Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NL/BE Model 3 LR RWD wachtkamer

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag bij de SeC in Rotterdam wezen kijken naar de Model 3 en gelijk wat vragen gesteld. Ja het is mogelijk om de LR RWD te bestellen zonder AP. Een ja je kan deze achteraf erbij kopen, kosten zijn gelijk, dus nog steeds €3200.
Je moet wel langs de SeC om AP te laten activeren, kan niet online.

Dat is dus mooi, scheelt toch weer flink in de bijtelling

Top nieuws, inderdaad fijn voor de bijtelling :)

Is er al iemand die de trekhaak op een LR RWD erbij besteld heeft? Het is zeker dat deze op een RWD besteld kan worden?

Ik denk dat ik dan voor een LR RWD met trekhaak en AP na levering ga.
 
Last edited:
Vandaag bij de SeC in Rotterdam wezen kijken naar de Model 3 en gelijk wat vragen gesteld. Ja het is mogelijk om de LR RWD te bestellen zonder AP. Een ja je kan deze achteraf erbij kopen, kosten zijn gelijk, dus nog steeds €3200.
Je moet wel langs de SeC om AP te laten activeren, kan niet online.

Dat is dus mooi, scheelt toch weer flink in de bijtelling

Zouden ze de gratis AP ook achteraf kunnen activeren?
 
De app nog steeds offline bij de bestellers hier?
Btw: kan iemand eens een screenshot sturen waar je datum staat in myTesla? Thx!

Zie bijlage, staat direct onder RN/VIN op BEHEREN :)

App trouwens ook offline sinds paar dagen terug en nu nog steeds...
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2019-05-12 om 22.14.58.png
    Schermafbeelding 2019-05-12 om 22.14.58.png
    295.4 KB · Views: 75
  • Like
Reactions: JeroenReumkens
Mocht hier iemand zijn die de LR RWD voor 30-04-2019 heeft besteld en heeft opgehaald voor 53.000 inclusief Autopilot met ook een fiscale waarde van 53.000 dan graag even vermelden :)

Wanneer krijg je die fiscale waarde te zien? Op t moment dat je een kenteken hebt denk ik?

Ik zal het komende dagen in de gaten houden/laten weten, want is voor mijn bijtelling ook alleszins interessant :)
 
Mocht hier iemand zijn die de LR RWD voor 30-04-2019 heeft besteld en heeft opgehaald voor 53.000 inclusief Autopilot met ook een fiscale waarde van 53.000 dan graag even vermelden :)
Dat kun je opzoeken op de RDW site en dan sorteren op catalogus prijs.
https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/Alle-Tesla-Model-3-in-NL/y4vt-i24s
De auto`s beginnen met een waarde vanaf 55.600 met uitzondering van 3 stuks. Met andere zoekfilters kun je ook direct de variant en uitvoering code erbij halen. Ik zie tot op heden geen auto met een fiscale waarde van 53.000.

Wij hebben het gedoe met de fiscale waarde van onze Renault Zoe uit 2013 gehad. De aanschafwaarde van de auto was 22.900 maar helaas is de fiscale waarde op 28.287 gezet. Dit kwam omdat de accu gehuurd is maar de fiscus deze toch een virtuele waarde toekende.
Mmm hoogste tijd om de Renault Zoe te gaan inruilen voor model 3 want de fiscale bijtelling, nu 7% na 5 jaar, is hoger dan de fiscale bijtelling van de SR+ kaal.
 
  • Informative
Reactions: Vlaaiman
Nog maar twee daagjes!
Wanneer krijg je een tenaamstelling/kenteken voor de verzekering? Geen ervaring met het kopen van een nieuwe auto...

Hmm nou ehhh.. Net gebeld met Tesla en blijkt dat de auto nog in Zeebrugge staat. De medewerker gaf aan dat de auto toch wel een volledige dag in Tilburg nog moet staan voor aflevergereedmaken (o.a. poetsen) en dat de kans best aanwezig is dat aflevering woensdag wel erg optimistisch is. Daar kunnen ze morgen uitsluitsel over geven (d.w.z. als hij morgen nog in Zeebrugge staat dan wordt het wat lastig). Had al aangeboden om hem zelf even naar Tilburg te rijden maar dat was ook niet goed ;)

Wel grappig dat ze aan de hand van VIN direct positie konden inzien en ook State of Charge uit konden uitlezen (auto was net boven de helft opgeladen schijnbaar, ze gaan proberen alle auto's nog verder op te laden in Tilburg).

