Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Inmiddels zijn er in de UK drie Tesla's met de nieuwe navigatie gesignaleerd.
Niet helemaal duidelijk of versie 2018.14 de enabler is om de nieuwe kaarten te downloaden.
In je "Maps & Navigation" app veranderd de "Traffic based routing" optie in "Online Routing"

Dus de Europese maps zijn er ? *auto snel aan de Wifi hangen*

Oud versus nieuw:
oud.png

upload_2018-4-23_17-27-45.png
 
Last edited:
Inmiddels zijn er in de UK twee Tesla's met de nieuwe navigatie gesignaleerd.
Niet helemaal duidelijk of versie 2018.14 de enabler is om de nieuwe kaarten te downloaden.
In je "Maps & Navigation" app veranderd de "Traffic based routing" optie in "Online Routing"

Dus de Europese maps zijn er ? *auto snel aan de Wifi hangen*

Tesletter - Tesla news curated with love and delivered to your inbox weekly

Inmiddels drie in UK, helaas nog geen in Nederland op deze kaart.
 
Het ziet er naar uit dat de kaarten momenteel dus ook in de UK worden uitgerold. Het kan zijn dat wij dus nog even niet aan de beurt zijn. Overigens zit ik morgen precies 40 dagen op 2018.10.4. Dat is niet het langst dat ik heb moeten wachten op een nieuwe versie, ook al eens 56 dagen. Ik hou hem de hele nacht wakker en aan de WiFi maar geen succes :)
 
Ik heb 2018.14.2 geïnstalleerd en rijd uiteraard nog met de oude kaarten. Toch is er al wat veranderd aan de navigatie.
Bij de voorgaande versies kon je snel kiezen voor Home als bestemming door het aanraakvlakje Navigate naar beneden te slepen op het MCU scherm.
Dat werkt nu niet meer. Ik word nu gevraagd om een Work bestemming in te voeren. Die bestemming is bij mij -for obvious reasons- leeg. Ik begrijp dat Musk meer arbeidsethos van zijn personeel eist, maar nu gaat hij zelfs zover om dit van zijn klanten te laten eisen.
 
Ik heb 2018.14.2 geïnstalleerd en rijd uiteraard nog met de oude kaarten. Toch is er al wat veranderd aan de navigatie.
Bij de voorgaande versies kon je snel kiezen voor Home als bestemming door het aanraakvlakje Navigate naar beneden te slepen op het MCU scherm.
Dat werkt nu niet meer. Ik word nu gevraagd om een Work bestemming in te voeren. Die bestemming is bij mij -for obvious reasons- leeg. Ik begrijp dat Musk meer arbeidsethos van zijn personeel eist, maar nu gaat hij zelfs zover om dit van zijn klanten te laten eisen.

Dat was altijd al zo dat je soms Home kreeg (ver van huis aan het einde van de dag) en Work ('s ochtends in de buurt van huis)
Misschien is het algoritme iets anders en denkt hij nu dat je naar "werk" wil ipv naar huis.

Kun je anders niet je huis adres ook bij Werk zetten om het op te lossen als je werk toch niet wil gebruiken?
 
Dat was altijd al zo dat je soms Home kreeg (ver van huis aan het einde van de dag) en Work ('s ochtends in de buurt van huis)
Misschien is het algoritme iets anders en denkt hij nu dat je naar "werk" wil ipv naar huis.

Kun je anders niet je huis adres ook bij Werk zetten om het op te lossen als je werk toch niet wil gebruiken?
Je hebt gelijk, denk ik. Nu (net na 18:00) mag ik wel gewoon naar huis. Is ook 64 km hier vandaan.
 
  • Like
Reactions: Erik-S85
Mijn SeC bezoek gisteren heeft geen nieuwe nav opgeleverd, Zit nog op 2018.14.2. Overigens hadden ze de onderdelen voor terugroepactie van de stuurbekrachtiging nog niet binnen. Word waarschijnlijk ergens eind mei.
Gisteren meldde SeC A'dam, dat de terugroepactie voor de stuurbekrachtiging in juli van start gaat.
Mijn 12V accu moet vervangen worden, maar volgens de logs is de accu nog in uitstekende staat. Vandaag gaan ze me melden wat er aan de hand is. Mogelijk toch een software kwestie omdat inmiddels ook mijn Autopilot is uitgevallen.
 
Gisteren meldde SeC A'dam, dat de terugroepactie voor de stuurbekrachtiging in juli van start gaat.
Mijn 12V accu moet vervangen worden, maar volgens de logs is de accu nog in uitstekende staat. Vandaag gaan ze me melden wat er aan de hand is. Mogelijk toch een software kwestie omdat inmiddels ook mijn Autopilot is uitgevallen.
heel herkenbaar Wim, wij rijden ook al twee weken rond met de 12v waarschuwing en sinds gisteren geen AP. Er zijn geen batterijen op voorraad dus gewoon doorrijden.... Er staat een sotwareupdate klaar maar installeren lukt niet met een waarschuwing van de 12V batterij in het scherm.
 
Last edited:
heel herkenbaar Wim, wij rijden ook al twee weken rond met de 12v waarschuwing en sinds gisteren geen AP. Er zijn geen batterijen op voorraad dus gewoon doorrijden.... Er staat een sotwareupdate klaar maar installeren lukt niet met een waarschuwing van de 12V batterij in het scherm.
Ik vind die waarschuwing continue in beeld wel vervelend.
Jammer dat Tesla me niet terugbelt, zouden ze donderdag of uiterlijk vrijdag doen.
Ik heb op dit punt met SeC A'dam betere tijden gekend ;)
 
  • Informative
Reactions: J-Peters