Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nederland en België Versie 8

This site may earn commission on affiliate links.
Inderdaad een teaser.

upload_2016-9-25_19-58-10.png
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Wat aan de ene kant "fijn" is dat bij de eerste waarschuwingen geen audio signaal (dongel) klinkt (en dus de muziek niet onderbreekt).
Na een korte tijd klinkt deze echter wel maar dan moet je rap zijn om de AP "te behouden". Het is dus vergelijkbaar met de waarschuwing in 7.0 maar dat was alleen een label (en viel niet altijd op) nu is dat veel duidelijker.

Los van AP maar wel met muziek te maken; na het verlaten van de Tesla en weer terug komen is de muziek die je op had staan niet meer aanwezig. Ik bedoel hiermee dat de audio bij elk vertrek weer moet opstarten, erg irritant.
 
Why are no 8.0 in Europe?
Do we have to wait for the RDW approval as for the 7.0 ?

Ga morgen mijn X ophalen en ik kan me herinneren van het laatste bezoek dat voordat de auto helemaal klaar is hij nog de laatste software geupload krijgt via een internet kabeltje en niet via 3G zodat hij gelijk de allernieuwste updates heeft. Ben benieuwd of 8 er dus bij mij al opstaat, wat ik stiekem toch wel verwacht...
 
Ga morgen mijn X ophalen en ik kan me herinneren van het laatste bezoek dat voordat de auto helemaal klaar is hij nog de laatste software geupload krijgt via een internet kabeltje en niet via 3G zodat hij gelijk de allernieuwste updates heeft. Ben benieuwd of 8 er dus bij mij al opstaat, wat ik stiekem toch wel verwacht...
Je weet dat nog niemand met een X versie 8 heeft? Die is namelijk alleen nog op de S.
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Je weet dat nog niemand met een X versie 8 heeft? Die is namelijk alleen nog op de S.

Nee dat is voor het eerst...ben toch redelijk up to date...maar je hebt helemaal gelijk...ik was in de veronderstelling dat het ook voor de X was gelijk...kreeg namelijk ook een mailtje van Tesla waarin staat :

De komende weken zal Software-update 8.0 worden toegevoegd aan de Model S en Model X vloot


Dus ging ik er vanuit dat die dan gelijk in de fabriek geupload zou worden omdat hij vandaag van de lijn afrolt en ik hem morgen kon ophalen...
 
Heeft iemand hier de ultieme geofence al geprobeerd? Auto dus op een boot/vliegtuig naar de VS en daar naar een SeC rijden? ;-)
Je zult dan wel even de lader en het stopcontact vooraf moeten ombouwen want die zijn in de US compleet anders (geen 3fase).

Hebben rechtsgestuurde auto's eigenlijk de laadpoort aan de rechterkant van de auto? Dan zou je met flink wat gehobby nog een auto kunnen maken die beide poorten heeft... Maar ik denk vanwege complexiteit en SuC compatibiliteit dat de laadpoort altijd links zit dus laat maar :rolleyes:
 
  • Funny
Reactions: nico180
Ik heb het angstige vermoeden dat de rollout van versie 8 gestopt is. De cijfers hier Tesla Firmware Upgrade Tracker Web App voorspellen weinig goeds.
Ik weet niet of we daar zo ongelukkig mee moeten zijn.
Er schort nog wel het een en ander aan die laatste update (.108). Je vraagt je af wat het minste kwaad is bij Tesla. Niet op tijd of niet correct. Mijn keuze is dan toch maar weer te laat. :confused:
(Maar wel voordat we naar Mars op vakantie kunnen.)