Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Parkeergarages

This site may earn commission on affiliate links.
Aloha,
Toevallig iemand ervaring met de QPark Westerpark in Amsterdam, toevallig ook met een MX :) ? Zie deze garage nog niet in de Google shared spreadsheet staan.
Thanks!
 
Voor de reiziger naar Luxemburg stad, parking Fort Neipperg is een aanrader. Ruim, modern, 18 laadpunten. De bochten naar andere verdiepingen zijn wel wat scherp: typisch Belgisch zou ik bijna zeggen ;)

43 Rue du Fort Neipperg, 2230 Luxembourg

 

Attachments

  • IMG_20210804_133708.jpg
    IMG_20210804_133708.jpg
    305.2 KB · Views: 85
Had hem al in een ander / verkeerd draadje gepost.. :)

Q-Park Westergasfabriek Amsterdam is MX proof. Redelijk ruime ingang, alhoewel ik voor de zekerheid wel de spiegels in had geklapt (wel wat gepiep en gegil vanuit de sensors). Verder wel wat laadplekken, ik kon 1 rijtje van 4 ontdekken, allemaal bezet.. Dus zou daar niet al te hard op rekenen.

Enig nadeeltje.. ik kreeg geen kaartje bij het inrijden, had online gereserveerd, in- en uitrijden op kenteken.. Als je de parkeergarage weer in wilt, moet je op een knopje drukken en afwachten wanneer iemand van de Q-Park centrale zin heeft om de deur open te doen..
 
heeft iemand ervaring met de parkeergaragen Spuihaven in Dordrecht met een MS. Dordrecht staat niet in het overzicht van ervaringen met de parkeergarages?
Spuihaven is vrij krap begreep ik, ben ik zelf niet heen gegaan om die reden. De vriend waar ik bij op bezoek ging (geboren en getogen in Dordt) zei al meteen dat ik beter naar parkeergarage 'Achterom' kon gaan i.v.m. het formaat van de auto. Die garage was ruim genoeg voor mijn Model 3, alleen de in-en-uitgang zijn op een wat drukke en smalle plek.
 
Spuihaven is vrij krap begreep ik, ben ik zelf niet heen gegaan om die reden. De vriend waar ik bij op bezoek ging (geboren en getogen in Dordt) zei al meteen dat ik beter naar parkeergarage 'Achterom' kon gaan i.v.m. het formaat van de auto. Die garage was ruim genoeg voor mijn Model 3, alleen de in-en-uitgang zijn op een wat drukke en smalle plek.
Bedankt voor de tip!!
 
Ik moet in Scheveningen parkeren en daarom probeerde ik het spreadsheet van Pascal-R met parkeergarage-ervaringen te openen.
Ik heb uit dat spreadsheet al zo vaak goede tips gehad over waar de in-uitrij te krap is. Zeker nodig, nu ik mijn Model 3 heb ingeruild voor een Model Y.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1WBgVOxyAWI8-WWZNOV8gDIoO-kaxQVnvpoqcH6foOrM/edit?usp=sharing

Maar helaas, bij openen kreeg ik: "Het opgevraagde bestand is verwijderd".
Weet iemand of het naar een andere plek is verhuisd. Of waar ik kan zien welke parkeergarages niet te krap zijn?
Of is dit helaas verloren gegaan? 😢😥
 
Ik moet in Scheveningen parkeren en daarom probeerde ik het spreadsheet van Pascal-R met parkeergarage-ervaringen te openen.
Ik heb uit dat spreadsheet al zo vaak goede tips gehad over waar de in-uitrij te krap is. Zeker nodig, nu ik mijn Model 3 heb ingeruild voor een Model Y.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1WBgVOxyAWI8-WWZNOV8gDIoO-kaxQVnvpoqcH6foOrM/edit?usp=sharing

Maar helaas, bij openen kreeg ik: "Het opgevraagde bestand is verwijderd".
Weet iemand of het naar een andere plek is verhuisd. Of waar ik kan zien welke parkeergarages niet te krap zijn?
Of is dit helaas verloren gegaan? 😢😥
Ik heb hier in 2020 een kopietje van gemaakt, heb hem publiek gezet nu. Weet dus niet of er veel erna is bijgekomen of niet helaas... Publicly shared evaringen
 
Gert, heel erg bedankt. Ook namens anderen die dit goed kun gebruiken. 👍 😇

Ik had zelf in februari 2021 er nog eentje aan toegevoegd (Parkeergarage A'DAM Toren / EYE Filmmuseum) die kon ik prima in met mijn Model 3.
En ik zie dat die nu ontbreekt, dus dat je versie van 2020 is, klopt dan ook.
 
