Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

OnePlus en Tesla / Bluetooth

This site may earn commission on affiliate links.
Dat had ik in de eerste week ook. Helaas daarna niet meer. Mijn collega moet elke dag in de auto eerst de OnePlus een soft reset geven... Fout is, zo in dit forum te lezen, niet 100% consistent. Zou nog iets met de firmwareversie van de Tesla te maken *kunnen* hebben. ik zit op 2017.50.3 (meest recente), hij iets ouder..
Vanmiddag ineens, na het parkeren van de Tesla, geen verbinding meer kunnen maken !
Toch wel een eigenaardig probleem ! Ik zit ook op 2017.50.3.
Hoop dat er snel een oplossing komt.
 
Inderdaad #6 het verwijderen van de Bluetooth cache helpt bij mij.
Dit was trouwens ook al aangegeven in de mail van OnePlus support, maar ik ben er vandaag pas aan toe gekomen om het uit te voeren.
Dit is de procedure die ik volgde:
Instellingen/Apps/Lijst Applicaties/rechts boven 3 punten/Systeem-apps weergeven/Bluetooth/Opslagruimte/Cache wissen.
 
ik heb een Oneplus 3T met OxygenOS 5.0.1 en geen problemen tot nu toe. Het zal dus niet aan de OS liggen :)
Waarschijnlijk eerder een BT driver probleem in de smartphone.

Ik heb ook een 3T, en de MS komt eind februari. Hopelijk geen problemen . Ik heb gemerkt dat OnePlus soms een delicaat merk is qua compatibiliteit met andere toestellen (Google Chromecast heb ik gewoon teruggestuurd wegens onmogelijk om mee te werken met een OnePlus )
 
Helaas, na veel testen nog geen echte oplossing. Soms werkt het twee keer, en daarna weer mis. Ook nu een echte harde reset gegeven. Werkte twee keer, maar vanochtend helaas niet meer. Ik ben inmiddels met tweede lijn support van OnePlus aan het communiceren en hoop dat er wat uit gaat komen. Ik roep iedereen met problemen op om een call bij OnePlus aan te maken. Hoe meer berichten, hoe eerder ze er iets aan gaan doen...

Wat betreft OnePlus als merk: ze gebruiken juist één van de meest kale versies van Android en lopen meestal vooraan met security patches ed. Dat was mijn reden om te switchen van Samsung naar OnePlus.
 
Inderdaad #6 het verwijderen van de Bluetooth cache helpt bij mij.
Dit was trouwens ook al aangegeven in de mail van OnePlus support, maar ik ben er vandaag pas aan toe gekomen om het uit te voeren.
Dit is de procedure die ik volgde:
Instellingen/Apps/Lijst Applicaties/rechts boven 3 punten/Systeem-apps weergeven/Bluetooth/Opslagruimte/Cache wissen.
Ik heb te vroeg gejuicht. Vandaag deed ie het weer niet. Wel weer als ik de cache verwijder, maar dat schijnt maar 1 keer te helpen totdat je de telefoon buiten bereik brengt. Terug binnen bereik kun je weer opnieuw de cache verwijderen.....:mad:
 
Oké, nu van vier personen bevestiging dat deze firmware het probleem oplost. Wat mij betreft case closed.

Let wel op: volgens mij zit je nu in beta programma! Wil daar uit, installeer dan tzt de nieuwe formal update.
En... het is altijd maar weer de vraag of de volgende update goed gaat :)