Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

oeps.... platte batterij. van de fob ;-)

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij werkte het starten ook niet vandaag met Fob in bekerhouder - wél met Fob op dashboard ter hoogte van rechterruitenwisser (en ja ik had al een week of zo het bericht...). Gewoon on-line een nieuwe batterij kopen (bedankt voor de info, @Wim S. !), en voor wie net als ik twee linkerhanden heeft: hier staat de installatieprocedure voor dummies.
 
Dat is wel echt goedkoop: Is dit dan gelijkaardig van kwaliteit aan bvb Duracell?
Uit verschillende tests blijkt dat dure batterijen vaak niet langer meegaan dan goedkope. De goedkope batterijen van Ikea gaan zelfs het langst mee van allemaal. In de praktijk zijn de verschillen tussen de beste en de slechtste een procent of 20.
Pas wel op met batterijen/accu's uit China. Chinezen zetten schaamteloos op bijv. een 18650 batterij dat er 6000 mAh in zit. Dat blijkt meestal een factor 5 tot 10 slechter. Bij NKON.nl krijg je wel echt wat je bestelt en ... niet duurder dan in China of ... de Action.
 
Ik zie dat niet als een prijskwestie maar als een duurzaamheidskwestie. Dan mag het weer wel.:)
Absoluut. Ik ben nu een paar dagen bezig om alles in ons huis, schuur, garage, carport en wat er nog meer aan ruimten zijn te inspecteren op nog goed bruikbare maar inmiddels verweesde spullen. Het gaat om meer dan 100 producten die allemaal naar Marktplaats verhuizen. Zo ben ik lekker circulair bezig. ;)
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Na 1 maand terug nieuwe batterij moeten steken.o_O:mad:


Filip, heb je ze in beide fobs vervangen? Best om ze allebei te vervangen en ze daarna allebei even mee te nemen in de auto. Dan zijn ze beide 'gezien' en verdwijnt de melding weer.

Zie ook: How to Replace the Tesla Key Fob Battery

Dat is wel echt goedkoop: Is dit dan gelijkaardig van kwaliteit aan bvb Duracell?

Absoluut NIET! Meest betrouwbare zijn deze van Duracell of Varta.
Iets anders komt er bij mij niet in. Zeker geen China rommel; veel kans dat ze zelfs 'nieuw' al niet goed meten.

Toen ik de batterijen van mijn fobs verving hadden ze nog 2,8 Volt onbelast, dus inderdaad slecht.
Ik heb er Varta's ingezet, nieuw meten ze 3,2 Volt onbelast.

Xavier
 
Gisteren moest ik mijn broer gaan ophalen in het hospitaal van Duffel. Hij is altijd vrij negatief over elektrische auto's en we hebben dan ook al heel wat discuties achter de rug (gelukkig zie ik hem niet zo veel;)).
Ik had de tesla gaan halen en voor de inkom van het hospitaal gezet en hem in de auto geholpen. Ik moest de rolstoel terug naar binnen brengen en was vergeten de bestuurdersdeur op een kier te laten, Dus hij doet zijn deur dicht en alles ging uit en hij had dus de deur weer geopend tegen dat ik er aan kwam. Ik stapte in en hij begon hier al over te zeuren. Ik wou vertrekken en de melding "sleutel niet gevonden" stond op het dashboard. Ik stap weer uit, en er weer in... nog steeds de melding. Ik haal de sleutel uit mijn zak, niets. Stop hem in de bekerhouder... niets!:confused:
Er zat er ondertussen eentje met een smile tot achter zijn oren naast mij. Ik haalde mijn telefoon uit mijn zak en logde in, en "starte" de auto en vertrok.(gelukkig werkte dit wel van de eerste keer)
Hé, wat heb je nu net gedaan, vroeg hij.
Je hebt toch helemaal geen sleutel nodig om met de auto te rijden, dat kan toch ook met de telefoon. was mijn antwoord.
enigszins verdwaast zat hij me aan te kijken.
Bijna de hele weg heb ik dan bewust op AP gereden terwijl ik aan het praten was en naar hem aan het kijken.
Herhaaldelijk heeft hij gezegd om op de baan te letten en mijn stuur vast te houden.:D:D

toen ik thuis kwam heb ik de batterij van de sleutel vervangen en alles was opgelost (eindelijk on topic;))
Echter heb ik geen enkele maal vooraf een melding gezien dat de batterij zwak was.