Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Projectvoorstel: improve trunk lighting

This site may earn commission on affiliate links.
Het is nooit echt donker in Californië, daarom waarschijnlijk deze vreemde plek. Ik maak 2 LED stripjes aan weerszijden van de hoedenplank.

Dank voor de veiligheidstip die legendarisch bekend was als standaardconversatie tussen de Kreatief met Kurk cursusleider Peter van de Pood en de presentatrice Ellen:


Ellen: "En wat is het basismateriaal van vandaag?"
Peter: "Het basismateraal van vandaag is kurk."
Ellen: "Waar moet je op letten?"
Peter: "Altijd van je af snijden!"




Gisteren, met het verhuizen vanuit de BMW naar de Tesla, ook gelijk de in het oude jaar ontvangen lampjes vervangen. Het is inderdaad een fluitje van een cent en je hoeft echt niet de bekleding los te halen. Uitsluitend met een goed scherp Stanleymes het gat aan twee van de vier zijden een centimetertje groter maken, en ze passen erin. Wel even oppassen dat je ten alle tijden van je af snijdt en dat je niet per ongeluk de voeding kabeltjes ook door snijdt. Het geeft inderdaad meer licht maar vind de locatie van deze twee lampjes in de trunk niet slim gekozen. Waarom niet wat hoger onder de hoedenplank zodat ze meer naar onderen de gehele bergruimte verlichten? Daar is ook plek zat.
 
  • Like
Reactions: ojee99
Jullie hebben het over vervangen... ik heb helemaal geen lampjes, is het dan ook een fluitje van een cent??

De standaard lampjes in de trunk zitten in het premium pakket. Als je deze niet hebt, dan zijn er al wel uitsparingen in de bekleding aanwezig. daarachter zit ook het kabeltje met stekkertje welke dan in het lampje moet. Uiteraard met een mesje oud de bekleding uitsparing wegsnijden. Lampje erin en voilà.... een premium pakket voor weinig..:smile:
 
De standaard lampjes in de trunk zitten in het premium pakket. Als je deze niet hebt, dan zijn er al wel uitsparingen in de bekleding aanwezig. daarachter zit ook het kabeltje met stekkertje welke dan in het lampje moet. Uiteraard met een mesje oud de bekleding uitsparing wegsnijden. Lampje erin en voilà.... een premium pakket voor weinig..:smile:

Wat een fantastisch forum is dit. Nog even en we knutselen van een gewone 85D een P85D compleet met Ludicrous Speed-upgrade, het Ultra High Fidelity geluidspakket en het Subzero weerpakket. Waar een wil is, is een weg! :biggrin:
 
De kabeltjes zitten wel wat verder weg als je geen lampjes hebt. Schijnt ook een beetje van het bouwmoment af te hangen. Ik heb nog aardig aan de bekleding moeten sjorren en een deel van de hoedenplankdrager moeten demonteren om overal bij te kunnen. Van je af snijden heb ik ook geleerd inmiddels. Gelukkig zie je dat bloed niet op zwarte bekleding.
 
De standaard lampjes in de trunk zitten in het premium pakket. Als je deze niet hebt, dan zijn er al wel uitsparingen in de bekleding aanwezig. daarachter zit ook het kabeltje met stekkertje welke dan in het lampje moet. Uiteraard met een mesje oud de bekleding uitsparing wegsnijden. Lampje erin en voilà.... een premium pakket voor weinig..:smile:

En je kunt ook kiezen voor een alternatieve locatie:

IMG_0873.jpg


Bij mij bevalt de ledstrip onder de hoedenplanksteun (of hoe dat dan ook heet) perfect. Ledstrip setje van de Karwei (16,95€) en wat pielen met de kabeltjes, en klaar!
 
Hoeveel aansluitingen voor lampjes zijn er nou voordat ik deze ook ga bestellen? Deze zitten helemaal aan de achterkant van de auto/onderrand zo te zien. Op andere foto's zie ik lampjes onder de hoedenplank zitten.

Er zitten twee aansluitingen voor extra verlichting (links en rechts) welke wordt benut door de premium light feature. In mijn geval had ik deze extra verlichting niet, maar zoals eerder hier genoemd zitten de aansluitingen er wel degelijk. Deze heb ik benut en gekozen voor verlichting onder de plank (draadjes een cm of 50 verlengt). Dit omdat ik verlichting van achteren op een lage lokatie niet handig vindt; ik heb altijd wel wat achterin staan wat dan weer mogelijk het licht blokkeert.
 
Er zitten twee aansluitingen voor extra verlichting (links en rechts) welke wordt benut door de premium light feature. In mijn geval had ik deze extra verlichting niet, maar zoals eerder hier genoemd zitten de aansluitingen er wel degelijk. Deze heb ik benut en gekozen voor verlichting onder de plank (draadjes een cm of 50 verlengt). Dit omdat ik verlichting van achteren op een lage lokatie niet handig vindt; ik heb altijd wel wat achterin staan wat dan weer mogelijk het licht blokkeert.

Ah, Thankx.
 

Attachments

  • light_locations__67998.1449195533.1280.1280.jpg
    light_locations__67998.1449195533.1280.1280.jpg
    214.5 KB · Views: 37