DuurzameHenk said:
Ik moet in Scheveningen parkeren . . .

Voor wie ook een parkeergarage zoekt in Scheveningen:
Ik heb de auto geparkeerd onder het Malieveld (Q-park in Den Haag). Ik heb gebruik gemaakt van de regeling dat je (mits er plaats is) vooraf via internet een plek kunt reserveren voor 24 uur voor slechts 5 euro, inclusief een QR-code in je email waarmee je met lijn 9 van en naar Scheveningen kunt reizen.
Voor 1 euro extra heb ik de code uitgebreid naar 2 personen. Je moet je kenteken opgeven, waarmee de slagboom automatisch opengaat. Dan wordt ook de begintijd gestart van de max 24 uur parkeertijd. Je mag in die 24 uur in en uitrijden zo vaak je wilt, maar dat heb ik niet uitgetest. Ik kwam om 17:00 uur aan en de volgende dag ben ik om 16:55 er weer uitgereden. Je moet bij het reserveren ook toestemming geven voor automatische afschrijving van "2 euro per uur" overschrijding, dus als je te laat bent kost het wat, maar sta je niet de uitgang te blokkeren.
Q-park New Babylon heeft dezelfde regeling.

Opmerking: De ruimte bij de slagboom is niet erg ruim maar ik kon met mijn Model Y toch zonder angst voor de velgen in/uitrijden.
 
  • Informative
Reactions: Maarten
DuurzameHenk said:
Ik moet in Scheveningen parkeren . . .

Voor wie ook een parkeergarage zoekt in Scheveningen:
Ik heb de auto geparkeerd onder het Malieveld (Q-park in Den Haag). Ik heb gebruik gemaakt van de regeling dat je (mits er plaats is) vooraf via internet een plek kunt reserveren voor 24 uur voor slechts 5 euro, inclusief een QR-code in je email waarmee je met lijn 9 van en naar Scheveningen kunt reizen.
Voor 1 euro extra heb ik de code uitgebreid naar 2 personen. Je moet je kenteken opgeven, waarmee de slagboom automatisch opengaat. Dan wordt ook de begintijd gestart van de max 24 uur parkeertijd. Je mag in die 24 uur in en uitrijden zo vaak je wilt, maar dat heb ik niet uitgetest. Ik kwam om 17:00 uur aan en de volgende dag ben ik om 16:55 er weer uitgereden. Je moet bij het reserveren ook toestemming geven voor automatische afschrijving van "2 euro per uur" overschrijding, dus als je te laat bent kost het wat, maar sta je niet de uitgang te blokkeren.
Q-park New Babylon heeft dezelfde regeling.

Opmerking: De ruimte bij de slagboom is niet erg ruim maar ik kon met mijn Model Y toch zonder angst voor de velgen in/uitrijden.

Dank voor de tip, interessante mogelijkheid voor parkeren in Scheveningen.
Mensen met een Model S zal ik echter altijd ontraden om Malieveld te gebruiken.
De randen van in- en uitrit zijn niet schuin, maar recht opstaand.
Dat is, in combinatie met de smalle in- en uitrit is een recept voor beschadigde velgen.
Babylon daarentegen is wel een prima optie voor parkeren met een Model S.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Zaterdag moet ik weeral naar Darmstadt center gaan...laatste 5 keer was een hel met parkeren
Telkens een andere parking geprobeerd en altijd raak ik de borduren bij elke bocht (zeker als je 4-5 verdiepingen omhoog moet is het geen pretje)

Iemand een goede parking? (dicht bij het center van +10-15minuten stappen)
 
DuurzameHenk said:
Ik moet in Scheveningen parkeren . . .

