Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

OPROEP: Wie wil het prototype van de verbeterde stoel uitproberen ?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben echter wel benieuwd of het echt beter zit, standaard stoelen/sportstoelen. Iemand ervaring?

Ik heb mijn nieuwe Tesla zo simpel mogelijk gehouden, maar wel heeeeeel blij met de nieuwe stoelen.

Ook anderen valt het op die af en toe met de "classic" meereden en nu een ritje met de nieuwe maken. Het eerste wat ze opmerken is dat de stoelen veel beter zijn.....
 
Inderdaad, die nieuwe stoelen zitten echt heel anders.
Meer steun aan de onderzijde en in je rug, je glijd in de bocht niet meer van je plaats.
Mijn S is van december '14 en ik heb het idee dat mijn stoelen al beter zijn dan die van de 'classic'.

Ik heb gisteren even in Duiven met de P85D mogen rijden, naast de stoelen is de performance zeker een stuk verbeterd. ;)
Wow wat een power, vond wel dat de voorkant wat zweverig aan voelt, als je vanuit stilstand voluit accelereerde.
Niet zo gek eigenlijk, de hele voorkant komt omhoog, als je ineens 700 pk in de strijd gooit!
 
Jamas;958643 Mijn S is van december '14 en ik heb het idee dat mijn stoelen al beter zijn dan die van de 'classic'. [/QUOTE said:
dec '14 waren idd al beter, zijn volgens mij de std stoelen van nu.

Vandaag een klant even mee laten rijden en laten genieten van de acceleratie....

En het eerste wat hij zegt: idd Insane! direct gevolgd door: Wat zitten die stoelen fijn .... want eerlijk gezegd waren die in je vorige bagger......

Dat vat wel een hoop samen denk ik.....
 
Vandaag bij Ellermeyer geweest. Over drie weken kan ik mijn MS brengen voor het aanpassen van mijn stoel.

Ik heb tevens aangegeven dat ik bij lange ritten ook last krijg van mijn 'zitbotten'. Zij hebben daar een speciaal matje voor met kussentjes van gel. Ze zorgen ervoor dat ik niet hoger kom te zitten. Dat vind ik belangrijk. Ik ben namelijk al twee meter.
 
Afgelopen week is mijn stoel door Ellermeyer aangepast. En het zit werkelijk als een vorst
Komende zaterdag ben ik bij de E rally. Als er mensen zijn die hem willen uitproberen, dan kan dat. Ik rijd een blauwe met kenteken 9-TXR..
Na proefzetten bij de E Rally, ben ik gisteren bij Ellermeijer geweest. 16 en 17 Juni staat gepland voor aanpassen van beide stoelen. Paul en Hans bedankt!
 
Ik wil ook al een lange tijd langs Ellermeijer langs gaan, maar vanwege tijdgebrek helaas nog geen tijd voor gehad.
Op het Amerikaanse deel wordt er nu gepost dat de "next-gen" seats binnenkort te retrofitten zijn (Next Generation seats soon to be available for older Model S cars).

Ik wacht dus nog maar even af.. Ik heb de next-gen seats laatst even uitgeprobeerd bij het SeC en deze zitten echt een stuk beter dan onze "oude stoelen".
 
Vorige week mijn classic seats aan laten passen bij Ellermeyer. Voor degenen die twijfelen; ik ben 1,91m en weeg 100+....dit is een verademing!
Heb er inmiddels alweer 1000 km mee gereden en kan niet anders zeggen dat ik een totaal andere rijbeleving heb.
Ga nu gerust aan mij trip Frejus beginnen.........
 
Heb jij nu dezelfde stoelen als Hans en Paul? Of wordt het helemaal op maat gemaakt? En wat doen ze met de rechterstoel?
Het is niet helemaal maatwerk maar men ontwikkeld wel door. Daags voordat mijn auto kwam hadden ze een nieuwe S in huis met de Next Gen seats. Mijn stoelen zijn hierop nagemaakt.
Ze monteren daar ook originele Recaro stoelen welke firma ook verantwoordelijk is voor de Next Gen Seats.
Je kunt de stoel in modules laten aanpassen; het belangrijkste is het zitvlak dat ze aanpassen, vervolgens heb je de keuze om de stoel te laten verlengen (hetgeen ik gedaan heb) en tenslotte kun je ook de rugleuning op laten vullen.
Omdat ik nogal symmetrisch ben ingesteld heb ik in de basis beide stoelen laten doen hetgeen je dus ook extra kost. Mijn vrouw heeft de aanpassing echter niet nodig. (hetgeen je hebt kunnen zien op de E-Rally :biggrin:)
 
Ik heb vandaag een afspraak gemaakt bij Ellermeyer. Ik zit inmiddels op de 85.000km, maar ik ben nog nooit tevreden over de stoelen geweest en het begint een aardige ergenis te worden.
Met een roadtrip van 5.000km in het achterhoofd heb ik toch maar besloten om de knoop door te hakken. Ellermeyer heeft de auto een dag nodig per stoel.

Dit kreeg ik overigens terug van Ellermeyer per email over de kosten:
"Intussen leert onze ervaring dat er vaak nog wat extra wensen zijn boven de standaard verandering en dat is b.v. het extra aanbrengen van een lumbaalsteun en het verder verlagen van de zitting voor lange mensen. Daarnaast is het mogelijk de zitting te verlengen aan de voorzijde.
De kosten voor de belangrijkste aanpassing ( standaard zitting aanpassen ) zijn 750 euro ex. BTW.
De kosten voor het verlengen ( 2 cm ) van de zitting is 150 euro ex. BTW.
De bekleding van de zitting wordt ook vernieuwd, het materiaal is bij ons op voorraad."