You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vlak bij is deze situatie, de MiddenBrabantweg van Tilburg naar Waalwijk.
Al een paar maanden is de rechter rijstrook afgesloten. Ik heb twee keer gekeken wat hij doet, daarbij één keer zelfs de verdrijvingsbalken geraakt maar hij doet niets en zou er gewoon vol tegen aan knallen. Ook emergencybraking deed niets en als hij dat op het laatste moment zou doen zou het te laat zijn. Ik kon nu, verder geen verkeer, iets waar ik uiteraard op gelet had, op het laatste moment wegzwiepen maar remmen had niet meer gelukt.
Ik maak me hier een beetje zorgen over. Wie van jullie heeft al ervaringen met een betere reactie?
Wat mij betreft zou hij vanaf het moment dat de radar hem ziet en ziet dat het een stilstaand object is een waarschuwing moeten geven zoals het rood knipperende autootje en zelfs al wat remmen zodat jezelf kunt ingrijpen.
Nogmaals, niet dat we daardoor zelf niet meer hoeven te kijken, maar als een vangnet voor als het toch gebeurt.
Wat vinden jullie hier van?
Het is vlakbij Tilburg; ik zou dit dan aankaarten bij Tesla. Kunnen ze zelf ook eens gaan proberen en misschien een stapje in de learning curve zetten.
5) Autopilot werkt wat vloeiender, hij past zich beter aan aan de weg zoals in de bocht bij Waalwijk naar links de A59 op waar hij nu, ook als er niemand voor mij rijdt, de snelheid netjes terugbrengt. Passeren gaat iets vlotter, rechts inhalen doet hij niet meer maar is met iets stroom bijgeven wel te forceren.
De verhoogde veiligheid is een ander punt. Hier heb ik wel zorg over.
De grote ongelukken op AP zijn uiteraard te wijten geweest aan de bestuurder die de aandacht niet (meer) op de weg had, dit is de hoofdoorzaak, maar deze ongevallen hadden wellicht voorkomen kunnen worden wanneer de auto de obstakels had gezien en ofwel zou hebben geremd ofwel tijdig een signaal zou hebben afgegeven. Denk aan (al dan niet deels) op de rijbaan stilstaande auto's die niet gezien werden en waar men met volle snelheid op reed (Noorwegen, Zwitserland en China) of het meest bekende ongeval waar een dwars overstekende vrachtauto niet werd gezien.
Natuurlijk moet men bij de les blijven maar als dat dan een keer niet gebeurt (zonder dat ik dat wil goedpraten) is het mooi als de auto ingrijpt en daarmee levens redt.
Nu is dat iets waar je bij normaal rijden niets van merkt dus ik heb het letterlijk opgezocht.
Vlak bij is deze situatie, de MiddenBrabantweg van Tilburg naar Waalwijk.
Al een paar maanden is de rechter rijstrook afgesloten. Ik heb twee keer gekeken wat hij doet, daarbij één keer zelfs de verdrijvingsbalken geraakt maar hij doet niets en zou er gewoon vol tegen aan knallen. Ook emergencybraking deed niets en als hij dat op het laatste moment zou doen zou het te laat zijn. Ik kon nu, verder geen verkeer, iets waar ik uiteraard op gelet had, op het laatste moment wegzwiepen maar remmen had niet meer gelukt.
Ik maak me hier een beetje zorgen over. Wie van jullie heeft al ervaringen met een betere reactie?
Wat mij betreft zou hij vanaf het moment dat de radar hem ziet en ziet dat het een stilstaand object is een waarschuwing moeten geven zoals het rood knipperende autootje en zelfs al wat remmen zodat jezelf kunt ingrijpen.
Nogmaals, niet dat we daardoor zelf niet meer hoeven te kijken, maar als een vangnet voor als het toch gebeurt.
Wat vinden jullie hier van?
View attachment 198039
Dat doe ik ook wel, en het is inderdaad een paar kilometer van het Europese Moederschip.
Ik denk dat het nog een stap te ver is om te verwachten dat de auto uitwijkt, hij zal als het goed is wel remmen voor obstakel. Zo is er dit jaar ook een filmpje geweest van mensen die kijken wanneer AEB ingrijpt als ze op iemand afrijden en wat blijkt: het systeem reageert pas zo laat dat men dat niet aandurft en eerder ingrijpt. Ik denk (maar dat is natuurlijk niet (goed) te testen) dat hetzelfde voor dit obstakel geldt. Dat de Tesla niet uit zichzelf van baan wisselt heeft met wetgeving te maken volgens mij en het feit dat het systeem geen sensoren heeft om ver genoeg naar achteren te kijken. Zodra deze mogelijkheid toegestaan is zal de auto kunnen uitwijken.
Mee eens, maar dat bedoel ik niet. Hij moet gewoon even een signaal geven dat er "iets" is zoals nu wanneer je te snel op de voor je rijdende auto inloopt. De radar kan meen ik 150 meter vooruit kijken en laten we zeggen bij 100 meter kunnen vaststellen dat het een stilstaand object is. Toeters en bellen (geluid en knipperend rood autootje) geven is dan nog vroeg genoeg om zelf actie te ondernemen. Zeker hier want de snelheid was niet hoger dan 50 km/uur. Hij hoeft niet zelf uit te wijken, dat zou met de huidige techniek nog veel gevaarlijker zijn. Maar een waarschuwing moet kunnen, zeker gezien de aankondigen in het radar verhaal.
Ik heb helaas nog steeds geen V8 ontvangen dus ik kan het niet "testen", maar over het algemeen kan ik zeggen dat ik helemaal niet vertrouw op de mogelijkheid van de Tesla om in te grijpen in bepaalde situaties. Ik krijg zelden of nooit een melding dat de auto of auto's voor mij remmen, maar wanneer die melding wel komt heeft de Tesla nog nooen er is zeker nog nooit ingegerepen door de Tesla zelf. Wel krijg ik heel af en toe plotseling een melding dat er een auto voor mij remt terwijl er helemaal geen auto voor mij zat op dat moment.
Ik heb hem ook binnen, hoop echt dat AP beter is geworden, dat was echt onbruikbaar bij mij.