Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Prijsdaling

This site may earn commission on affiliate links.
Dat zal me mijn reet roesten.

Misschien moeten mensen eens afstappen van het idee dat je elke 4-5 jaar een nieuwe auto nodig hebt. Dat is iets van vroeger. Gewoon tevreden zijn met wat je hebt en oprijden dat ding.

Zo, dat lucht op:D

De drang naar iets nieuws, beter dan de buren...... bedenk het. Ik heb nog nooit de 5 jaar gehaald, ben benieuwd hoelang het duurt voordat ik hem zat ben (zo verklaar ik mijn gedrag maar) en wat nieuws wil.

Maar met je eens, het is natuurlijk onzinnig (net zo onzinnig als een nieuwe tv, telefoon, etc .....).
 
Je hebt groot gelijk, die van mijn meestal na 1-2 jaar op, zit al aan m’n 5e:rolleyes:

Haha, er is idd wel iets voor te zeggen dat mensen met teveel geld de 2de hands markt vullen voor mensen met minder geld.

Maar met je eens, het is natuurlijk onzinnig (net zo onzinnig als een nieuwe tv, telefoon, etc .....).

Jij ziet dit als evident, maar ik pas het idd ook toe op mijn tv, telefoon, computer etc, allemaal oud, prima functionerend en vaak nog beter dan wat er nu op de markt is.
 
Ik rij al > 10 jaar in dezelfde (koop)auto maar ik kijk al een tijdje naar een model 3 SR+ om weer helemaal up to date te zijn en mezelf eens te kietelen.

Als ik hem nu bestel, dan heb ik hem naar verwachting in februari 2020. Nu heb ik alleen nog een stemmetje in mijn hoofd dat zegt: "vermoedelijk komt de model 3 of Y dit jaar (of volgend jaar) uit Duitsland en zouden beide modellen wel eens fors goedkoper kunnen worden (zoals dat ook in China is gebeurd).

Wat denken jullie?; gaat de model 3 of Y dit jaar in Nederland flink goedkoper worden doordat ze niet meer verscheept hoeven worden uit Amerika?
 
Ik rij al > 10 jaar in dezelfde (koop)auto maar ik kijk al een tijdje naar een model 3 SR+ om weer helemaal up to date te zijn en mezelf eens te kietelen.

Als ik hem nu bestel, dan heb ik hem naar verwachting in februari 2020. Nu heb ik alleen nog een stemmetje in mijn hoofd dat zegt: "vermoedelijk komt de model 3 of Y dit jaar (of volgend jaar) uit Duitsland en zouden beide modellen wel eens fors goedkoper kunnen worden (zoals dat ook in China is gebeurd).

Wat denken jullie?; gaat de model 3 of Y dit jaar in Nederland flink goedkoper worden doordat ze niet meer verscheept hoeven worden uit Amerika?

Berlijn begint vooralsnog alleen met de Model Y.

Wel gaan er onbevestigde geruchten dat China ook Model 3's gaat exporteren, maar dat zou ook om RHDs kunnen gaan voor Australië, Hong Kong en andere landen waar ze links rijden.

Dat Tesla zodra er meer continenten zijn met actieve productie de logistiek gaat optimaliseren is zeker te verwachten.

Maar nu even dit, Game On, prijsdaling Model 3 in Noorwegen:

Tesla Model 3 Price Drops By $3,300–3,700 In Norway
 
Berlijn begint vooralsnog alleen met de Model Y.

Wel gaan er onbevestigde geruchten dat China ook Model 3's gaat exporteren, maar dat zou ook om RHDs kunnen gaan voor Australië, Hong Kong en andere landen waar ze links rijden.

Dat Tesla zodra er meer continenten zijn met actieve productie de logistiek gaat optimaliseren is zeker te verwachten.

Maar nu even dit, Game On, prijsdaling Model 3 in Noorwegen:

Tesla Model 3 Price Drops By $3,300–3,700 In Norway

Dankjewel voor je info!
 
  • Like
Reactions: BobbyKings
Berlijn begint vooralsnog alleen met de Model Y.

Wel gaan er onbevestigde geruchten dat China ook Model 3's gaat exporteren, maar dat zou ook om RHDs kunnen gaan voor Australië, Hong Kong en andere landen waar ze links rijden.

Dat Tesla zodra er meer continenten zijn met actieve productie de logistiek gaat optimaliseren is zeker te verwachten.

Maar nu even dit, Game On, prijsdaling Model 3 in Noorwegen:

Tesla Model 3 Price Drops By $3,300–3,700 In Norway

Aan het einde van het artikel staat een interessant gegeven:
"even with these notable price cuts, the Model 3 is more expensive than it was 6 months ago in Norway. Wait, what? Tesla raised the prices of all of its models in April in Norway. The Model 3 Standard Range Plus increased in price by NOK 46,000 ($4,904), from NOK 384,900 ($41,033) to NOK 430,900 ($45,937) at that time. That means that, even with this week’s price drop to 399,900 kroner, the Model 3 Standard Range Plus is NOK 15,000 ($1,599) more expensive than it was in March"
 
Wat denken jullie?; gaat de model 3 of Y dit jaar in Nederland flink goedkoper worden doordat ze niet meer verscheept hoeven worden uit Amerika?

Ik wil straks wellicht ook wel een "Duitse" Tesla maar niet die van het eerste uur. Ze gaan in Duitsland experimenteren met diverse nieuwe bouwmethodes en zou dan even minstends een half jaartje wachten :)