Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opening nieuwe Tesla Factory Tilburg op 25 september

This site may earn commission on affiliate links.
Als je de mijne bedoeld Maarten, die zijn onbewerkt en met een iPhone genomen. Of moet ik r juist iets aan veranderen?

De foto's op de vorige pagina zijn prima, maar die op die daarvoor niet (tenzij het de bedoeling is om foto's van een deel van een Tesla etc. te posten).
@Merijn: ik gebruik Firefox op een MacBook Pro nu, heb het nog niet op de desktop geprobeerd.
Ach het is niet zo'n big deal, hoor. Vind het alleen jammer van de moeite als mensen hun foto's zo posten.
 
Last edited:
Inderdaad hier ook geen problemen met Chrome en Safari, maar met Firefox doen sommige foto's het niet goed. Ligt dus gewoon aan Firefox.

Lijkt me een leuke avond te zijn geweest met zo'n rondleiding en uitleg over hoe bepaalde tests verlopen en het met eigen ogen te zien!
 
De foto's op deze pagina zijn prima, maar die op de vorige niet (tenzij het de bedoeling is om foto's van een deel van een Tesla etc. te posten).
@Merijn: ik gebruik Firefox op een MacBook Pro nu, heb het nog niet op de desktop geprobeerd.
Ach het is niet zo'n big deal, hoor. Vind het alleen jammer van de moeite als mensen hun foto's zo posten.


Maarten,

Misschien draag ik bij aan de reden van je opmerking omdat ik hiervoor ook een foto heb gepost.
Ik deel mijn foto's ook via mijn iPhone, was de mijne (foto EM en Min Kamp) ook van een ander formaat?

Als je via Tapatalk op een Iphone je foto's deelt heb je geen keuze ze anders te formatteren en zou dan ook van te voren niet weten hoe een ander die inleest.

Het is ook nogal omslachtig je foto's eerst op de PC binnen te halen (iCloud) te dan te delen, is echt veel werk en ik zou dan mijn foto's waarschijnlijk wat minder makkelijk delen omdat het mij dan meer tijd en moeite kost.

Als Firefox dan het formaat wat anders deelt is jammer doch de foto's van Merijn zien er bij mij (op de iPhone) goed uit.
Heb geprobeerd Tapatalk op mijn Apple PC te downloaden doch deze draait niet op mijn PC omdat deze niet voor de PC is ontwikkeld.

Ik vind een aanklikbare app ook veel makkelijker dan het openen van de website van Teslamotorsclub maar daar zullen de meningen ook wel over verschillen.

Ligt de oorzaak bij het Tapatalk of de IPhone maw, was mijn foto ook van een ander formaat?

Dit is geen opmerking om dit goed te praten maar denk dat de afspraken betreffende formaten op het internet gaan veranderen.

Heb me laten vertellen dat de nieuwe generatie browsers ook anders gaan delen, het internet zit vol en de nieuwste websites die er aan komen zullen de situatie voor veel browsers alleen maar verslechteren.
 
Oké, zal ik een panoramafotootje delen gemaakt met mijn iPhone, voor diegene die er niet bij mochten/konden zijn. Hopelijk krijg ik het nu niet aan de stok met mijnheer Tesla.

IMG_2519.JPG
 
295 Wh/ mijl en 1 Gallon op 22 Mijl (= ca 1 op 9) zou ik wel geloven....

Dat zal het dan wel zijn.
De site wel vertaald, maar niet omgerekend. :frown:

- - - Updated - - -

Als je via Tapatalk op een Iphone je foto's deelt heb je geen keuze ze anders te formatteren en zou dan ook van te voren niet weten hoe een ander die inleest.

Het is ook nogal omslachtig je foto's eerst op de PC binnen te halen (iCloud) te dan te delen, is echt veel werk en ik zou dan mijn foto's waarschijnlijk wat minder makkelijk delen omdat het mij dan meer tijd en moeite kost.

Meeste browsers schalen de foto's wel goed, maar het formaat (aantal MB's) blijft enorm en is vaak niet nodig.

