Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Projectvoorstel: improve trunk lighting

This site may earn commission on affiliate links.
post eens een foto van je frunk in het duister.
dan kunnen we zien of er verbetering is tegenover vroeger.


vroeger zat er 1 (één) ledje in de lampjes. minimaal verbruik, maar vooral minimale lichtopbrengst.
daarom werden de standaard lamp(jes) vervangen.


standaard uitvoering was overigens één lampje (met één ledje); in het lightpack kreeg je twee lampjes met één ledje.

en in de standaard uitvoering was de uitspraring en kabelboom reeds voorzien voor het tweede lampje.

Sorry, de laatste dagen nogal druk geweest met van alles en nog wat en dus niet in staat geweest om alle draadjes te lezen en bij te houden. Ik moet eerlijk bekennen dat ik in het donker de frunk en trunk nog niet zo heb bekeken. Zal dat, als ik het niet vergeet, eens even beter bekijken eerdaags in het donker en er een foto van maken. Wordt vervolgd dus...
 
Sorry, de laatste dagen nogal druk geweest met van alles en nog wat en dus niet in staat geweest om alle draadjes te lezen en bij te houden. Ik moet eerlijk bekennen dat ik in het donker de frunk en trunk nog niet zo heb bekeken. Zal dat, als ik het niet vergeet, eens even beter bekijken eerdaags in het donker en er een foto van maken. Wordt vervolgd dus...

no problem, D.
Gisteren op de Eifel-trip hebben we de nieuwe uitvoering gezien. En daarmee is dit topic meteen weer trending :wink:(zie posts hierboven).
 
Heb ook de nieuwe 70D voorzien van de Benz lampjes. Had deze (per ongeluk) vorig jaar al besteld - 2 sets of 2 stuks - voor mijn met Lightning pakket uitgeruste 85.
De 70D had deze optie niet, maar de uitkepingen in de truck-bekleding waren er al. Kwestie van uitsnijden, en iets ruimer maken. De bedrading ligt er ook al. Dus click-click... toch nog een trunk licht pakket ....voor weinig...

Jammer dat de automatische achterklep nu in het m.i. kostbare optiepakket zit.
 
Hi Jan,
Ik heb ze ook besteld. Kunnen jullie aangeven waar ik ze kan plaatsen? Ik las over een uitsparing waar de bedrading/stekker al zit, maar het enige wat ik 'voel' is aan de onderkant links/rechts van de hoedenplank. Bedankt voor de tips.

Heb je nu helemaal geen lampjes dan? Bij mij betrof het een upgrade van bestaande maar zwakke lampjes naar deze felle uitvoering.
 
Last edited:
Links en rechts van de kofferopening, aan de rugzijde van de achterlichten zit in de bekleding een gat voorgesneden. Echter via dit gat is de kabel waarschijnlijk niet te vinden.
Steek een paar vingers in dit gat en trek de bekleding krachtig naar beneden zodat deze van achter de rand komt. Zo kan je achter de bekleding de kabel vinden die met een grotere kabelboom zit samen gebonden.
Maak deze er van los en steek hem door het gat.
Plaats de bekleding terug achter de rand.
Voor de meeste Chinese lampjes moet het gat in de hoogte en breedte een halve cm groter worden uitgesneden.
Steek de stekker op het lampje en als het niet brand, activeer dan even de koffer want er zit een time out op de verlichting.
Als het lampje Brand, duw het dan in de opening van de bekleding vast.
Succes!
 
Pete van Abstract Ocean is op aanraden van het zoontje van een ander forumlid bezig met het laten maken van vervangende LEDs voor in de deuropening, de rode waarschuwingslampen als je de deur open doet. Deze zullen een 1-op-1 match zijn met de bestaande lampen echter voorzien van meerdere heldere LEDs en met de juiste kleur rode lenzen ervoor.
Ik heb reeds meerdere witte bij hem besteld, als hij de rode binnen heeft ga ik deze ook bestellen. Ook in het handschoenenvakje en onder de stoelen passen zijn lampen overigens.
 
Bedankt Jan, ik heb ze ook besteld!

En wat schetst mijn verbazing, vandaag kwam het pakketje al binnen!
Direct ingebouwd, geeft echt een bak met licht!
Aanrader!
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    650.1 KB · Views: 70
Hi everyone. I'm trusting Google translate to read some of these threads, but I won't torture you with whatever Google translates from my English, plus I suspect most of you speak far better English then I do Dutch :)

As you might have seen from the other thread, I'm expecting more bulbs to be delivered by the end of January, this should also include a red-lens version, but because of the Chinese New Year (which included Taiwan, where my bulbs are manufactured), the red version might be pushed out to the end of February. I'll be posting to the main thread as soon as I know for sure.
 
Hi everyone. I'm trusting Google translate to read some of these threads, but I won't torture you with whatever Google translates from my English, plus I suspect most of you speak far better English then I do Dutch :)

As you might have seen from the other thread, I'm expecting more bulbs to be delivered by the end of January, this should also include a red-lens version, but because of the Chinese New Year (which included Taiwan, where my bulbs are manufactured), the red version might be pushed out to the end of February. I'll be posting to the main thread as soon as I know for sure.
I recently posted about this, at the start of this page actually. I recently ordered many goodies including lights from you, can't wait to get the car to finally install them!
 
Wie maakt er een Howto / filmpje van de inbouw? [emoji2]

Lijkt me ook een zeer zinvolle upgrade maar om nu de hele bekleding los te halen en te snijden in mijn gloednieuwe auto vind ik een beetje te spannend ;)
Vandaag kwamen de lampjes ook hier binnen, meteen aan de slag gegaan. Sta niet bekend als de meest handige kerel ooit...

Maar kan je zeggen, het is een fluitje van een cent! Beetje met beleid de bekleding weg snijden met een mesje, en ze klikken er netjes in. :)
 
Wie maakt er een Howto / filmpje van de inbouw? :smile:

Lijkt me ook een zeer zinvolle upgrade maar om nu de hele bekleding los te halen en te snijden in mijn gloednieuwe auto vind ik een beetje te spannend ;)

Gisteren, met het verhuizen vanuit de BMW naar de Tesla, ook gelijk de in het oude jaar ontvangen lampjes vervangen. Het is inderdaad een fluitje van een cent en je hoeft echt niet de bekleding los te halen. Uitsluitend met een goed scherp Stanleymes het gat aan twee van de vier zijden een centimetertje groter maken, en ze passen erin. Wel even oppassen dat je ten alle tijden van je af snijdt en dat je niet per ongeluk de voeding kabeltjes ook door snijdt. Het geeft inderdaad meer licht maar vind de locatie van deze twee lampjes in de trunk niet slim gekozen. Waarom niet wat hoger onder de hoedenplank zodat ze meer naar onderen de gehele bergruimte verlichten? Daar is ook plek zat.