Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade connector & TWC

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb vandaag vastgesteld dat er een van de zwarte pinnetjes die op de fiche van de oplaadconnector aan de auto zitten is blijven steken in de connector van de TWC. Deze klikt er dus ook niet meer in en kan niet meer laden aan 11 kW. Ik laad nu met de trage lader maar ik vroeg me af of het gevaarlijk is dat die ene pin nu ‘bloot’ ligt?
F215275C-42CB-4A9C-811E-30CACC087757.jpeg
F215275C-42CB-4A9C-811E-30CACC087757.jpeg
8FF6DBF6-4C58-4AE6-929A-CD5779DD6F29.jpeg
 
Dit is een gelijdings pin je kunt de twc van het stroom halen en dan met tang of pincet dat dopje er uit piellen. hierna kun je kiezen het dopje terug op zn plek te lijmen of een nieuwe connector laten plaatsen door tesla
 
Ze sturen altijd een factuur die je even moet goedkeuren, als het garantie is wordt dat later geregeld, en je hoeft sowieso niks van te voren te betalen. Beetje vreemd systeem misschien, zal wel iets zijn wat 1 op 1 uit Amerika is overgenomen of zo.
 
Dit is toch nog garantie ?
Staat toch letterlijk in de sms. Of is dat alleen in België?

“The Tesla Service Ghent-Latem team has prepared your appointment. Please take a moment to review the Service section of your Tesla app to approve the planned work. Charges covered under warranty will be waived. Reply 'STOP' to stop updates. Msg & Data rates may apply.“
 
Staat toch letterlijk in de sms. Of is dat alleen in België?

“The Tesla Service Ghent-Latem team has prepared your appointment. Please take a moment to review the Service section of your Tesla app to approve the planned work. Charges covered under warranty will be waived. Reply 'STOP' to stop updates. Msg & Data rates may apply.“
geen sms. na de annulatie van de mobiele unit (ik kreeg een sms dat mijn auto naar een service center moest) heb ik gebeld om te vragen wie dan de TWC ging fixen. Daarop kwam dan de belofte van terug de mobiel te sturen en dat ik dan eens naar service center moest gaan voor de wagen. Iets later de offerte die ik eerst moet goedkeuren voor ik een afspraak kan maken. Ik zie nergens uitdrukkelijk dat de kosten achteraf kunnen worden gewaived.

Ik ga morgen eens binnenspringen met die 'offerte'
 
geen sms. na de annulatie van de mobiele unit (ik kreeg een sms dat mijn auto naar een service center moest) heb ik gebeld om te vragen wie dan de TWC ging fixen. Daarop kwam dan de belofte van terug de mobiel te sturen en dat ik dan eens naar service center moest gaan voor de wagen. Iets later de offerte die ik eerst moet goedkeuren voor ik een afspraak kan maken. Ik zie nergens uitdrukkelijk dat de kosten achteraf kunnen worden gewaived.

Ik ga morgen eens binnenspringen met die 'offerte'
Oei, zie nu pas dat je ook Belg bent (op de smartphone versie niet direct zichtbaar). Zal aan SeC Gent liggen. Rangers worden vanuit Aartselaar gestuurd dacht ik. Bij mij komt alles via sms.
 
ondertussen zijn ze de twc komen 'fixen' met de mobiele unit. (pinnetje eruit peuteren). Onder garantie. Netjes. De auto moet nog eens binnen in een sec voor een nieuw pinnetje, of nieuwe kabelboom. (mij nog steeds niet duidelijk)

al bij al goed en snel opgelost
 
  • Like
Reactions: Atredz