Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Wat een horror, die deuken zullen waarschijnlijk wel uitgedeukt kunnen worden.
Pano glas gebroken heb ik nog niet eerder van gehoord, die zal wss in zijn geheel vervangen moeten worden.
Mijne staat ook 24/7 buiten, moet er niet aan denken dat zoiets gebeurt brrrr. Suc6 met het herstel regelen iig!

Thanks! Net bij schadeherstel geweest. 4000 euro is de schatting, ben de auto een week kwijt.
 
Dit zou ik absoluut NIET zelf doen, hier is training, veel gevoel en jaren ervaring voor nodig. Voor je het weet maak je het ergeren is het niet meer eenvoudig te repareren.
Ik zou voor die paar tientjes naar een locale reparateur gaan.
Ik weet een goed adres in Almere.
Hebben ze daar ook ervaring met deukjes in dorpels of wel dubbelplaatwerk?
 
Dat is 3500 voor panoramadak en 500 voor de deukjes mag ik hopen of schrijven ze daar met een vork?

Panoramadak moesten ze bij Tesla informeren. Werd geschat op 1500 ex. Ik heb het idee dat je het daar niet voor maakt. En het kan ook nog eens best zo zijn dat Tesla alleen levert aan gecertificeerde schadeherstel reparateurs en dat deze reparateur niet op die lijst staat. Dat wachten we even af.
Maar blijft voor het uitdeuken dus 2500 ex over.
 
Panoramadak moesten ze bij Tesla informeren. Werd geschat op 1500 ex. Ik heb het idee dat je het daar niet voor maakt. En het kan ook nog eens best zo zijn dat Tesla alleen levert aan gecertificeerde schadeherstel reparateurs en dat deze reparateur niet op die lijst staat. Dat wachten we even af.
Maar blijft voor het uitdeuken dus 2500 ex over.

Waarom niet bij een Tesla goedgekeurde hersteller? Zou ik altijd voor kiezen (in het geval dat de verzekering betaalt).
 
Wordt bij een autoruit hersteller geplaatst, het pandodak. Zag hier laatst ergens iets over voorbij komen. En ik hoorde iemand bij het SeC ooit zeggen dat deze schade onder glas of inboedelverzekering zou vallen...

Panoramadak moesten ze bij Tesla informeren. Werd geschat op 1500 ex. Ik heb het idee dat je het daar niet voor maakt. En het kan ook nog eens best zo zijn dat Tesla alleen levert aan gecertificeerde schadeherstel reparateurs en dat deze reparateur niet op die lijst staat. Dat wachten we even af.
Maar blijft voor het uitdeuken dus 2500 ex over.
 
Yes, ik haal de stekker uit de auto bij onweer en heb een tweetal weken geleden zelfs de zekering van het laadstation uitgezet omdat het onweer zo lelijk deed. Kwestie van onnodige schade te vermijden.


WoW, dan ben ik toch extra blij dat ik een garage heb. Wat doen jullie trouwens met onweer, halen jullie dan de laadstekker uit de auto, of de schakel je de elektriciteitsgroep uit, of laat je alles zoals normaal aangesloten?
 
Er is nog een verschil tussen aso en sukkelig: verkeerd inschatten van afstand kan ook nog. En remmen als je iemand op je bumper hebt.. Is het remmen of gas los in de Tesla kan t allebei. Heb niet zo de behoefte om anderen de les te lezen, daarvoor maak ik zelf genoeg foutjes. Er is al teveel agressie :love::love:
#hijdievrijisvanzondenwerpezelfdeeerstesteen

,
Fout zijn en je nog een brake-test geven ook! Netjes gereageerd, ik had hem echt klem gereden en hem goed de waarheid verteld. Helaas rijden dit soort aso's in elk soort auto. :(
 
Dat is ook zo Maurice. Ik vind wel dat als PMP (Delta Loyd) een aantal adressen doorgeeft van schadereperateurs, je ervan uit mag gaan dat deze reperateurs bevoegd zijn een Tesla te mogen repareren.
Toen ik schade had twijfelde ik over wie te bellen: Delta Lloyd of Tesla. Ik heb uiteindelijk voor Tesla gekozen, en die hebben een schadebedrijf aangewezen. Dit heb ik aan Delta Lloyd doorgegeven. Op die manier weet je zeker dat hij wordt hersteld bij een bedrijf waar Tesla achter staat.
 
Zo heb ik het vorige jaar, nog ten tijde van CBDS, ook gedaan.
En kwam ik via Tesla bij ABS Splinter in Amsterdam uit. Prima werk van hen.
(Klein Toyota'tje als leenauto maakt je daarna weer extra blij met de Model S.)
 
Heb veel eerder in dit draadje iets vergelijkbaars gepost. Spuiten en uitdeuken van twee deuren, offertes van 400 tot 1200 inclusief btw. Uiteindelijk gewoon zelf betaald ivm schadevrije jaren op willen bouwen :)

Zou eerst dus nog wat rondkijken qua prijs.

Achterbumper laten repareren en spuiten voor 250 euro. De spuiterij waar Tesla de auto's normaal naar toe brengt had een offerte van 813.