Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nederland en België Versie 8

This site may earn commission on affiliate links.
Is 28 graden dan niet genoeg? Hij zal vanwege de thermostaat er toch vol tegenaan gaan totdat die temperatuur is bereikt.
Er was vroegûh toch wel een duidelijk verschil te merken tussen 28 en HI, met HI begon ie veel harder te blazen en verzette die nog wat kleppen in de HVAC unit (waarschijnlijk om meer over de voorruit te blazen). Ik heb nog niet getest of er verschil is met v8 wat dat betreft.
 
Er was vroegûh toch wel een duidelijk verschil te merken tussen 28 en HI, met HI begon ie veel harder te blazen en verzette die nog wat kleppen in de HVAC unit (waarschijnlijk om meer over de voorruit te blazen). Ik heb nog niet getest of er verschil is met v8 wat dat betreft.
Dat was de bedoeling, even een boost een 10 tal minuten voor vertrek.

misschien met de beveiliging tegen een oververhitte wagen ?
probeer eens met die setting uit te zetten.
Staat niet aan. Trouwens om daarvan gebruik te maken moet het alarm van de wagen uit staan, ben nog niet helemaal 'mee' dat wanneer een 'verstrooide' persoon zijn kind vergeet in de wagen hij er wel aan zou denken om het alarm van de wagen uit te schakelen. Bovendien ben ik niet van plan het alarm uit te schakelen om het interieur niet te oververhitten. (Zal de remote functie LOW eens moeten testen) ;)

Is 28 graden dan niet genoeg? Hij zal vanwege de thermostaat er toch vol tegenaan gaan totdat die temperatuur is bereikt.
Inderdaad, was ook voldoende om even 'snel' de auto op te warmen maar ik gebruik de remote 'HI' instelling wel vaker bij zeer lage temperatuur. (Is nu nog niet echt nodig maar bij intrede vorst kan het wel handig zijn, mijn S staat buiten...)
 
Over welk alarm hebben we het eigenlijk? In 2013 kon je een "echt" alarm voor Europa bestellen, maar vandaag zie ik dat niet meer bij de opties (en zijn althans Belgische verzekeraars al blij genoeg met de connectiviteit van de Tesla's, en wat er verder als beveiliging wordt geleverd). Hebben we het over de beveiliging die een 2016 Tesla standaard heeft, of over iets anders?
 
Gaat nog een nerveuze tik bij ons worden, zo af en toe een snok aan 't stuur moeten geven. Straks doen we dat uit reflex bij iedere andere wagen waarmee we rijden ook; dat zou pas gevaarlijk zijn op snelwegen :)

Serieuzer: wat me nog het meeste stoort is dat je echt bij de pinken moet zijn (half oog op het dashboard), want de "chime" komt er wel heel snel. Gisteren "three strikes" op de terugweg vanuit Limburg, langs een heerlijk rustige snelweg waar AP zijn ding deed. Heb linkerhand zowat altijd op 't stuur, maar op '7 uur', en dat is duidelijk op zich niet voldoende.

Hmmm, zou dit geen Groot Complot zijn met de tankstations langs de snelwegen, opdat ook wij er vaak zouden moeten stoppen?
 
Last edited:
Hier werkt Spotify heel snel en correct.

Enig probleem dat ik nu al 2 x heb gehad (gisteren) is het verliezen van de 3G/LTE verbinding. Na 20-40 minuten nog steeds niets en telkens reset moeten doen.
Bij 7.1 heb ik nooit dit probleem gehad. Het is trouwens gewoon in BE, dus niet bij grensovergangen.
Wanneer er geen verbinding is kan ik trouwens ook niet overschakelen naar de hotspot van mijn smartphone. 3G/Wifi is op dat moment gewoon dood tot de reset.
Same problem here ...
 
Over welk alarm hebben we het eigenlijk? In 2013 kon je een "echt" alarm voor Europa bestellen, maar vandaag zie ik dat niet meer bij de opties (en zijn althans Belgische verzekeraars al blij genoeg met de connectiviteit van de Tesla's, en wat er verder als beveiliging wordt geleverd). Hebben we het over de beveiliging die een 2016 Tesla standaard heeft, of over iets anders?
Dat "echte" alarm uit 2013 werd hier niet erkend als klasse 3 of 4 alarm. Het alarm is niet veranderd alleen standaard geworden net zoals de hoedenplank, parkeersensoren, elektrische spiegels etc
 
  • Informative
Reactions: Carl
Nu blijft hij ineens wel stabiel.
Vraag me ook eigenlijk af hoe ze die chargeport error hebben opgelost zonder update.
Tesla is verplicht updates die de werking van cruciale systemen als autopilot of privacy aspecten bevatten aan te kondigen en toestemming te vragen.
Voor een kleine en onbelangrijke correctie zal Tesla ongevraagd een update mogen en kunnen pushen.
 
Ik krijg onterechte waarschuwingen dat ik mijn handen niet aan het stuur hou. Hoe worden de handen gedetecteerd?
Warmte? Druk?

Sedert V8 is dit wel iets vervelender geworden.

Gaat nog een nerveuze tik bij ons worden, zo af en toe een snok aan 't stuur moeten geven. Straks doen we dat uit reflex bij iedere andere wagen waarmee we rijden ook; dat zou pas gevaarlijk zijn op snelwegen :)

Serieuzer: wat me nog het meeste stoort is dat je echt bij de pinken moet zijn (half oog op het dashboard), want de "chime" komt er wel heel snel. Gisteren "three strikes" op de terugweg vanuit Limburg, langs een heerlijk rustige snelweg waar AP zijn ding deed. Heb linkerhand zowat altijd op 't stuur, maar op '7 uur', en dat is duidelijk op zich niet voldoende.

Hmmm, zou dit geen Groot Complot zijn met de tankstations langs de snelwegen, opdat ook wij er vaak zouden moeten stoppen?

Exact dezelfde problemen...kan alle standen proberen, maar duurt vaak toch erg lang voordat de melding verdwijnt. En of dat nu 5 of 7 uur of tien voor twee of kwart voor drie etc...niks werkt direct en snel ;)