Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NL/BE Model 3 LR RWD wachtkamer

This site may earn commission on affiliate links.
Tja, nu weet ik het niet meer. Mijn controller heeft het handboek fiscale regelgeving 2018 oid gevolgd en heeft 7% voor de Zoë rijder op de salarisstrook gezet, maar de fiscalist geeft aan dat de belastingdienst inconsistente info geeft en heeft ze 3 maanden geleden aangeschreven. De andere 2 Zoë's zijn nu als deelauto's bij ons ingezet dus daar geen gedoe met bijtelling. En maar zeuren dat EV's van 5 jaar massaal nar het buitenland vertrekken, gek he. Ik zou met mijn S dus naar €22.250 per jaar gaan aan bijtelling,. 50k 7% en 75k 25%... Bizar..
Waarom dacht je dat ik vorig jaar mijn 2013 model S heb verkocht (aan iemand in Oostenrijk).
Zie hier voor meer info.
 
De belastingdienst heeft gewoon een tabel online staan waar je precies de bijtellingspercentages voor 0 CO2 uitstoot kunt opzoeken.
Je S gaat inderdaad naar wat je zegt:

"Januari tot en met november 2014 - 4% gedurende 60 maanden en daarna 7% en eventueel voor een deel 25%"

Wellicht bizar tov wat je nu betaalt, maar, het is niet zo dat dit niet bekend was (dat je na 60 maanden meer mag gaan betalen).
Vandaar dat overnemen naar privé bij een EV zo aantrekkelijk is, bijkomend voordeel van de recente prijsdaling ;)
Zonder nou de hele discussie uit Bijtelling na eerste 60 maanden opnieuw te gaan voeren: dit was niet vooraf bekend. Toen we de auto in 2013 ontvingen, stond in de wet nog dat je na de eerste 60 maanden een verlenging zou krijgen van opnieuw 60 maanden tegen de op dat moment (dat was dan in 2018) geldende regels. Die regeling over de tweede 60 maanden is op enig moment uit de wet geschrapt.
 
Ik vind het vreemd dat alle Tesla's standaard AP hebben, behalve de LR RWD...

Maar goed, we hebben het er maar mee te doen...
Ik twijfel:
LR RWD
Fiscale waarde: € 53.000
Leaseprijs: €811,79
Eigen bijdrage: €111,79
Netto bijtelling inclusief heffingskorting: €166

LR RWD + AP
Fiscale waarde: € 56.200,43
Leaseprijs: €846,69
Eigen bijdrage: €146,69
Netto bijtelling inclusief heffingskorting: €212

LR AWD
Fiscale waarde: € 59.350,00
Leaseprijs: €907,18
Eigen bijdrage: €207,18
Netto bijtelling inclusief heffingskorting: €272
De "gewone" SR heeft ook geen AP standaard.
 
Hier inmiddels ook een VIN en afspraak voor a.s. vrijdag.
LR RWD, red, zwarte bekleding. Ben echter nog niet gebeld, maar zag het toevallig in mijn Tesla Account staan.

Wie weet wanneer een kenteken bekend wordt?
Ik ben bezig met het opvragen van offertes voor de verzekering, maar de meeste verzekeraars willen eerst een kenteken.
Aangezien ik wat problemen verwacht met de aanvraag van de verzekering (ivm alarm ed) was ik even benieuwd wanneer je het kenteken krijgt.

Iemand al ervaring mee?
Net tel gehad van tesla, levering vrijdag
 
  • Like
Reactions: Vlaaiman
Pff is wel een beetje chaotisch. Lijken wel de dagprijzen te zijn bij de visafslag...
Als je trouwens het prijsverschil bekijk tussen de prijzen van NL en Duitsland en is dit in NL duidelijk hoger dan alleen het BTW verschil....

DE basis NL Basis NL Basis +afl
SR+ € 44.500 € 47.800 € 48.818
LR AWD € 54.800 € 58.300 € 59.318
Perf € 64.600 € 68.200 € 69.218
 
In Duitsland moet je opletten met het fabrikants- en consumentsdeel van de eco-korting.

Maar inderdaad, stabiel zijn de prijzen niet. Nu zou in de VS bij de off-menu LR RWD de AP weer wél inbegrepen zijn, maar voor $1000 meer (zou moeten vertaald worden naar €1200 meer, in plaats van de huidige €3200).
 
Pff is wel een beetje chaotisch. Lijken wel de dagprijzen te zijn bij de visafslag...
Als je trouwens het prijsverschil bekijk tussen de prijzen van NL en Duitsland en is dit in NL duidelijk hoger dan alleen het BTW verschil....

Lees zojuist in een Duits forum dat de prijs van de LR RWD met 1400 dollar is verhoogd en dat AP nu inclusief is.

Het is om gek van te worden... Iedere week weer iets ander, zo kan ik toch geen beslissing nemen :mad:
 
In de configurator zie ik nu ook een hogere prijs voor nabestellen Volledig zelfrijdende besturing: De upgrade Volledig zelfrijdende besturing bij bestelling 6.400 en
Prijs van upgrade bedraagt € 8.500 indien toegevoegd na levering
 
In de configurator zie ik nu ook een hogere prijs voor nabestellen Volledig zelfrijdende besturing: De upgrade Volledig zelfrijdende besturing bij bestelling 6.400 en
Prijs van upgrade bedraagt € 8.500 indien toegevoegd na levering

Ook als je inlogt zie je nu staan "Aanschaffen voor € 8.500" waar eerst 7600 oid stond... Ook weer lekker onzeker....