Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

reis advies voor de beginner ;-)

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo Allemaal,

Ik verwacht 22 mei eindelijk mijn model S met 85Kw
nu heb ik half Juni een wedstrijd vlak bij Assen en woon in Limmen (nh), ik zat me nu een beetje af te vragen hoe ik dit ga aan pakken

afstand is 179,5 Km enkele reis ( ik ga smorgens vroeg heen en de savonds terug) dus totaal 360 Km ( als ik in een keer goed rijdt ;-)
het gebied waar we zitten is 5km buiten de bewoonde wereld dus een laadpunt is niet makkelijk voor handen (zou iemand moeten vragen om me heen en weer te brengen naar een lader, dat is niet practisch)
Omrijden langs een SC is geen optie

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

De Model S maximaal laden en dan rustig 100 km/u rijden (Dan moet je het op en neer halen toch?)
Of zouden jullie harder rijden bijvoorbeeld maximum snelheid ( 120-130) en op de terug weg even een uurtje ergens wat eten waar je meteen even kan laden (single lader dus max 11 kw)

of nog betere Ideeen?

Groetjes

Niels

route limmen bovensmilde.jpg
 
Max laden. Max 100 rijden op cc. Voorverwarmen met walstroom. Geen Porsches eruit trekken bij het stoplicht ;-)

Terugweg ff kijken hoe het gaat. Wellicht kan tempo iets omhoog. Zet energiemonitor op 10 km, en laat Projected range zien in standje Average. Dan kun je obv je rijstijl van de afgelopen 10 km zien hoeveel er met die rijstijl nog te gaan is. Als dat fors meer is dan je nav aangeeft tot huis, kun je tempo opvoeren. Als het minder is, gas terug of onderweg bijladen
 
Last edited:
Hallo Allemaal,

Ik verwacht 22 mei eindelijk mijn model S met 85Kw
nu heb ik half Juni een wedstrijd vlak bij Assen en woon in Limmen (nh), ik zat me nu een beetje af te vragen hoe ik dit ga aan pakken

afstand is 179,5 Km enkele reis ( ik ga smorgens vroeg heen en de savonds terug) dus totaal 360 Km ( als ik in een keer goed rijdt ;-)
het gebied waar we zitten is 5km buiten de bewoonde wereld dus een laadpunt is niet makkelijk voor handen (zou iemand moeten vragen om me heen en weer te brengen naar een lader, dat is niet practisch)
Omrijden langs een SC is geen optie

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

De Model S maximaal laden en dan rustig 100 km/u rijden (Dan moet je het op en neer halen toch?)
Of zouden jullie harder rijden bijvoorbeeld maximum snelheid ( 120-130) en op de terug weg even een uurtje ergens wat eten waar je meteen even kan laden (single lader dus max 11 kw)

of nog betere Ideeen?

360 km ga je met range charge en eco instelling inderdaad halen. Je kunt in de parkeergarage Triade in Assen laden.
Maar ik zou gewoon een 220 volt stopcontact opzoeken. Als je 's morgens vroeg aankomt en pas laat weer weggaat, haal je aan een gewoon stopcontact ongeveer 10 tot 14 km/u . Als je dat 10 uur doet heb je meer dan genoeg bereik om zonder beperkingen heen en weer naar Limmen te rijden.
 
Bedankt voor jullie reacties

We staan de hele dag midden tussen de weilanden dus helaas geen stopcontact aanwezig ;-(

Wordt dus 100 rijden.... gelukkig heb ik hem dan net dus heb ik alle tijd om me te vergapen aan het moois en met alle knopjes te spelen ;-)

groetjes

Niels
 
Dan ga je snel rond zijn: die aan het stuur even niet meegerekend heb je welgeteld... twee knoppen in een MS: één voor de noodknipperstand, en één om het bergvak aan de passagierkant open te doen.

Hmmm..... das jammer...... Kan je Yatzee spelen op het scherm..... op Mens erger je niet ...... ;-)

ik vermaak me wel!

ennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn Ik ben net gebeld dat hij op de boot staat, ik kan hem een week eerder halen ( 16e) yessssss
 
Dan kun je je nu inschrijven voor de e-rally op de 17e ! :)

Inderdaad! INSCHRIJVEN SVP :biggrin:

http://www.e-rally.eu/

We willen heel graag over de 100 deelnemende auto's heen gaan....

Naast alle publiciteit in deze omgeving, is de kans groot dat er dan ook in Californië nog wat extra aandacht voor de Tesla Community in NL is....
En dan is de kans weer groter dat er in NL nog wat Superchargers bijkomen, zodat de route die je je voorstelt ineens via een SC kan gaan....
(En zo ben ik toch weer on-topic uitgekomen :rolleyes:)
 
Hahaha,

Ik zal even de familie agenda er op na slaan om te kijken of de 17 gaat lukker

Fijn weekend


beetje overtuiging aan de dag leggen.... "we MOETEN de S grondig uittesten de dag na levering om na te gaan of alles oke is. Klachten enkel binnen de termijn van 48u na aflevering"



on topic : probeer absoluut plugshare eens. ( PlugShare - EV Charging Station Map - Find the nearest location to charge your electric car! )
werkt ook netjes op dat mooie scherm in je S; met location. ( tesla.plugshare.com )
 
Je zou dit heen en terug normaal gesproken prima moeten kunnen halen op een range charge (zelfs zonder de eco-mode te gebruiken) zonder overdreven zuinig te rijden. Max laden levert een typical range van iets boven de 400 kilometer op, wat gebaseerd is op een gemiddeld verbruik van zo'n 200Wh/km. Als je 360 kilometer moet afleggen kun je daar dus nog wel iets boven zitten zonder in de gevarenzone te komen. Zorg dat je niet te veel boven de 120 km/uur komt, doe rustig met de airco en je haalt het makkelijk. Ik kan me echter voorstellen dat je bij je eerste lange rit wat meer marge wil aanhouden :)