Xfrank
Well-Known Member
Jullie vieren wel als laatste tax liberation day:
Belgi viert als laatste EU- land Tax Liberation Day - Finance - Moneytalk.be Mobile
als het zo verder gaat valt het binnen enkele jaren samen met Sinterklaas!
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jullie vieren wel als laatste tax liberation day:
Belgi viert als laatste EU- land Tax Liberation Day - Finance - Moneytalk.be Mobile
Jullie vieren wel als laatste tax liberation day:
Belgi viert als laatste EU- land Tax Liberation Day - Finance - Moneytalk.be Mobile
mijn keuze -indien het verkeerd loopt- staat in het lijstje.
Nu nog een Supercharger in Luxemburg
On topic: De mijne is na 5 jaar afbetaald en afgeschreven, het komt mij goed uit als de waarde ook echt nul is. Hij gaat naar privé voor een zo laag mogelijke prijs en ik ga mijn bedrijf 19ct de km in rekening brengen en zo mijn 100k terugverdienen
100k / 0,19 ct komt op +- 526316 privé km... waarom ook niet eigenlijk. Het is je van harte gegund!
Je werkelijke kosten zijn ook geen 100k, zal effectief minder dan de helft zijn. En dan gaan de goedkopere brandstof en verzekering écht nog veel fijner zijn over 5 jaar.Ik kan ook de km teller hacken, of in Italië gaan wonen en elk weekend naar huis rijden. Ik zie een uitdaging. Of ik hou hem nog 15 jaar, dan ben ik er ook. Dan zou het de eerste auto zijn in mijn leven die meer opbrengt dan dat hij kostte. Een perpetuum mobile in de automotieve zin.
Als je de tesla zakelijk gekocht heb en in je onderneming voor 100% hebt afgeschreven, betekent dit niet dat de fiscus zo maar zal toestaan dat de auto voor een symbolisch bedrag in privé mag worden overgenomen.
Dat is inderdaad correct, echter ik ben wel benieuwd wat de daadwerkelijke restwaarde zal bedragen. En de belastingdienst kan van alles willen, maar uiteindelijk zal de tijd moeten uitwijzen (en mogelijk een proces) om dit te bepalen.
Ik zou een taxatie rapport laten opstellen. Dat is goedkoper dat een proces.
Ik was onlangs daarvoor € 120 kwijt.
In België wordt de inschrijving & nummerplaat door Tesla zelf geregeld om te voorkomen dat dealers Tesla's bestellen en daarna met winst gaan verkopen. Op dit moment is de "restwaarde" hierdoor hoger dan de officiële prijs omdat je geen 4 maanden wachttijd hebt. En Tesla kan er zelf niet veel tegen doen omdat ze verplicht zijn service en garantie te geven aan elke wagen die wordt aangeboden in een service center.
Je zou al bijna hopen dat ze nog jaren "production constraint" blijven en de vraag hoger blijft dan het aanbod...
Is wel niet zo goed voor de koers van het aandeel. De recente stijging is vooral een gevolg van de onverwacht naar boven aangepaste productiecapaciteit.
Op de laatste clubmeeting was de teneur vooral dat Tesla met upgrades zal blijven komen zodat een nieuwe bestellen aantrekkelijker zal blijven dan een 2e handse voor wie het kan betalen.
Komt daar nog bij dat de Hollanders de S extreem hard kunnen afschrijven waardoor vanaf 2016 vermoedelijk heel wat Sen occasie zullen aangeboden worden.
Kortom, het blijft gissen.
.
Op de laatste clubmeeting was de teneur vooral dat Tesla met upgrades zal blijven komen zodat een nieuwe bestellen aantrekkelijker zal blijven dan een 2e handse voor wie het kan betalen.
Komt daar nog bij dat de Hollanders de S extreem hard kunnen afschrijven waardoor vanaf 2016 vermoedelijk heel wat Sen occasie zullen aangeboden worden.
Kortom, het blijft gissen.
PS: op autoscout vind je wel dealer uit Arlon die 3 uitvoeringen te koop heeft staan om zo mee te nemen.
Ik heb mijn S "extreem" afgeschreven, maar dat is voor mij geen reden om 'm te verkopen