Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Opties gebruikte Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik lees dat bij aanschaf van een gebruikte Model 3 de aangekochte opties verwijderd worden bij of door Tesla.
Is dit alleen bij een Model 3 aangeschaft bij Tesla occasions?
Is dat ook bij een gebruikte Model 3 aangeschaft bij de handel?
Is dat bij particulier aangeschafte Model 3 soms niet?

Is daar duidelijkheid over?

P.s.
Ik rij al een model S & ben daar tot nu toe tevreden mee.
 
Ik lees dat bij aanschaf van een gebruikte Model 3 de aangekochte opties verwijderd worden bij of door Tesla.
Is dit alleen bij een Model 3 aangeschaft bij Tesla occasions?
Is dat ook bij een gebruikte Model 3 aangeschaft bij de handel?
Is dat bij particulier aangeschafte Model 3 soms niet?

Is daar duidelijkheid over?

P.s.
Ik rij al een model S & ben daar tot nu toe tevreden mee.

Zoveel software opties zijn er niet op de Model 3, de meeste opties zijn hardware gerelateerd.
Het lijkt mij vreemd dat Tesla een software optie uitschakelt als je de auto via een particulier koopt.
Als je de auto via Tesla koopt kan ik mij voorstellen dat ze opties uitschakelen om deze later weer te kunnen verkopen. Bij de aankoop moet dan wel duidelijk zijn welke opties aan/uit staan.
 
Dus ik heb bv de optie voor de verwarming van de achterzetel aangekocht en die zouden ze verwijderen als ik mijn auto verkoop?
Ik dacht het niet, staat nergens beschreven.
Beetje zoals ze je opties die in de fabriek geplaatst worden eruit halen als je je auto verkoopt.
 
Ik lees dat bij aanschaf van een gebruikte Model 3 de aangekochte opties verwijderd worden bij of door Tesla.
Is dit alleen bij een Model 3 aangeschaft bij Tesla occasions?
Is dat ook bij een gebruikte Model 3 aangeschaft bij de handel?
Is dat bij particulier aangeschafte Model 3 soms niet?

Is daar duidelijkheid over?

P.s.
Ik rij al een model S & ben daar tot nu toe tevreden mee.
Volgens mij is het in de US wel voorgekomen dat opties werden ingetrokken door Tesla als ze een auto tweedehands verkochten. Maar dat was meer een incident dan beleid (weer volgens mij) en er is ooit een foutje geweest dat een optie ten onrechte werd ingetrokken, maar dat is later weer rechtgezet.
Ik zou me er geen minuut zorgen over maken en je kunt het toch altijd vragen?
Tenslotte is het een kwestie van kosten: als ze de prijs scherp genoeg maken (kleine kans bij Tesla) kun je die opties altijd weer kopen.