Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nederland en België Versie 8

This site may earn commission on affiliate links.
Interface ziet er uit als een Commodore 64
Lol ik mis de vergelijking geloof ik :D
C64combo.jpg
 
Bij mij staat elke keer het geluid uit van de radio (gewoon FM) als ik in stap. Ik moet dus of de mute uitdrukken of aan het wieltje rollen om het geluid weer te krijgen. Ben ik de enige die dit heeft? Daarnaast vind ik het wel jammer dat je je gebruikte chargers niet meer ziet, gebruikte het nog wel eens om mensen te laten zien waar ik allemaal al geweest was met de auto. Maar ach...
 
Bij mij staat elke keer het geluid uit van de radio (gewoon FM) als ik in stap. Ik moet dus of de mute uitdrukken of aan het wieltje rollen om het geluid weer te krijgen. Ben ik de enige die dit heeft? Daarnaast vind ik het wel jammer dat je je gebruikte chargers niet meer ziet, gebruikte het nog wel eens om mensen te laten zien waar ik allemaal al geweest was met de auto. Maar ach...

Die zijn er echt nog wel hoor.
 
@hans, ik zie wel dat ze er zijn, maar als je nu de kaart uitzoemt, dan zie je niet meer standaard je bezochte chargers, alleen nog als je in de buurt ben. Of doe ik iets niet goed. Vond het vroeger wel fijn als ik bv. naar Scheveningen ging, dan klikte ik om de laadpaal die ik daar vaak gebruik, en dan navigeerde het systeem om de drukte heen. Nu moet ik hem gaan zoeken in de lijst.
 
IMG_5972.JPG
@hans, ik zie wel dat ze er zijn, maar als je nu de kaart uitzoemt, dan zie je niet meer standaard je bezochte chargers, alleen nog als je in de buurt ben. Of doe ik iets niet goed. Vond het vroeger wel fijn als ik bv. naar Scheveningen ging, dan klikte ik om de laadpaal die ik daar vaak gebruik, en dan navigeerde het systeem om de drukte heen. Nu moet ik hem gaan zoeken in de lijst.

Ze staan erin. Op de foto staan ze aangegeven (letters) waar je eerder hebt opgeladen
 
Ik bedoel vroeger kon je bv. het noorden van Noorwegen laten zien en daar zag ik mijn laadpunten die ik daar gebruikt heb. Nu zie je de flags niet meer staan op de kaart. Want als je op het bliksemschicht drukt springt ie weer naar waar je zelf ben en de laadpunten in de buurt
 
Ik bedoel vroeger kon je bv. het noorden van Noorwegen laten zien en daar zag ik mijn laadpunten die ik daar gebruikt heb. Nu zie je de flags niet meer staan op de kaart. Want als je op het bliksemschicht drukt springt ie weer naar waar je zelf ben en de laadpunten in de buurt

Waarom hebben wij verschillende systemen. Bij mij kan ik de verste locatie waar ik geladen heb gewoon opzoeken en selecteren voor navigatie.

IMG_3980.JPG
IMG_3981.JPG
 
Mijn ervaringen tot nu toe:

AP is veel beter. Remmen en optrekken in file situaties is veel "natuurlijker" en dus niet meer zo abrupt / zenuwachtig. Van baan wisselen is sneller en gaat ook soepeler. Ook wanneer de auto's voor je massaal beginnen te remmen wordt dat eerder gedetecteerd en remt de auto rustiger / eerder. Kortom AP is voor mij aanzienlijk verbeterd.

Ik had vandaag (eind van de middag) ook even geen kaart maar na een paar kilometer werkte alles weer prima. Beeldscherm tijdens navigatie is mooier / beter. Het is wel even wennen dat je het scherm moet aanraken om iets anders te kunnen activeren, maar dat went wel.

TuneIn werkte bij mij vanmorgen een paar keer niet meer na enkele minuten spelen. Opnieuw een zender selecteren loste dat op. Dit kan we wat beter en wordt hopelijk met een volgende versie opgelost.

Regen is heerlijk zo (ik heb een 90D). Ik hoef bijna niet meer te remmen. Verder moet ik nog veel andere dingen bekijken en ondervinden.

Tot slot: Data Sharing heb in uiteraard vanmorgen meteen geactiveerd.

Tot nu toe erg blij met de verbeteringen.
 
Nadat de update eerst vrijdag fout ging, en dat nog eens meermaals zondag op maandag nacht, niets meer vernomen. :(

View attachment 198201

Zouden ze mij nu overslaan? :( Ik had de Tesla nog wel met de neus naar het accesspoint gezet zondag, zodat hij het best zijn bereik heeft. Maar helaas. Vraag me nu wel af of het downloaden gefaald heeft, of dat de update corrupt is.
Heb je al eens een reboot gedaan? is de oplossing voor 90% van de fouten met software.
 
Mijn ervaringen tot nu toe:

AP is veel beter. Remmen en optrekken in file situaties is veel "natuurlijker" en dus niet meer zo abrupt / zenuwachtig. Van baan wisselen is sneller en gaat ook soepeler. Ook wanneer de auto's voor je massaal beginnen te remmen wordt dat eerder gedetecteerd en remt de auto rustiger / eerder. Kortom AP is voor mij aanzienlijk verbeterd.

Ik had vandaag (eind van de middag) ook even geen kaart maar na een paar kilometer werkte alles weer prima. Beeldscherm tijdens navigatie is mooier / beter. Het is wel even wennen dat je het scherm moet aanraken om iets anders te kunnen activeren, maar dat went wel.

TuneIn werkte bij mij vanmorgen een paar keer niet meer na enkele minuten spelen. Opnieuw een zender selecteren loste dat op. Dit kan we wat beter en wordt hopelijk met een volgende versie opgelost.

Regen is heerlijk zo (ik heb een 90D). Ik hoef bijna niet meer te remmen. Verder moet ik nog veel andere dingen bekijken en ondervinden.

Tot slot: Data Sharing heb in uiteraard vanmorgen meteen geactiveerd.

Tot nu toe erg blij met de verbeteringen.

Mee eens. Wat het afspelen betreft heb ik ook nog een issuetje. Als ik bij huis parkeer gaat hij vanzelf op wifi dat kennelijk op de oprit ook goed werkt. Als ik dan weer weg wil speelt de muziek nog maar stopt als ik buiten wifi kom. Dan moet ik ook even iets anders selecteren, dat speelt dan wel, en weer terug. Zal inderdaad wel in een volgende update verholpen worden.
 
Gebeld naar Tesla voor kaartproblemen. Er was vandaag een probleem met google maps. Rond 18:15 inderdaad verholpen.

Rechts inhalen lukt na een beetje gas bijgeven. Hoeft zelfs niet constant. Het lijkt er op dat de 'stroom'-pedaal even aanraken al voldoende is om te overrulen. Moet ik wel nog bevestigd zien. Nog niet kunnen testen hoe lang er stroom moet gegeven worden.

Tacc is heerlijk, vertraagt in de bochten, nu beter bruikbaar op gewestwegen.

AP volgt voorgaande wagen perfect in het vak, laat evenals de voorganger ruimte vrij voor moto's en houdt niet strak het midden aan.

Alle media favorieten nog aanwezig.

Ook SUC's buiten kaart zichtbaar.

Weet niet of het met de update te maken heeft, maar vanmorgen ging in SUC Zaventem ging bij het verwijderen van de laadkabel mijn alarm af. Het was 7:30. Sorry hotelgasten, ik wist nog niet direct hoe ik het moest uitzetten. Het was de eerste keer dat dit gebeurde.
 
  • Funny
Reactions: simonsmidt
Dan ga ik toch eens checken morgen, maar volgens mij zie ik ze niet. Ik zie zelfs mijn paal thuis niet tenzij ik op het bliksempje druk

Daar is dat bliksempje ook voor. Normaal gesproken hoef je al die laadplekken (en dat worden er met de Destination Chargers steeds meer) toch niet te zien? Alleen als je dat wilt en daarvoor is het bliksempje. Volgens mij werkte het in 7 ook zoiets.
 
Nog paar dingen die me opvielen:

- De temperatuur is onder 17.5 niet gelijk "Low". Je kunt naar 15.0 (uit het hoofd) en dan pas "Low".
- Google Maps zoomt veel logischer. Snelweg verlaten en gelijk inzoomen, snelweg op en weer uitzoomen.

En die datasharing optie zegt als ik het goed lees niets over het data sharen met Tesla zelf, maar met derden. Dus ik denk dat in dat geval je auto bijvoorbeeld ook meewerkt aan het samenstellen van de groene/oranje/rode verkeersinfo lijntjes.