Wat betreft kentekens, ze hadden vanochtend 300 kentekens opgevraagd bij RDW en die gaan ze naar verwachting vandaag of morgen communiceren naar klanten (dacht per e-mail?).
 
  • Informative
Reactions: TM3LR and Woek
Hmm nou ehhh.. Net gebeld met Tesla en blijkt dat de auto nog in Zeebrugge staat. De medewerker gaf aan dat de auto toch wel een volledige dag in Tilburg nog moet staan voor aflevergereedmaken (o.a. poetsen) en dat de kans best aanwezig is dat aflevering woensdag wel erg optimistisch is. Daar kunnen ze morgen uitsluitsel over geven (d.w.z. als hij morgen nog in Zeebrugge staat dan wordt het wat lastig). Had al aangeboden om hem zelf even naar Tilburg te rijden maar dat was ook niet goed ;)

Wel grappig dat ze aan de hand van VIN direct positie konden inzien en ook State of Charge uit konden uitlezen (auto was net boven de helft opgeladen schijnbaar, ze gaan proberen alle auto's nog verder op te laden in Tilburg).

Wat betreft kentekens, ze hadden vanochtend 300 kentekens opgevraagd bij RDW en die gaan ze naar verwachting vandaag of morgen communiceren naar klanten (dacht per e-mail?).
Interessant, dank!
En veel geluk, hoop dat je niet alles hoeft te verzetten!
 
  • Like
Reactions: Vlaaiman
Ik kreeg ook een "leverdatum" van 15 mei op de eindfactuur, maar delivery meldde me dat dat vooral was voor mensen die een krediet afsloten (die kunnen nl. vaak alles maar finaliseren als er inderdaad een leveringsdatum op de factuur staat).

Dat is niet de afspraak voor levering, die komt in een aparte mail.

Je moet er nog rekening mee houden dat de wagen in het aflevercentrum wordt geleverd en blijkt geschikt te zijn voor uitlevering -- je wilt niet dat de verzekering een chassisnummer op jouw naam inschrijft en dan ziet dat de wagen stuk is -- en dat hij ingeschreven moet worden, de platen naar de garage moeten enz.

Verder het bekende euveltje in verband met de AutoPilot op de factuur: die staat verrekend als commerciële korting, en ik heb dus bewijsmateriaal nodig om te bevestigen dat het niet om een commericële korting gaat die enkel op die bestelling of voor zakelijke klanten van toepassing is, maar de prijs zo was ook voor alle particuliere bestellingen op die datum geplaatst. Dan kan het voordeel alle aard effectief berekend worden op die €53000 mét AP inclusief.

Ik rijg nog een bevestiging daarvan via mail. Gelukkig volstaat zoiets in België; in Nederland is de "catalogusprijs" die aan de RWD werd meegedeeld voor de fiscale waarde inderdaad €53000 zonder autopilot.
 
Last edited:
In principe worden de verplichte afleverkosten wel verplicht aan consumenten meegedeeld worden in offertes, maar maken ze geen deel uit van de fiscale waarde. Maar daar heb je niet veel aan, want dat hangt enkel af van hoe Tesla dit regelt met de RDW, en ik vermoedt dat de facturatie in de VS (nog eens) niets begrijpt van die subtiliteiten.
 
Last edited:
-- De aanschafwaarde van de auto was 22.900 maar helaas is de fiscale waarde op 28.287 gezet. Dit kwam omdat de accu gehuurd is maar de fiscus deze toch een virtuele waarde toekende.
Mmm hoogste tijd om de Renault Zoe te gaan inruilen voor model 3 want de fiscale bijtelling, nu 7% na 5 jaar, is hoger dan de fiscale bijtelling van de SR+ kaal.

Hor kom jij bij 7%? Wij hebben gewoon 4% nu voor onze 2013 Zoë's, of is het een Typo?
 
  • Like
Reactions: Gamechanger