Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nog een idee hoe een racefiets achter in de Model 3 past.

This site may earn commission on affiliate links.
Zoals de titel zegt. Zo kan het dus ook. Kost even iets meer tijd, maar voor de langere afstanden houdt het de achterbak vrij en er kan eventueel nog een derde persoon achter in.

IMG_0965.jpg
 
Cool gedaan! Zie ik het goed dat je de fiets laat steunen op bottom bracket ipv kettingblad?
Welke maat frame heb je?
Ik heb/had plannen om met 2 kinderen en fiets naar Portugal te rijden en als het kan de fiets niet op het dak te plaatsen.
 
Cool gedaan!.

Klopt, fiets zit vast met snelspanner op de voorvork en steunt op een blokje van 8cm onder bottom bracket. Wat niet zichtbaar is is dat het plankje met een paar stroken klitteband op de bekleding vast zit, waardoor het geheel op zijn plek blijft, maar een paar tassen aan weerzijde kan waarschijnlijk ook. Zoals je kunt zien moet de zadelpen er ook uit. Of je frame past, die van mij past net, hangt ook af van de geometry van het frame. Je kunt het, het beste even met je eigen fiets proberen. Er zijn ook andere opties om het frame vast te zetten, achter de achterrem (zie foto) zit bv een haak op de hoedenplank, daar kan de fiets ook aan vastgetrokken worden. In mijn geval heb ik ook een band van de stem van de fiets naar onder om de hoofdsteun, dat maakt het geheel ook extra stabiel. Ik ben aangenaam verrast, succes.