die voor professioneel gebruik op hun TomTom moeten vertrouwen. Niet bepaald het beeld dat je aan mogelijk nieuwe klanten wilt tonen.
 
Twijfelgevalletje gistermiddag op weg naar de Factory in Tilburg.
Wordt het de A2, de A27 of gaan we weer terug naar Leidsche Rijn.
Onmiddellijk een reset gedaan maar het werd er niet beter op.


Schermafbeelding 2015-09-26 om 15.08.52.jpg
 
Vrijdagmiddag gingen wij naar Breda voor een lustrumfeest.
Bij Vianen werden we door de navigatie vanuit de file van de A2 van achter een Belgische vrachtwagen rechtsaf van de snelweg (nou ja, snelweg...) gestuurd.
Even een twijfelgevalletje... wat doen we? Besluit: OK, laten we het advies van de navigatie maar weer eens een keertje opvolgen.
In Duitsland heeft de auto ons immers al een paar keer flink fileleed bespaard.
Mooie touristische route gereden langs weggetjes langs het water, die zo smal waren dat er speciale passeerstukjes waren.
Bij Noordeloos weer de A27 opgekomen en tot onze grote verbazing weer achter exact dezelfde Belgische vrachtwagen ingevoegd.
Hoe groot is de kans dat zoiets gebeurt???
Ergo: nul opgeschoten, maar wel een heel mooie route gereden. :smile:
Deze zit voor mij dit keer in de categorie: je kunt niet alles exact berekenen!
 
Echt idiote vraag waarschijnlijk maar via search kan ik het niet dadelijk vinden, is het onmogelijk om de webbrowser te misbruiken en Google maps te gebruiken?

Ik heb het -tig keer geprobeerd maar je krijgt een zeer oude versie van Google Maps te zien.
En de browser kan de gps niet continue aanspreken, alleen bij een volledig nieuwe page load.
Het wordt tijd dat die ooit aangekondigde SDK er een keer komt :smile:
 
Als ik dit allemaal lees vraag ik mij af of ik toch niet beter een BMW gekocht had...dit vind ik echt wel ondermaats voor een +100K auto...

Dat had je dan wellicht beter kunnen doen ja. Gek dat niemand op dit forum, hoe lang de lijst met kinderziektes of wat dan ook is, terug wil naar de ICE. Net zo iets als dvd versus vhs. Laten we wel zijn, naast een Tesla is elke BMW van een vorige generatie. Nog niet gesproken over restwaarde over vijf jaar als iedereen wakker is en elektrisch wil.
 
Als ik dit allemaal lees vraag ik mij af of ik toch niet beter een BMW gekocht had...dit vind ik echt wel ondermaats voor een +100K auto...

Ik zou zelfs zonder navigatie in de Model S geen ICE meer willen. Moet nog het eerste in-car navigatiesysteem zien wat beter werkt dan een TomTom of iets wat live op je smartphone draait. Het is niet omdat hier regelmatig missers worden gepost dat de Tesla navigatie over het algemeen niet behoorlijk werkt. De live Google traffic info vind ik bijzonder handig en gebruik ik elke dag om te beslissen via welke weg ik naar mijn werk of naar huis rij. Ik heb niet de indruk dat het systeem vandaag predictive analytics gebruikt om te voorspellen waar het druk of niet druk zal zijn tegen dat ik er aan kom.