Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Oplaadtijd 60 D

This site may earn commission on affiliate links.
Of de Model S met of zonder luchtvering harder of zachter is weet ik niet. Mijn auto heeft luchtvering en ik vind die behoorlijk hard. Het was dan ook een teleurstelling toen ik door had dat je de hardheid niet kon regelen, de belangrijkste reden waarom ik deze optie heb genomen.
Ik meen wel eens gelezen te hebben dat de vering eigenlijk als volgt is qua hardheid/zachtheid:

Zachter: 'normale' Model S met luchtvering
Middel: Model S zonder luchtvering
Harder: performance Model S met luchtvering

Geen idee of dat nog steeds zo is. Het komt wel overeen met wat ik ervaar in proefritten/loaners. Laatst een P90D meegekregen en die was beduidend harder dan de mijne zonder luchtvering. Het verschilde uiteindelijk per weg of het comfortabeler was of niet, op de snelweg vond ik persoonlijk de luchtvering minder comfortabel (maar was ook harder), echter op klinkerweggetjes en dat soort dingen filterde de luchtvering wel veel meer weg en was dat juist comfortabeler. Hoe dan ook, de P90D voelde wel veel sportiever aan en dat had ook wel weer iets erg leuks, mede gezien hij een stuk sneller is dan mijn S85.
 
Ik meen wel eens gelezen te hebben dat de vering eigenlijk als volgt is qua hardheid/zachtheid:

Zachter: 'normale' Model S met luchtvering
Middel: Model S zonder luchtvering
Harder: performance Model S met luchtvering

Dicktump je kan wel gelijk hebben. Alleen heb ik al gelezen dat de vering van de P85(D) verschillende keren is gewijzigd. Ik rij met een van de allereerste P85D's en die zou idd met de 'harder' optie uitgerust zijn. Latere P85D's zouden dan weer de zachtere versie hebben. Echter Tesla communiceert hierover niet.

MickC, Tesla is volgens mij nooit duidelijk geweest over de luchtvering. Er staat idd niets op de website ivm regeling van de zacht/hardheid, noch over de hardheid tov het modeltype. Echter ik dacht (verkeerd dus) dat luchtvering altijd twee eigenschappen had: hoogteregeling & hardheidregeling. Mijn fout dus dat ik dat dacht. Maar ken jij nog een auto met luchtvering die alleen hoogteregeling heeft, zeker met de prijs die Tesla hiervoor vraagt.

Ik geef wel toe dat ik de hoogteregeling gebruik, bv. Onze oprit thuis, of bij ferry's, enz... Maar zonder luchtvering staat de Model S op 'High' heb ik begrepen en dat zou meestal ook wel ok zijn.
Maw ik zou de optie niet meer nemen.
 
MickC, Tesla is volgens mij nooit duidelijk geweest over de luchtvering. Er staat idd niets op de website ivm regeling van de zacht/hardheid, noch over de hardheid tov het modeltype. Echter ik dacht (verkeerd dus) dat luchtvering altijd twee eigenschappen had: hoogteregeling & hardheidregeling. Mijn fout dus dat ik dat dacht. Maar ken jij nog een auto met luchtvering die alleen hoogteregeling heeft, zeker met de prijs die Tesla hiervoor vraagt.

Klopt, het staat nergens zwart op wit. Zou duidelijker mogen zijn. Ik was gewoon goed geïnformeerd (bij testrit en bij bestelling) door de mensen in Aartselaar waardoor ik het dus wist.
Bij een naam als Smart Air Suspension zou je inderdaad nog wat extra kunnen verwachten buiten locatiegeheugen. Maar bij Magic Body Control zou ik nog meer verwachten.:)