Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuw lid van de familie

This site may earn commission on affiliate links.
Hebben er lang over getwijfeld, maar na de testrit van 2 weken geleden met de Tesla P85D waren we helemaal verkocht. Tesla it is.

Ik heb mij afgelopen donderdag de 85D besteld; Titanium Metallic, Panorama dak, 21" grijze turbine velgen, creme next generation stoelen, Mat Obeche hout, en zwart alcantara headliner, verder nog de autopilot, premium interieur en verlichting, intelligente luchtvering en nog de 19" winterbandenset. Nog apart besteld is de middenconsole en all weather koffer set.

Aangezien op mijn huidige wagen nog een financiering loopt tot april gaan we hem dan pas laten leveren, overigens is het ook leuker een nieuwe wagen in de lente in te rijden dan in de winter. Dus nu een dikke 8 maand aftellen :cool:
Heeft er al iemand ervaring met de levertermijn van de wagen indien je dit aanpast naar een latere datum? Krijgt hij dan 'voorrang' op latere bestellingen om onze gevraagde levertermijn te handhaven? Of kunnen we de leverdata best aanpassen naar maart?


Thanks alvast :love:
 
De Productie en leveringen van Tesla worden voor een groot deel bepaald door de cijfers / de beurs....
Er zal dus aan het eind van een kwartaal niet snel iets geproduceerd worden dat pas in het volgende kwartaal in een ander deel van de wereld verkocht kan worden.
In dat geval krijgt een klant om de hoek die m nog dat kwartaal afneemt voorrang....
Het begin van het volgende kwartaal wordt dan weer geproduceerd voor de overige markten, tot op het moment dat vanwege tpt en aflevering dat weer niet in hetzelfde kwartaal valt.
Zodra iemand tegen mij zegt dat hij bijv. eind Januari geleverd krijgt, dan is mijn eerste gedachte dan ook... in Q4 produceren om in de eerste maand van Q1 in NL / BE te leveren.... zal me benieuwen.
Ik heb sterk het idee dat dat dan toch Maart gaat worden (start prod dus pas in Q1....)
Zonder je bang te willen maken (en zonder te pretenderen dat ik het altijd goed heb:wink:) zou ik je willen adviseren eind Maart af te spreken.... daar wordt de levering wellicht een stuk zekerder van....
 
Dit wordt hem trouwens
tesla.jpg
 
Nog lang zitten twijfelen over de kleur. Dacht eerste de rode, maar bij sommige lichtinvallen vond ik het toch niet zo mooi.
Deze kleur is ook iets minder opvallend maar toch wel schitterend :)

Ja 21 inch velgen, qua comfort valt het nog vrij goed mee vindt ik. Testrit gedaan met zelfde opties maar dan de P85D.
Schade hopelijk niet natuurlijk, in ieder geval als de vrouw er mee gaat rijden serieus drillen :)

Interieur zijn de next generation stoelen in crème uitvoering.


Zonet nog de levering aangepast naar maart, liever een maandje te vroeg dan een maandje te laat :)
Enkel moet de levering nog worden aangepast door Tesla naar Belgie, staat nu op Nederland. Had te maken met referral link, waren ze van op de hoogte en hebben dit nog voor gehad. Maar dat moeten ze intern aanpassen eenmaal de bestelling is geplaatst.
 
wat weet jij er nou van John, je hebt er pas 2 gekocht... :tongue: Ik geloof niet zo in die beursgevoeligheid. Als de groei op de Europese markt achter zou blijven dan wordt dat zo maar ineens belangrijker. You never can tell.

maar ik zou ook kiezen voor eind maart en dan als de leveringsdatum bekend is, de afspraak iets vooruit te schuiven in april, naar eigen smaak.


De Productie en leveringen van Tesla worden voor een groot deel bepaald door de cijfers / de beurs....
Er zal dus aan het eind van een kwartaal niet snel iets geproduceerd worden dat pas in het volgende kwartaal in een ander deel van de wereld verkocht kan worden.
In dat geval krijgt een klant om de hoek die m nog dat kwartaal afneemt voorrang....
Het begin van het volgende kwartaal wordt dan weer geproduceerd voor de overige markten, tot op het moment dat vanwege tpt en aflevering dat weer niet in hetzelfde kwartaal valt.
Zodra iemand tegen mij zegt dat hij bijv. eind Januari geleverd krijgt, dan is mijn eerste gedachte dan ook... in Q4 produceren om in de eerste maand van Q1 in NL / BE te leveren.... zal me benieuwen.
Ik heb sterk het idee dat dat dan toch Maart gaat worden (start prod dus pas in Q1....)
Zonder je bang te willen maken (en zonder te pretenderen dat ik het altijd goed heb:wink:) zou ik je willen adviseren eind Maart af te spreken.... daar wordt de levering wellicht een stuk zekerder van....
 
