Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nederland en België Versie 8

This site may earn commission on affiliate links.
en mogelijk de 2e is dat 'highway passing' niet werkt. De Tesla haalt keurig netjes rechts in terwijl er links auto rijden MAAR misschien reden die 80Km/h of langzamer .. dat ga ik nog even proberen.

Lijkt mij in werking te treden boven de 80 km/u of zo; dan zie je niet alleen de wagen vlak voor je in 't wit weergegeven, maar ook die links voor je, en wil de Tesla niet sneller gaan dan de traagste van beide wit aangegeven wagens.

Overigens goed dat ie dit niet bij lagere snelheden doet, anders zou je nog een kwartier langer in de file blijven dan nodig, en nogal wat kwade blikken zien...

Of het perfect werkt is iets anders, maar toch al een hele verbetering tegenover 7.1 vind ik!
 
Vanmorgen ook update melding gehad, gelijk update uitgevoerd. geen melding van charge port error, heb er geen servo motor in zitten
Ben benieuwd of DAB+ nu beter werkt, viel constant uit.

Als ik ingrijp op autopilot dan gaat de cruise control er gewoon niet af
Dit was in 7.1 ook al zo, als je hem uit de AP trek dan blijft TACC gewoon actief, zou mijns inziens ook beter zijn als dan TACC ook uitgeschakeld wordt. Vooral als je de afslag neemt en er is vrij baan schiet de TACC naar ingestelde snelheid, wat wel eens schrikken is.
 
En met de letters er nu bij zie je meteen waartselaar welke suc of dec zich bevindt.
"waartselaar"
Ook al zoiets wat ik niet heb (in mijn autocorrect). Misschien ben in vergenten die toe te voegen, ik praat ook nooit mijn urmond voorbij, ga zelden op rijssel, maar heb dan weer wel af en toe opgezwollen voeten als ik iemand een eindhoven op weg heb gedrachten om ergens lekker beaune te eten.

Ik zal straks eens kijken of ik met je tip iets zinnigs uit mijn V8 kan krijgen, dit schiet niet op.

Edit: en nu ik toch een beetje dom zit te lille, iemand nog een patatje metz?
 
Last edited:
Vanmiddag ook de update ontvangen, nadat ik de auto tijdens het rijden met het hotspot van m'n iPhone verbonden had. Maar dat hoeft natuurlijk geen verband te hebben.
Gelukkig geen melding over de charge port.
Ziet er wel leuk uit allemaal maar niet echt spectaculair...
 
Dit was in 7.1 ook al zo, als je hem uit de AP trek dan blijft TACC gewoon actief, zou mijns inziens ook beter zijn als dan TACC ook uitgeschakeld wordt. Vooral als je de afslag neemt en er is vrij baan schiet de TACC naar ingestelde snelheid, wat wel eens schrikken is.

Dat is bij mij net verbeterd, op afritten en het klaverblad van Lummen laat ik AP nu opstaan en remt hij keurig en tijdig voor de (scherpe) bocht af terwijl TACC op een hogere snelheid staat. Ik blijf natuurlijk wel zeer attent, want helemaal vertrouwen doe ik het niet.
 
Heb ook de melding gekregen om te updaten, maar twijfel nog. (angst voor vernieuwing zeker? :oops:)

Over USB kan ik niet meespreken maar al het overige negatieve, op het US-forum, lijkt me niet over wat 8.0 slechter doet dan 7.1, maar over wat 8.0 slechter doet dan hetgeen men droomde dat 8.0 zou doen.

Onder de noemer 8.0 begint men nu dus te zaniken (is mijn indruk) over alles wat AP nooit gekund heeft en vandaag in 8.0 ook nog niet kan. In 90% van de gevallen is AP even goed of slecht, maar er zijn wat dingen verbeterd: afremmen voor bochten (of zelfs voor "T-kruispunten") is beter dan vroeger denk ik, en ie ziet ook meer (maar nog steeds niet alle) fietsers (systematisch weergegeven als dikke motorrijders, ook al hebben ze nog zo'n afgetraind lichaam, maar soit). Niet meer rechts inhalen aan hoge snelheid. TACC duidelijk 'menselijker'.

Alsof AP een jaar meer rij-ervaring heeft. Verre van perfect maar toch al het beste ter wereld, en die update naar 8.0 heeft ons, behalve veel tijd op dit forum, en eventuele investeringen in versterkte WiFi in de garage, langs SeC's rijden, auto wassen, of verplicht 's zondags gaan golfen*, toch niet veel geld gekost...

* ik kreeg notificatie binnen net voor ik zondagochtend vertrok voor een golfcompetitie. Op de parking van de golf (echt middle of nowhere, zwakke 3G) update gelanceerd, en 18 (of 19...) holes later was het er! Was wel een competitie georganiseerd door Jaguar Land Rover, dus misschien was Tesla's AI bevreesd dat ik mogelijk verleid zou worden door andere soorten V8's als ie niet snel ingreep.
 
Na een paar uurtjes rijden met V8 ben ik echt enorm blij met hoe de auto er op vooruit is gegaan.

Vooral de AP het wisselen tussen rijstroken en het afremmen bij scherpe bochten is een welkome verbetering.

Het enige wat ik niet meer werkend krijg ik het displayen van het amperage tijdens het opladen.

Heeft iemand dat nog wel in z'n console staan?
 
Eindelijk de melding van een nieuwe update net ontvangen op de telefoon. Onderweg naar huis vanavond merkte ik al dat er een update werd gedownload, want dan begint de hele boordcomputer te haperen. Dit heb ik in ieder geval 1x eerder gehad. De muziek hapert, de navigatie (stem) hapert en in dit geval bleef de muziek op een gegeven moment zelfs echt hangen. Alleen een reset hielp.

De installatie heb ik net gestart. Ik ben benieuwd!
 
Het blijkt nog veel gekker te zijn. Als ik uitzoom, zoomt de kaart na een aantal seconden weer helemaal terug in :eek:

Als ik in die paar seconden snel het lijstje opzoek, staan er nog steeds geen SuC's tussen.

Ik weet niet wat ik hier fout doe, maar dit is toch een prachtig kaartje? Met helder oplichtend de chargers die ik met mijn huidige SOC kan bereiken.

IMG_3972.JPG


Edit: kan het zijn dat je een navigatieopdracht actief hebt? Dat heb ik niet geprobeerd nu.
 
Ik weet niet wat ik hier fout doe, maar dit is toch een prachtig kaartje? Met helder oplichtend de chargers die ik met mijn huidige SOC kan bereiken.

View attachment 198138

Edit: kan het zijn dat je een navigatieopdracht actief hebt? Dat heb ik niet geprobeerd nu.
Nee, dat is het niet. Ik was vanavond even aan het proberen (in de garage, aan de stekker) en ook bij mij zoomt de kaart na korte tijd weer in als ik hem enkele stappen uitgezoomd heb. Dat was wel kort nadat 8.0 geinstalleerd was (ik heb nog geen reboot gedaan).

Overigens, mijn Model S brengt het grootste deel van zijn tijd bij mij in de garage door, continu aan WiFi. Tot mijn lichte verbazing kreeg ik vanochtend niet heel lang nadat ik op mijn werk aangekomen was de melding dat de update beschikbaar was. Op de parkeerplaats van mijn werk is de kans klein dat hij daar WiFi verbinding krijgt (zwak signaal). Het lijkt erop dat de update via LTE is binnengekomen.

Ik zie ook in dit draadje dat ik het automatisch sluitende laadklepje net ben misgelopen.