Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Koelvloeistof-niveau ??

This site may earn commission on affiliate links.
Ik krijg in mijn Tesla S de om de zoveel minuten de waarschuwing 'Koelvloeistof niveau laag..." (er brandt nog geen permanent lampje/waarschuwing)
Sorry, maar wist niet eens dat 'het' er was. Kan iemand mij svp vertellen:
- koelvloeistof voor wat? ik kan alleen maar "voor batterij" vinden, maar wordt het ook nog ergens anders voor gebruikt?
- wat ik er over kan vinden (batterij dus): stelt: "vooral NIET zelf doen". m.a.w. het is niet even vuldopje openen en bijvullen dus ? (en dan alleen bij Tesla zelf via service afspraak) of kan ook niet Tesla garage?)
- als toch zelf: iemand enig idee welke koelvloeistof (ik vind "G-11").
BvD
 
Heb ik ook gehad. Ik heb het bij Tesla laten doen :
 

Attachments

  • Screenshot_20231017-153016-01.jpeg
    Screenshot_20231017-153016-01.jpeg
    128.6 KB · Views: 160
Zou het persoonlijk altijd door Tesla laten doen. Koelsysteem is een compleet gesloten systeem. Als het koelvloeistof niveau te laag is betekent dit dus dat er ergens een lekkage is. Alleen even bijvullen verhelpt het probleem niet, na verloop van tijd zul je weer moeten bijvullen. Sowieso niet verstandig om er zelf wat mee te doen als je er niet veel van kent, koelsysteem is erg belangrijk voor de batterij en ook de drive unit.
 
als je uit de garantie bent zou ik altijd beginnen met bijvullen. Simpel en effectief, en daarna even monitoren of het peil weer zakt, want dan is er misschien een lek en reden voor verdere actie.