Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nieuwe UMC - binnenkort ook in Europa?

This site may earn commission on affiliate links.
Gezien ik niet meteen een draadje vond om de vraag in te stellen, ziehier een recent artikel betreffende een updated versie van de UMC, beschikbaar aan een lagere prijs - over de grote plas.

Tesla releases 40% cheaper next-gen mobile connector for Model 3, S, and X

Ik zal zelf de mogelijkheid hebben om zeer regelmatig aan een rode stekker te kunnen gaan hangen op een van de plaatsen waar ik werk, dus heb sowieso een UMC nodig, al was 't maar voor de adaptor. Nu is m'n vraag of ik beter wacht tot die nieuwe versie er is (32A volstaat absoluut voor mezelf), of toch maar nog de "oude" versie aanschaf? Heel dringend is het niet, maar als ik hier berichten zou lezen dat een nieuw Tesla-product over de grote plas zowat een half jaar nodig heeft om hier tot in Europa / België te geraken moet ik misschien toch maar richting de eerste versie (of een tweedehands die quasi nooit gebruikt werd pakweg) beginnen denken. Iemand hier ervaring met de tijd die nieuwe producten nodig hebben om hier te geraken?

De prijs voor de huidige UMC + rode adapter is blijkbaar 614,88 EUR excl BTW, ter bijkomende info. Thanks alvast.
 
Gezien ik niet meteen een draadje vond om de vraag in te stellen, ziehier een recent artikel betreffende een updated versie van de UMC, beschikbaar aan een lagere prijs - over de grote plas.

Tesla releases 40% cheaper next-gen mobile connector for Model 3, S, and X

Ik zal zelf de mogelijkheid hebben om zeer regelmatig aan een rode stekker te kunnen gaan hangen op een van de plaatsen waar ik werk, dus heb sowieso een UMC nodig, al was 't maar voor de adaptor. Nu is m'n vraag of ik beter wacht tot die nieuwe versie er is (32A volstaat absoluut voor mezelf), of toch maar nog de "oude" versie aanschaf? Heel dringend is het niet, maar als ik hier berichten zou lezen dat een nieuw Tesla-product over de grote plas zowat een half jaar nodig heeft om hier tot in Europa / België te geraken moet ik misschien toch maar richting de eerste versie (of een tweedehands die quasi nooit gebruikt werd pakweg) beginnen denken. Iemand hier ervaring met de tijd die nieuwe producten nodig hebben om hier te geraken?

De prijs voor de huidige UMC + rode adapter is blijkbaar 614,88 EUR excl BTW, ter bijkomende info. Thanks alvast.
Werd er geen UMC bij je auto geleverd?
 
Niet zo interessant. We hebben allemaal een “gratis” UMC gekregen.

Werd er geen UMC bij je auto geleverd?

Nope. Verschil België - Nederland blijkbaar...

EDIT: even duiden, versie Belgische Tesla-website:

Wat wordt standaard geleverd bij uw Tesla?
Elke Tesla wordt in België geleverd met de volgende kabels:

  • Een kabel met Schuko stekker voor een standaard stopcontact om tot 14 km bereik per uur bij te laden.***
  • Een Type 2 kabel voor publieke laadstations om tot 81 km bereik per uur bij te laden.**
Via Service Centers is de Tesla Mobile Connectors als optie verkrijgbaar. Door middel van adapters kan deze gebruikt worden op de meest voorkomende stopcontacten.

Let op: Om de veiligheid te garanderen en te kunnen laden, heeft de Tesla Mobile Connector is een aansluiting met neuter nodig.
 
  • Informative
Reactions: Kymo
Ik kreeg bij de levering ook enkel de blauwe Schuko UMC aangeboden. Maar een omruiling naar een Tesla UMC was geen enkel probleem. Hij heeft het nadeel van het neuterprobleem maar als je driefasige 400V+N aansluiting hebt is de Tesla UMC stukken interessanter.
 
Ik kreeg bij de levering ook enkel de blauwe Schuko UMC aangeboden. Maar een omruiling naar een Tesla UMC was geen enkel probleem. Hij heeft het nadeel van het neuterprobleem maar als je driefasige 400V+N aansluiting hebt is de Tesla UMC stukken interessanter.
Zo is dat! Ik heb zelfs weet van een teslarijder die bij aflevering de Mennekes/Schuko kreeg en nadien na een vraag erover ook nog de gewone UMC kreeg, zonder dat de Schuko teruggegeven moest worden. Dat is ideaal natuurlijk...