Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

OPROEP: Wie wil het prototype van de verbeterde stoel uitproberen ?

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag bij Ellermeyer de auto weer opgehaald
Eindelijk steun !
Benen vallen niet meer uit elkaar en hebben steun aan de onderkant richting knieholte.
Heb ook het stukje Alcantara laten vervallen en alles met leer uit laten voeren.
foto.JPG

Ik ben naar huis gereden zonder steeds te moeten gan verzitten :cool:
 
Vandaag bij Ellermeyer de auto weer opgehaald
Eindelijk steun !
Benen vallen niet meer uit elkaar en hebben steun aan de onderkant richting knieholte.
Heb ook het stukje Alcantara laten vervallen en alles met leer uit laten voeren.

Ik ben naar huis gereden zonder steeds te moeten gan verzitten :cool:


Gefeliciteerd, ziet er prachtig uit. Ook het performance biesje is keurig meegenomen.
Ik ben ook nog steeds heel blij met mijn stoelen, verzitten en verstellen behoort helemaal tot het verleden.
 
Thankx Hans,

Zonder jou speurwerk en het dan ook echt uit laten voeren had ik het zelf niet zomaar gedurfd.
Ze waren nog bezig toen ik 'm op kwam halen en heb het echte vakmanschap mogen aanschouwen.
De originele hoes wordt feitelijk niet van gebruikt en de opbouw van het binnenwerk met de diverse materialen is het betere schulptuurwerk
Ik ga over twee weken op roadtrip door Noorwegen en ben blij dat het nog kon....

Er stond ook nog een zwarte Tesla waarvan de bestuurderstoel serieus moest worden aangepast (voor de extra lange medemens) waarvan zelfs het verenpakket onder in de stoel lager wordt geplaatst.
Echt kundig die jongens daar en het is duidelijk dat het daar om het vakwerk gaat en niet om de prestige.

Smile

O ja mijn stelling was: als ik het dan toch ooit wilde doen .....dan maar zo snel mogelijk want dan heb ik er het langst plezier van!

Lex

Gefeliciteerd, ziet er prachtig uit. Ook het performance biesje is keurig meegenomen.
Ik ben ook nog steeds heel blij met mijn stoelen, verzitten en verstellen behoort helemaal tot het verleden.
 
Zo is ie van mij geworden, kleur en materiaal matched perfect. Wel nog een wig onder de voorkant laten zetten zodat ik meer steun op mijn bovenbenen heb. Zit nu helemaal naar wens met mijn 198cm. Laatste wens is slim-line zonneklep... Blijf hier nog een beetje tegen aan turen. Kunnen we misschien collectief hier iets voor laten maken?
2014-07-20 11.39.50.jpg


Hans dank voor initiatief, Ellermeyer dank voor vakwerk!

- - - Updated - - -

Ha ik denk dat de zwarte die jij beschrijft (met aangepast verenpakket) die van mij geweest is, zie onder resultaat :smile:

- - - Updated - - -

Ha ik denk dat de zwarte die jij beschrijft (met aangepast verenpakket) die van mij geweest is, zie onder resultaat :smile:

Thankx Hans,

Zonder jou speurwerk en het dan ook echt uit laten voeren had ik het zelf niet zomaar gedurfd.
Ze waren nog bezig toen ik 'm op kwam halen en heb het echte vakmanschap mogen aanschouwen.
De originele hoes wordt feitelijk niet van gebruikt en de opbouw van het binnenwerk met de diverse materialen is het betere schulptuurwerk
Ik ga over twee weken op roadtrip door Noorwegen en ben blij dat het nog kon....

Er stond ook nog een zwarte Tesla waarvan de bestuurderstoel serieus moest worden aangepast (voor de extra lange medemens) waarvan zelfs het verenpakket onder in de stoel lager wordt geplaatst.
Echt kundig die jongens daar en het is duidelijk dat het daar om het vakwerk gaat en niet om de prestige.

Smile

O ja mijn stelling was: als ik het dan toch ooit wilde doen .....dan maar zo snel mogelijk want dan heb ik er het langst plezier van!

Lex
 
Zo is ie van mij geworden, kleur en materiaal matched perfect. Wel nog een wig onder de voorkant laten zetten zodat ik meer steun op mijn bovenbenen heb. Zit nu helemaal naar wens met mijn 198cm. Laatste wens is slim-line zonneklep... Blijf hier nog een beetje tegen aan turen. Kunnen we misschien collectief hier iets voor laten maken?

Hans dank voor initiatief, Ellermeyer dank voor vakwerk!

- - - Updated - - -

Ha ik denk dat de zwarte die jij beschrijft (met aangepast verenpakket) die van mij geweest is, zie onder resultaat :smile:

- - - Updated - - -

Ha ik denk dat de zwarte die jij beschrijft (met aangepast verenpakket) die van mij geweest is, zie onder resultaat :smile:


mag ik vragen wat zon aanpassing nou kost. Ben zelf 2.00m... En erg geinteresseerd.
 