Als je dit niet te veel moeite vindt, kun je afbeeldingen op je iPhone makkelijk resizen met een van de vele gratis apps.
Zelf gebruik ik bijvoorbeeld deze (als ik zin heb om te resizen):

image.jpg
 
If I remember all well:

Final assembly: rear axle (drivetrain), wheels, 12v battery, programming vehicle & testing 12v system, HV battery, filling brake fluid

Final testing: wheel allignment, radar&camera test, AC charging, DC charging, dyno run, body water leak test, body wind leak/noise test, body/paint check and test run on test circuit.

Hope I didn't forget something?

Heeft er ook iemand nagedacht en/of nagevraagd wat nu de ratio achter deze move is?
Echt heel veel meer wordt er (tov) de oude situatie nu ook weer niet gedaan.

Is het alleen voorkomen van dubbel werk (in Fremont afmaken en vervolgens weer deels demonteren)?
Is dit laatste stuk (vooral testen) een bottleneck in de productielijn in Fremont? (hopelijk testen de Nederlanders wel wat strenger).
Komen er onderdelen van elders (niet VS) die nu niet via de VS hoeven?
Had de EU vraagtekens bij een bijna volledige auto als 'onderdeel' te importeren?

De investering in Tilburg is aanzienlijk en de mensen daar lijken me duurder dan in de VS dus er moet ergens een noodzaak of een significant voordeel zijn.
 
Heeft er ook iemand nagedacht en/of nagevraagd wat nu de ratio achter deze move is?
Echt heel veel meer wordt er (tov) de oude situatie nu ook weer niet gedaan.

Is het alleen voorkomen van dubbel werk (in Fremont afmaken en vervolgens weer deels demonteren)?
Is dit laatste stuk (vooral testen) een bottleneck in de productielijn in Fremont? (hopelijk testen de Nederlanders wel wat strenger).
Komen er onderdelen van elders (niet VS) die nu niet via de VS hoeven?
Had de EU vraagtekens bij een bijna volledige auto als 'onderdeel' te importeren?

De investering in Tilburg is aanzienlijk en de mensen daar lijken me duurder dan in de VS dus er moet ergens een noodzaak of een significant voordeel zijn.

Inderdaad wordt er NU niet heel veel anders gedaan als eerst. Uitzondering is inderdaad het testen maar ook het installeren van nieuwe software.
Er werd echter ook aangegeven dat ze meer gaan doen in de toekomst.
Exacte tijdlijn gaven ze niet aan maar zou niet lang duren.
 
is relatief er is idd een periode van stakingen geweest maar denk dat die achter ons ligt idd anders slaan we onze eigen ruiten in. btw was hetgeen dat de Amerikaan van de rondleiding met vrijdag zei, ze waren de fabrieken gaan bezoeken en er was een staking, dit is erg slecht voor ons imago ;-(
 
Nut en noodzaak van Tilburg is mij ook niet duidelijk. Op mijn vraag hierover kwam ook niet echt een antwoord.
Wat je in de VS doet hoef je hier niet te doen en visa versa. In Tilburg kwaliteit controles doen ( op bijvoorbeeld de lak) lijkt mij bijzonder onlogisch, tenzij je het beetje transportschade wilt zien. Maar daar heb je zo'n dure lampenset niet voor nodig en waarom de auto's niet in de VS door de waterstraat halen. Kom je direct achter de fout en kan je wellicht de volgende voor de toekomst voorkomen.

Een groot voordeel zou kunnen zijn dat je de auto's pas in Tilburg klantspecifiek maakt. Hierdoor zou je de levertijd aanzienlijk kunnen verkorten maar vergt weer meer voorraad. Dat doen ze juist niet want zelfs de wielen worden klantspecifiek meegeleverd.

Wel kan je nu een deel van de assemblage in Europa doen waarmee je mogelijk de bottleneck in de VS verlegd......kortom, het zag er mooi uit, het past vast in een veel groter plan maar daar heb ik nog weinig van begrepen of gehoord.
 
Ik heb ook nog mixed feelings over de "echtheid" van de fabriek. Het zou ook zomaar een truc kunnen zijn om meer "body" te geven aan de assemblage lijn om belastingvoordelen te behouden voor Europa. Wel een dure truc maar toch, ik heb weinig, lees niks, spannends gezien. Wat me wel erg verbaasde was dat er meerdere zilvere Tesla's op de productielijn stonden, kijk m'n foto's er maar op na. Die kleur wordt al meer dan een jaar niet meer geleverd.....
 
Last edited: