jpet
Jan P.
Ik heb ook een paar maanden moeten wachten op mijn Juice Booster 1, dus je kan er best rekening mee houden dat het wat tijd neemt.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Redelijk ambetant dat je nooit op voorhand zeker kan zijn of je ergens kan laden of niet wanneer er geen 400V voor handen is. Je kan moeilijk aan een hotel vragen "hoeveel bedraagt de spanning tussen je aarding en je beide contacten"? :frown:Tesla-UMC werkt enkel als de neuter +-0Volt heeft; en de faze vervolgens 220V. Bij jouw heeft de faze 137V. Zal niet werken...
Ik kom een paar keer per jaar op visite in Schilde, België. Het is mij daar nog niet gelukt te laden wat wel erg prettig zou zijn. Er is 25A? outlet die helemaal geen reactie geeft op de UMC. Het is een bijzondere aansluiting waar een verloopsnoer naar een rode 32A socket aanwezig is. Zelf heb ik een verloop van 32A naar 16A waar ik de UMC dan op aansluit. Geen van de lampjes gingen branden. Heb nog niet na kunnen gaan of er überhaupt spanning op stond.
Daarna een gewone shuco geprobeerd. Wel groene ledjes, zelfs "lopende" als ik mij goed herinner, maar niet laden. Kreeg wel een soort melding van ontkoppel en probeer t opnieuw maar kreeg t niet aan de gang. Het huis in max 10 jaar oud en er is terplekke een aardingspen geslagen voor de aarding. Kon gelukkig wel in een nabij gelegen hangar laden maar zou fijn zijn als ik t bij het huis aan de gang krijg.
Redelijk ambetant dat je nooit op voorhand zeker kan zijn of je ergens kan laden of niet wanneer er geen 400V voor handen is. Je kan moeilijk aan een hotel vragen "hoeveel bedraagt de spanning tussen je aarding en je beide contacten"? :frown:
Doet dit probleem zich enkel voor bij aansluitingen van 3x230V of ook bij oudere installaties van 1X230V (63A)? Bij mijn ouders heb ik kunnen landen (13A) en zij hebben absoluut geen 400V. Is een woning uit de jaren 80.
Als de netbeheerder een net omschakelt van oud naar nieuw, dan moet hij goed opletten ! Als hij pech heeft of dom is; zet bij 400V op de lijn waar vroeger 220V op de lijn stond.
En dan heeft Xavier veel werk want vele huishoudtoestellen zijn dan kapot. Zoals onlangs weer maar eens gebeurd is.
Ravage in 40 huizen na stroomstoot | HLN Ieper
Echt waar, ben daar moeten zijn voor een ontploft moederbord van een Vaatwasser... .
#9 op het lijstje. Tja, ook geneuterd las ik... Had je kunnen weten (sorry, moest er ff uit) :wink:
Ik vrees dat dat niet gaat lukken. Tijdens mijn laatste telefoongesprek met hen hadden ze het over maart....
okidoki (ik wilde eigenlijk allee maar ok schrijven, maar dat mag niet. Te kort, minimaal 3 charachters...)geen probleem laat mij maar op de lijst staan
Thanks. Ik dacht dat je elk "neuter probleem" kon oplossen door het omwisselen van de neuter en de fase. Maar blijkbaar is er niet overal een neuter en dat wist ik dus niet ;-)Misschien een tip om in de "basisuitrusting" van laders en kabels een simpel universeel voltmetertje toe te voegen.
Thanks. Ik dacht dat je elk "neuter probleem" kon oplossen door het omwisselen van de neuter en de fase. Maar blijkbaar is er niet overal een neuter en dat wist ik dus niet ;-)
I know, waarvoor dank!En ik heb nog zo mijn best gedaan om het in post #1 in het lang en het breed uit te leggen... :frown:
Misschien een gevaarlijk idee... Maar als je nu een verloop stekker maakt van Belgisch mannetje naar Nederlands vrouwtje (met rand aarde dus) .... en de aarde NIET aansluit in deze veerloop stekker dan is er toch altijd een verschil van 0 volt tussen pen en de aarde (die dus niet zit aangesloten)
Boeren logica...?? Maar waarschijnlijk mis ik wat.
1. Is inderdaad gevaarlijk spel, dit idee is hier een ( hele ) tijd terug al eens gepasseerd.
2. Niet aansluiten van de aarding in de contrastekker zal niet werken, gezien je aarding van de UMC dan gaat 'zweven' en dus ook niet werken.
3. Je 'zou' dan de aarding van de UMC aan 1 van de stroomdraden moeten verbinden in de contrastekker en de aarding in het 'Belgisch' mannetje niet aansluiten. Dan werkt het maar dan zet je wel een 'lijn' op de aarding van je UMC en heel misschien wel spanning op metaalvoerende delen van je auto. Als je dan je deurgreep vastneemt terwijl je in een plas water staat kan je gegarandeerd jodelen ! Niet aan te raden dus !!
1. Is inderdaad gevaarlijk spel, dit idee is hier een ( hele ) tijd terug al eens gepasseerd.
2. Niet aansluiten van de aarding in de contrastekker zal niet werken, gezien je aarding van de UMC dan gaat 'zweven' en dus ook niet werken.
3. Je 'zou' dan de aarding van de UMC aan 1 van de stroomdraden moeten verbinden in de contrastekker en de aarding in het 'Belgisch' mannetje niet aansluiten. Dan werkt het maar dan zet je wel een 'lijn' op de aarding van je UMC en heel misschien wel spanning op metaalvoerende delen van je auto. Als je dan je deurgreep vastneemt terwijl je in een plas water staat kan je gegarandeerd jodelen ! Niet aan te raden dus !!
Stond gisteren op de parking van Telenet in Mechelen... speciaal parkeervak voor EV... echter de normale 220v aansluiting werkte niet. Roodlichtje op mijn Tesla kastje :-(
Stekker omdraaien was niet mogelijk vanwege het vreemde aardsysteem in Belgie :wink: