Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NL/BE Model 3 LR RWD wachtkamer

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag contact gehad met Tesla over de trekhaakoptie. Meteen even gevraagd of er een VIN gekoppeld was (besteld 19-4). Dat bleek het geval. Ook als Tesla nog geen contact heeft opgenomen, kan er dus al wel een VIN gekoppeld zijn.
Hebben ze bij jou ook aangegeven dat de trekhaak optie de levering een stuk vertraagt?
PS volgens mij zijn het vooral de Belgen die goed op de hoogte gehouden worden. De Nederlanders moeten er zelf achteraan.
 
De medewerker vertelde me dat mijn M3 snel uitgeleverd zou worden. Dat is in tegenstelling tot andere berichten dus. Het zou mij niet verbazen als de levering een stuk opschuift. Maakt me op zich niet zoveel uit, mijn huidige ICE loopt nog prima.
 
ik kreeg te horen dat de fiscale waarde 56.200 kaal wordt, dus die 3.200 euro voor ap wordt er gewoon bovenop geknikkerd à 22% per jaar. Lekker is dat!
De verkoper zei dat er niets aan gedaan wordt, omdat blijkbaar de kopers hier geen bezwaar hebben gemaakt. Nou bedankt mensen.....:(

Ik hoop dat jullie blij zijn met die 3500 euro extra bijtelling in 5 jaar. ;)
 
  • Informative
Reactions: erenlevent
Daar is helaas inderdaad niet veel aan te doen -- die wagen heeft nooit een officiële catalogusprijs gehad met die AP inbegrepen voor díe prijs. Het enige dat Tesla kan doen is korting geven, maar daar heeft de fiscus geen oren naar.

Ditto bij mij voor de verzekering. De catalogusprijs die daar genomen werd voor de berekening van de poliskosten zijn ook met de AP inbegrepen à €3200.

Dat is niet echt Tesla-specifiek; ik heb het al met Ford en Audi voorgehad.
 
ik kreeg te horen dat de fiscale waarde 56.200 kaal wordt, dus die 3.200 euro voor ap wordt er gewoon bovenop geknikkerd à 22% per jaar. Lekker is dat!
De verkoper zei dat er niets aan gedaan wordt, omdat blijkbaar de kopers hier geen bezwaar hebben gemaakt. Nou bedankt mensen.....:(

Misschien dan toch maar bezwaar maken want ik ging tot echt uit van 53000 fiscale waarde voor de vroege vogels. Nu gaat de bijtelling en de verzekering omhoog :/
 
Misschien dan toch maar bezwaar maken want ik ging tot echt uit van 53000 fiscale waarde voor de vroege vogels. Nu gaat de bijtelling en de verzekering omhoog :/
Ik heb nog een mail waarin ze bevestigen dat de fiscale waarde 53000,- is. Dus gaat wel weer discussie worden.
Want 22% over 3200 euro is wel weer erg veel. Zelfde als hoe het met AP ging, hele vreemde gang van zaken door nu ineens de fiscale waarde te verhogen.
 
Wat een zooitje is het toch bij Tesla.

Ik was not amused toen ik hoorde dat per 1 mei de AP niet meer gratis was, dus mijn offerte van de LM niet meer geldig was. Nu blijkt het minder erg.
Heb inmiddels een aangepaste offerte van de LR RWD en ter vergelijk een LR AWD ernaast, die zijn qua leaseprijs nagenoeg gelijk. Nu afwegen wat te doen. Heb gelukkig geen haast dus kan ook nog even afwachten.

En toch wil ik nog steeds een Model 3 leasen...