Gefeliciteerd Tazmanian, indrukwekkende configuratie…
Ik heb net een 70d besteld (30 min geleden :biggrin:) maar mijn config is wat ingetogener.

- Deep Blue Metallic
- Glazen panorama dak
- 19" velgen
- Stoelen met zwart textiel
- Zwart Piano lak
- Wit, Alcantara headliner
- Intelligente luchtvering

auto pilot zat ik te twijfelen, vooralsnog niet gedaan, kan naderhand alsnog aangeschaft worden las ik.

Mijn wagen wordt ergens in november geleverd. ik ben benieuwd..
 
Gefeliciteerd Tazmanian, indrukwekkende configuratie…
Ik heb net een 70d besteld (30 min geleden :biggrin:) maar mijn config is wat ingetogener.

- Deep Blue Metallic
- Glazen panorama dak
- 19" velgen
- Stoelen met zwart textiel
- Zwart Piano lak
- Wit, Alcantara headliner
- Intelligente luchtvering

auto pilot zat ik te twijfelen, vooralsnog niet gedaan, kan naderhand alsnog aangeschaft worden las ik.

Mijn wagen wordt ergens in november geleverd. ik ben benieuwd..

Mooie combinatie! Sterkte met het wachten. :rolleyes:
 
Gefeliciteerd Tazmanian, indrukwekkende configuratie…
Ik heb net een 70d besteld (30 min geleden :biggrin:) maar mijn config is wat ingetogener.

- Deep Blue Metallic
- Glazen panorama dak
- 19" velgen
- Stoelen met zwart textiel
- Zwart Piano lak
- Wit, Alcantara headliner
- Intelligente luchtvering

auto pilot zat ik te twijfelen, vooralsnog niet gedaan, kan naderhand alsnog aangeschaft worden las ik.

Mijn wagen wordt ergens in november geleverd. ik ben benieuwd..
Autopilot etc. Zit op elke auto, kwestie van door Tesla aan of uit zetten. Da's pas snel verdienen !
 
Autopilot etc. Zit op elke auto, kwestie van door Tesla aan of uit zetten. Da's pas snel verdienen !

Ja, maar dat soort activeringen achteraf geeft ook mogelijkheden. Denk aan je bijtelling. Nu met 4% nog wel te overzien, maar straks als kabinetsplannen doorgaan willen we natuurlijk een auto die zo goedkoop mogelijk is, want alles wat achteraf geactiveerd kan worden telt niet meer mee voor de bijtelling :biggrin:.
 
Ja, maar dat soort activeringen achteraf geeft ook mogelijkheden. Denk aan je bijtelling. Nu met 4% nog wel te overzien, maar straks als kabinetsplannen doorgaan willen we natuurlijk een auto die zo goedkoop mogelijk is, want alles wat achteraf geactiveerd kan worden telt niet meer mee voor de bijtelling :biggrin:.


Dat is een goede, Steven, heb ik niet eens aan gedacht,
Ik heb het buiten gelaten om de kosten te drukken. :rolleyes:

- - - Updated - - -

Gefeliciteerd Tazmanian, indrukwekkende configuratie…
Ik heb net een 70d besteld (30 min geleden :biggrin:) maar mijn config is wat ingetogener.

- Deep Blue Metallic
- Glazen panorama dak
- 19" velgen
- Stoelen met zwart textiel
- Zwart Piano lak
- Wit, Alcantara headliner
- Intelligente luchtvering

auto pilot zat ik te twijfelen, vooralsnog niet gedaan, kan naderhand alsnog aangeschaft worden las ik.

Mijn wagen wordt ergens in november geleverd. ik ben benieuwd..


Ik heb vandaag de financial lease geregeld, wat ik niet snap is dat er zoveel verschil tussen de aanbieders zit. Uiteindelijk ben ik bij dllgroep uitgekomen, deze waren einde van de rit (60 maanden) maar liefst 5000 goedkoper dan door tesla aangeboden lease (bij Alphera financial services).:crying:
 
Ik heb vandaag de financial lease geregeld, wat ik niet snap is dat er zoveel verschil tussen de aanbieders zit. Uiteindelijk ben ik bij dllgroep uitgekomen, deze waren einde van de rit (60 maanden) maar liefst 5000 goedkoper dan door tesla aangeboden lease (bij Alphera financial services).
crying.gif
Heb gister ook bij Alphera een fin.lease aangevraagd. Deze was wel scherp. 5.2%. RABO 6.7%. Wat voor rente heb je bij DLL?