Update.
Na de roadtrip door Noorwegen en tekortkomingen van de rugleuningen zijn de volgende zaak om op te pakken.
de zijdelingse steun staan te ver uit elkaar waardoor je je rugspieren steeds weer aanspant bij elke zijdelingse beweging.
tevens onvoldoende stun ter hoogte van het heiligbeen (dus nog onder de laagste stand van de lende steun)

vandaag nog wat kleine aanpassingen laten doen.
oppompbare lumbaal zakjes
en de zijdelingse steunen zijn opgevuld.
IMG_0042_2.jpg
IMG_0043_2.jpg

de hoes van de rugleuning hoefde daarvoor niet aangepast te worden.
Nu zit ik gelijk als aan mijn vorige auto's en kan de lende steun fijn instellen nadat ik met een handpompje de lumbaal ondersteuning heb afgesteld.
net van Amsterdam naar huis gereden en kon de gehele route blijven zitten zoals ik ben weggereden........blij!!
 
Update.
Na de roadtrip door Noorwegen en tekortkomingen van de rugleuningen zijn de volgende zaak om op te pakken.
de zijdelingse steun staan te ver uit elkaar waardoor je je rugspieren steeds weer aanspant bij elke zijdelingse beweging.
tevens onvoldoende stun ter hoogte van het heiligbeen (dus nog onder de laagste stand van de lende steun)

vandaag nog wat kleine aanpassingen laten doen.
oppompbare lumbaal zakjes
en de zijdelingse steunen zijn opgevuld.

de hoes van de rugleuning hoefde daarvoor niet aangepast te worden.
Nu zit ik gelijk als aan mijn vorige auto's en kan de lende steun fijn instellen nadat ik met een handpompje de lumbaal ondersteuning heb afgesteld.
net van Amsterdam naar huis gereden en kon de gehele route blijven zitten zoals ik ben weggereden........blij!!



Leuk om dit te lezen.

Ik had de rug van mijn stoel (het prototype) al eerder laten voorzien van een extra laagje schuim t.p.v. het heiligbeen (inderdaad lager dan de Tesla lumbaalsteun).
Dat werkte al redelijk goed maar klaarblijkelijk heb jij dit nu nog beter aangepakt met een instelbare luchtvulling. Perfect .
Ik denk dat ik binnenkort ook maar weer even naar Ellermeijer ga voor een kleine aanpassing.

- - - Updated - - -

mag ik vragen wat zon aanpassing nou kost. Ben zelf 2.00m... En erg geinteresseerd.


Nog niemand op je vraag geantwoord ? Het kost € 750 ex BTW per stoel.




Binnenkort ga ik Ellermeijer vragen om ook eens naar de achterbank te kijken.
Mijn vriendin zat tijdens onze vankantie 2 uurtjes achterin; ze ging nog net niet dood.

Hoe zullen ze dat straks met die 100 Tesla Schiphol taxi's gaan doen ?
Zou dat wellicht een special edition worden, ik las ook al dat ze die Tesla's gaan begrenzen.
 
Last edited:
Zit ook te twijfelen. Ben er mee naar wintersport gereden en heb geen last gehad van de stoelen dus ze zijn wel prima, maar had gisteren een audi a4 als leenauto en merkte dat die toch lekkerder zat. Er zaten sportstoelen in en die omhelsen je ook echt. Dan voelt de tesla stoel toch wel erg plat aan..
 
Vandaag bij Ellermeyer de auto weer opgehaald
Eindelijk steun !
Benen vallen niet meer uit elkaar en hebben steun aan de onderkant richting knieholte.
Heb ook het stukje Alcantara laten vervallen en alles met leer uit laten voeren.
View attachment 52852
Ik ben naar huis gereden zonder steeds te moeten gan verzitten :cool:
Ze lijken meer "recht" aan de voorkant en meer oplopend aan de voorkant, zodat je bovenbenen steun krijgen.
Het ziet er bijna hetzelfde uit als de standaard Volvo V60 stoelen. Die zitten beter dan de standaard MS stoelen.
 
Zit ook te twijfelen. Ben er mee naar wintersport gereden en heb geen last gehad van de stoelen dus ze zijn wel prima, maar had gisteren een audi a4 als leenauto en merkte dat die toch lekkerder zat. Er zaten sportstoelen in en die omhelsen je ook echt. Dan voelt de tesla stoel toch wel erg plat aan..

Ik heb met de stoelen nog nooit een probleem gevoeld. Misschien omdat ik de bochten niet hard neem:) Eigenlijk vind ik ze, na bijna 50 k km prima.

De auto zoals ik die heb gekocht bevalt mij goed. In de vorige auto had ik in drie standen verstelbare gordels en daar zat ik altijd mee te hannesen na een paar uur rijden. Nu zitten ze vast en ik denk er niet eens aan. Misschien ook omdat ik niet meer moe wordt in vergelijking met de ICE.
 
Inmiddels is het mogelijk de sportstoelen (zonder de hoofdprijs voor een P uitvoering te betalen) te bestellen a €1000,- voor het paar bij Tesla zelf.
Achterin blijft het verder hetzelfde, een waardevolle optie lijkt mij die ik helaas niet meer kan wijzigen.

Ik ben echter wel benieuwd of het echt beter zit, standaard stoelen/sportstoelen. Iemand ervaring?
 
@Fred: ik heb net mijn P85D gekregen met next gen (voor en achter). In mijn voorgaande P85 de voorgaande stoelen. Ik vind het verschil echt groot; heel blij met de nieuwe versie. De nieuwe bieden meer steun en houden je stukken beter op je plaats. Als je de kans hebt om je bestelling alsnog aan te passen zou ik dat zonder twijfel doen; mocht dat niet lukken dan kan ik me goed voorstellen dat je als alternatief naar after sales oplossingen als deze zou zoeken.