Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Roadster laadsnelheid of pas beschikbaar ??

This site may earn commission on affiliate links.
Vanochtend mijn Model S in Amsterdam achter gelaten ivm winterbanden. Ik kon een Roadster meekrijgen - leuk om dat ook te ervaren overigens !
Realiseer me alleen bij thuiskomst dat m'n laadpassen in de M S liggen.. heb wel een aansluitbare Mennekes Type 3 kabel meegekregen, maar met een vaste kabel aan mijn laadpunt werkt dat niet natuurlijk… Ga het met wat resteert net of net niet halen vandaag..

Hij staat nu op 220V te laden. Weet iemand van de ervaren Roadster rijders hoe snel dat gaat ?
Of is er iemand in de buurt van Haarlem/Heemstede die mij een laadpas zou kunnen lenen (tegen vergoeding kosten uiteraard). ?
 
Niet om een trap na te geven, maar dit is dé reden waarom ik nooit een laadstation met vaste kabel zou nemen.

Een station moet losse kabel (al zit hij er altijd in) is flexibeler doordat je elke EV kan inprikken.

Wat FuzzyLogic verder terecht opmerkt, de Roadster laad 1-fase. Dus op een 16A laadstation trekt de Roadster 3.6kW waar de Model S 11kW trekt.
 
Niet om een trap na te geven, maar dit is dé reden waarom ik nooit een laadstation met vaste kabel zou nemen.

Een station moet losse kabel (al zit hij er altijd in) is flexibeler doordat je elke EV kan inprikken.

Wat FuzzyLogic verder terecht opmerkt, de Roadster laad 1-fase. Dus op een 16A laadstation trekt de Roadster 3.6kW waar de Model S 11kW trekt.

Hoeveel trekt hij maximaal op 1 fase? 16A of 32A?
 
Niet om een trap na te geven, maar dit is dé reden waarom ik nooit een laadstation met vaste kabel zou nemen.

Een station moet losse kabel (al zit hij er altijd in) is flexibeler doordat je elke EV kan inprikken.

Wat FuzzyLogic verder terecht opmerkt, de Roadster laad 1-fase. Dus op een 16A laadstation trekt de Roadster 3.6kW waar de Model S 11kW trekt.

ja, ja -;) punt wat hier meespeelt is dat laadpunt ongeveer aan de weg staat… vandaar oa voorkeur voor vast. We hebben nogal last van vandalen.. paar weken terug 20 auto's in de straat bekrast…naast de 40 eerder in het dorp.. (gelukkig niet die van mij , stond op de oprit). Daarbij wordt Type 2/Mod 3 toch langzamerhand de standaard. De kans dat een andere EV hier thuis zal laden is niet zo groot … Moet gewoon m'n pas niet vergeten !

Overigens zie ik nu dat ik het op 220 ook wel ga redden.. Inderdaad 16 km per uur. Maarten, Fuzzylogic&widoh bedankt voor jullie reactie.
 
Vanochtend mijn Model S in Amsterdam achter gelaten ivm winterbanden. Ik kon een Roadster meekrijgen - leuk om dat ook te ervaren overigens !
Realiseer me alleen bij thuiskomst dat m'n laadpassen in de M S liggen.. heb wel een aansluitbare Mennekes Type 3 kabel meegekregen, maar met een vaste kabel aan mijn laadpunt werkt dat niet natuurlijk… Ga het met wat resteert net of net niet halen vandaag..

Hij staat nu op 220V te laden. Weet iemand van de ervaren Roadster rijders hoe snel dat gaat ?
Of is er iemand in de buurt van Haarlem/Heemstede die mij een laadpas zou kunnen lenen (tegen vergoeding kosten uiteraard). ?

Is het al opgelost? Zo nee stuur mij dan even een PM dan kun je mijn pas lenen (woon in Haarlem)