Voor wie ook een parkeergarage zoekt in Scheveningen:
Ik heb de auto geparkeerd onder het Malieveld (Q-park in Den Haag). Ik heb gebruik gemaakt van de regeling dat je (mits er plaats is) vooraf via internet een plek kunt reserveren voor 24 uur voor slechts 5 euro, inclusief een QR-code in je email waarmee je met lijn 9 van en naar Scheveningen kunt reizen.
Voor 1 euro extra heb ik de code uitgebreid naar 2 personen. Je moet je kenteken opgeven, waarmee de slagboom automatisch opengaat. Dan wordt ook de begintijd gestart van de max 24 uur parkeertijd. Je mag in die 24 uur in en uitrijden zo vaak je wilt, maar dat heb ik niet uitgetest. Ik kwam om 17:00 uur aan en de volgende dag ben ik om 16:55 er weer uitgereden. Je moet bij het reserveren ook toestemming geven voor automatische afschrijving van "2 euro per uur" overschrijding, dus als je te laat bent kost het wat, maar sta je niet de uitgang te blokkeren.
Q-park New Babylon heeft dezelfde regeling.

Opmerking: De ruimte bij de slagboom is niet erg ruim maar ik kon met mijn Model Y toch zonder angst voor de velgen in/uitrijden.
Interparking Boulevard in Scheveningen is ook wel aan te raden. Vooraf reserveren voor een €10 voor de hele dag.
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Interparking Boulevard in Scheveningen is ook wel aan te raden. Vooraf reserveren voor een €10 voor de hele dag.

Interparking Boulevard in Scheveningen is inderdaad perfect. Rechte entree, ruime vakken. Vooraf op internet reserveren met je kenteken, en je rijdt zo naar binnen en later er weer uit, zonder kaartje. Voor 17,50 een dag en nacht (mits binnen 24 uur).
Maar . . .
In de zomer, met mooi strandweer, kom je er niet bij omdat de toegangsweg naar de entree een grote file naar het strand is, die niet vooruit komt. :(
Dan beter Q-park Malieveld of Babylon (=Station Den Haag Centraal, heeft wat ruimere entree) met de genoemde regeling:
Ik heb gebruik gemaakt van de regeling dat je (mits er plaats is) vooraf via internet een plek kunt reserveren voor 24 uur voor slechts 5 euro, inclusief een QR-code in je email waarmee je met lijn 9 van en naar Scheveningen kunt reizen.
 
Last edited:
  • Like
  • Helpful
Reactions: Faiz71 and Maarten
Nu even niet ;)
Straks wel weer:

Park+Beach is per 01-10-22 niet meer beschikbaar. Park+Beach komt in 2023 weer terug!​

Met een Park+Beach reservering kun je voordelig bij Q-Park parkeren én reis je eenvoudig en snel met de tram naar het strand van Scheveningen. Zo sta je niet in de file en heb je meer tijd om te genieten van je dag op het strand! Je betaalt slechts €5 per 24 uur voor je auto incl. één reiziger. Voor elke medereiziger betaal je 1 euro extra (Max. 5 personen. Kinderen jonger dan 4 jaar reizen gratis mee).
Je kunt parkeren bij Q-Park CS New Babylon en Q-Park Malieveld. Vanuit beide parkeergarages is het slechts 1 minuut lopen naar de dichtsbijzijnde tramhalte
 
Interparking Boulevard in Scheveningen is inderdaad perfect. Rechte entree, ruime vakken. Vooraf op internet reserveren met je kenteken, en je rijdt zo naar binnen en later er weer uit, zonder kaartje. Voor 17,50 een dag en nacht (mits binnen 24 uur).
Maar . . .
In de zomer, met mooi strandweer, kom je er niet bij omdat de toegangsweg naar de entree een grote file naar het strand is, die niet vooruit komt. :(
Dan beter Q-park Malieveld of Babylon (=Station Den Haag Centraal, heeft wat ruimere entree) met de genoemde regeling:
Ik heb gebruik gemaakt van de regeling dat je (mits er plaats is) vooraf via internet een plek kunt reserveren voor 24 uur voor slechts 5 euro, inclusief een QR-code in je email waarmee je met lijn 9 van en naar Scheveningen kunt reizen.
Je bent een held als je het Malieveld met een S of X zonder velgschade in en uit komt. Interparking Boulevard is perfect daarentegen.