Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Een collega heeft afgelopen donderdag een nieuwe Model S opgehaald en heeft de nieuwe MCU (met Intel processors, reageert inderdaad aanzienlijk sneller), en ook de nieuwe navigatiekaarten met online routing.
nav1.jpg
nav2.jpg
 
Last edited:
Dat klinkt goed! En hoe bevalt die nieuwe navigatie (routing)?

Ik heb welliswaar geen ervaring met de oude navigatie (anders dan een paar uur in een leenauto), maar ik heb niets te klagen over de nieuwe navigatie. De kaarten zijn hageltje nieuw (oa. mijn nieuwbouw straat, die in geen enkele andere navigatie zichtbaar is voor zover mij bekend. oa. in de Audi maps van 2018 (!) zit ie niet). De nieuwe omgeving bij voormalig rotonde Joure zitten erin (ook nog maar week of 2 gereed).

Het "online routing" moet je overigens wel aanzetten. Staat standaard uit.
 
  • Like
Reactions: sweep and SeBsZ
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom de OTA uitrol van de nieuwe kaarten/navigatie voor bestaande modellen nog niet begonnen is in NL, terwijl de nieuwe navigatie op nieuw geleverde modellen wel al aanwezig is. Dan zijn de software en de kaarten er dus in ieder geval klaar voor... Beetje jammer dat Tesla hier verder ook niets over zegt.
 
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom de OTA uitrol van de nieuwe kaarten/navigatie voor bestaande modellen nog niet begonnen is in NL, terwijl de nieuwe navigatie op nieuw geleverde modellen wel al aanwezig is. Dan zijn de software en de kaarten er dus in ieder geval klaar voor... Beetje jammer dat Tesla hier verder ook niets over zegt.

Ik zet mijn geld in op MCU2?
 
Maar evengoed worden er in de US wel updates uitgevoerd op de MCU1 toch? Dus de navi software voor MCU1 is er. Het leek me wel logisch dat europa (NL) later zou komen ivm. de vertaling/navigatiestem etc., maar als de MCU2 modellen in NL de nieuwe navi wel hebben, dan zijn die vertalingen er dus ook al. Dan zie ik niet zo goed wat de release nog tegenhoudt. Ik zou 't ook niet heel erg vinden als Tesla wat duidelijker zou zijn hierin dmv. een roadmap of iets vergelijkbaars. Ik zou die nieuwe navi toch wel heel graag in gebruik gaan nemen, want ik* vind die oude behoorlijk bagger.
*Dit is dus mijn mening. Correcties en weerleggingen niet nodig.