Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off topic: 2 bekeuringen voor 1 overtreding

This site may earn commission on affiliate links.
Is het niet zo dat de traject controles in NL ook gewoon een standaard flitspaal zijn. Dus meerdere flitspalen binnen enkele luttele kilometers.

Dus in theorie kan je op sommige stukken waar er trajectcontrole is meerdere bekeuringen krijgen. Dit was enige tijd zo, ik heb het niet zelf getest en wellicht inmiddels aangepast(?)...

Voor zover ik het begrepen had niet.
De cameras gebruikt voor trajectcontrole hebben geen snelheidsmeting, enkel nummerplaatherkenning.

En dienen bijgevolg niet gecalibreerd te worden. Gewoon het tijdsverschil tussen de twee foto's volstaat.
Maar als de trajectcontrole bestaat uit meerdere segmenten met cameras halverwege, bvb aan kruispunten of op- of afrit ; dan kan je inderdaad meerdere boetes krijgen tijdens 1 ritje op 1 weg.
 
  • Informative
Reactions: nico180
Meerts is een slimme jongen. Maar off the record is wel nat gegaan omdat hij continu WOB-verzoeken indiende en tegen de beschikkingen in bezwaar ging en grof geld verdiende met de vergoedingen die een gemeente moet betalen voor de proceskosten. Buiten de provincie Limburg. En in naam van zijn vrouw. Een twijfelachtig verdienmodel.
Dat is die zeker, hij heeft zelfs tijdens zijn opleiding het zo gespeeld dat hij twee titels kreeg met 1 opleiding. Ondertussen heeft Clemens ongeveer 10 man/vrouw aan het werk dat gaat wel goed!

Hij heeft er voor gezorgd dat ik jaren lang geen enkele bekeuring heb betaald voor de auto’s op de VOF stonden :)
 
Als je brief van CJIB krijgt dan kan je online betalen en daar ook je eigen foto's zien. Heb al paar mooie kiekjes ondertussen gezien van mezelf.....
Sterker nog: als je nu naar cjib.nl gaat en je logt in met je digid dan krijg je een overzichtje van je gekregen boetes (halfjaar terug ofzo) en de openstaande boetes, inclusief fotomateriaal. Ook degene waarvan de 'liefdesbrief' nog onderweg is:)
 
  • Informative
Reactions: nico180