Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op vakantie naar Legoland Duitsland.

This site may earn commission on affiliate links.
Ik wil naar legoland in Duitsland maar volgens de app van tesla kom ik daar aan met 6% batterij. Nu wil ik weten of er iemand al tot daar is gereden vanuit Belgie en/of ik daar in de buurt van Legoland kan laden of niet. Want 6% is wel wat weinig.
 
  • Funny
Reactions: eelcodb
Ik wil naar legoland in Duitsland maar volgens de app van tesla kom ik daar aan met 6% batterij. Nu wil ik weten of er iemand al tot daar is gereden vanuit Belgie en/of ik daar in de buurt van Legoland kan laden of niet. Want 6% is wel wat weinig.
Je kunt toch gewoon onderweg langs een Supercharger? ABRP is je vriend voor vooraf plannen/kijken wat de mogelijkheden zijn (zie bijgaande afbeelding van een trip van Antwerpen naar Legoland). In je Tesla zittend kan je mbv het bliksemschicht icoontje laders op de kaart tonen, kies er eentje vlak voor je bestemming als tussenstop en laadt daar zo vol als wat je 'veilig' vindt. Bijvoorbeeld de SuC in Ulm.
 

Attachments

  • Screenshot 2023-07-02 at 07.33.22.png
    Screenshot 2023-07-02 at 07.33.22.png
    2.5 MB · Views: 142
  • Screenshot 2023-07-02 at 07.36.16.png
    Screenshot 2023-07-02 at 07.36.16.png
    2.7 MB · Views: 41
Last edited:
Je hebt echt enorm veel opties, behalve laden op de parkeerplek bij Legoland.

1. Je gaat naar Supercharger Ulm en stelt je navigatie in op Legoland en kijkt of je de terugweg naar de supercharger ook kan maken. Pak een paar procenten marge.
2. Je laad je auto volledig op bij Supercharger Ulm, dan kan je waarschijnlijk op de terugweg direct een aantal uur rijden.
3. Je gaat naar de Shell iets ten noorden van Legoland en hangt hem naar aan de snellader.

Voor de volgende keer: maak gebruik van ABRP of gewoon een app zoals Shell Recharge en kijk op het kaartje wat de mogelijkheden in de buurt zijn. Zeker in landen om ons heen zijn laadpalen volop beschikbaar.
Of bel je hotel en vraag of ze een laadpaal / stekker beschikbaar hebben.