Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Na enkele ritten lijkt alles netjes te zijn. Geen kraakjes of windgeruis, en alles werkt weer.
Het enige puntje waar nog naar gekeken moet worden is de TPMS sensoren: die worden ineens niet meer herkend. Het zijn aftermarket exemplaren die altijd goed hebben gewerkt. Iemand heeft getest, en de sensoren geven een signaal af en de auto herkent signalen bij alle wielen. Maar ze zien elkaar niet. Volgens degene die de test uitvoerde kan dit nooit gewerkt hebben. Was toch echt zo.
Weet iemand of die sensoren na 3 maanden buiten gebruik resetten ofzo?
Ik ga nu nog eens langs met de originale (winter)wielen. Blijkbaar kunnen ze de TPMS dan dupliceren waardoor het hopelijk weer werkt.

Complimenten voor Haans autoschade in Tilburg: zeer goede communicatie, en ze hebben puik werk geleverd!

Ik kreeg nog een opmerking van de eigenaar: hij rijdt in heel veel Tesla's, maar hij had nog zelden een exemplaar meegemaakt dat zo fijn reed als die van mij. Super stil en strak sturend. En dat voor een classic...
 
  • Like
Reactions: Steven
Na enkele ritten lijkt alles netjes te zijn. Geen kraakjes of windgeruis, en alles werkt weer.
Het enige puntje waar nog naar gekeken moet worden is de TPMS sensoren: die worden ineens niet meer herkend. Het zijn aftermarket exemplaren die altijd goed hebben gewerkt. Iemand heeft getest, en de sensoren geven een signaal af en de auto herkent signalen bij alle wielen. Maar ze zien elkaar niet. Volgens degene die de test uitvoerde kan dit nooit gewerkt hebben. Was toch echt zo.
Weet iemand of die sensoren na 3 maanden buiten gebruik resetten ofzo?
Ik ga nu nog eens langs met de originale (winter)wielen. Blijkbaar kunnen ze de TPMS dan dupliceren waardoor het hopelijk weer werkt.

Complimenten voor Haans autoschade in Tilburg: zeer goede communicatie, en ze hebben puik werk geleverd!

Ik kreeg nog een opmerking van de eigenaar: hij rijdt in heel veel Tesla's, maar hij had nog zelden een exemplaar meegemaakt dat zo fijn reed als die van mij. Super stil en strak sturend. En dat voor een classic...
Een Classic heeft maar één ontvanger voor alle vier de wielen, voor zover ik het begrijp.
Wellicht is die vervangen voor de nieuwe uitvoering bij de reparatie? Dat zal inderdaad nooit gaan werken.
 
  • Helpful
Reactions: Ivo-G
Na wat steenslag, een frunk-slot-deukje en aantal lelijke lange krassen van katten die denken dat het wel warm zal zijn op zo'n motorkap, heb ik de frunkkap over laten spuiten. Serge van Ride & Shine heeft het voor mij geregeld. Prijs was 75% lager dan de aanbieding vanuit Tesla. Het resultaat is echt fantastisch, helemaal strak, kleur exact goed, auto werd na 3 dagen thuis afgeleverd. Helemaal blij!
 
  • Like
Reactions: HWS
Helaas mag ik voor mijn collega dit topic ook aanvullen.

Deze ochtend heeft hij serieuze krassen vastgesteld op de linkerachterdeur. Moet gebeurd zijn tussen zaterdagmiddag en zondagmiddag toen hij op straat stond geparkeerd. Vermoed iemand er tegenaan gevallen met fiets ofzo. Natuurlijk niets achter gelaten.

De foto is niet echt duidelijk, dankzij modesta behandeling is het precies een spiegel.
Nu Tesla gecontacteerd of het eerst kan worden gecamoufleerd met een lakstiftje. Maar de lakstiftjes staan "technisch geblokkeerd voor verkoop" Whatever dat mag zijn.
Betreft een Obsidian Black Metallic kleur. Heeft er iemand een lakstiftje op overschot dat we eventueel kunnen overkopen?

Evt. bij Mercedes kopen? Zou nl. een Mercedes kleur zijn....
 
  • Like
Reactions: Tazmanian
Gisteren een lichte kop-start botsing gehad in Rotterdam voor een stoplicht. Een lieve juffrouw lette niet zo goed op en gaf me een klein duwtje maar de Tesla gaf niet mee.Nu een mooie afdruk van haar nummerplaat, inclusief de schroefjes in mijn achterbumper. Iemand ervaring hoe dit het snelst, goed en enigszins betaalbaar het best kan laten herstellen?

IMG_3774.JPG
 
Gisteren een lichte kop-start botsing gehad in Rotterdam voor een stoplicht. Een lieve juffrouw lette niet zo goed op en gaf me een klein duwtje maar de Tesla gaf niet mee.Nu een mooie afdruk van haar nummerplaat, inclusief de schroefjes in mijn achterbumper. Iemand ervaring hoe dit het snelst, goed en enigszins betaalbaar het best kan laten herstellen?

View attachment 182254

Goed: de schadeherstellers die door Tesla zijn erkend. Zou mij niet verbazen als zij een nieuwe bumper voorstellen, dus niet goedkoop. Misschien ook niet snel, als de bumper niet op voorraad is.

Waarom wil je het enigszins betaalbaar hebben? Zodat de lieve juffrouw het zelf kan betalen en het dus niet ten koste gaat van haar no-claim?
 
Gisteren een lichte kop-start botsing gehad in Rotterdam voor een stoplicht. Een lieve juffrouw lette niet zo goed op en gaf me een klein duwtje maar de Tesla gaf niet mee.Nu een mooie afdruk van haar nummerplaat, inclusief de schroefjes in mijn achterbumper. Iemand ervaring hoe dit het snelst, goed en enigszins betaalbaar het best kan laten herstellen?

View attachment 182254
op fixico zetten. You'll be surprised!
 
Gisteren een lichte kop-start botsing gehad in Rotterdam voor een stoplicht. Een lieve juffrouw lette niet zo goed op en gaf me een klein duwtje maar de Tesla gaf niet mee.Nu een mooie afdruk van haar nummerplaat, inclusief de schroefjes in mijn achterbumper. Iemand ervaring hoe dit het snelst, goed en enigszins betaalbaar het best kan laten herstellen?

Heb niet lang geleden dezelfde schade gehad. Bij mij was het alleen een trekhaak van een andere auto, en de dader was natuurlijk gevlogen. Ik twijfelde toen ook tussen een nieuwe bumper of reparatie. Nieuwe bumper was 600 EUR incl spuiten en montage. Heb toen toch maar voor de nieuwe bumper gekozen.
 
Hier ook vglbaar, eigenlijk net ietsje meer: nummerplaat in achterbumper gedrukt gekregen, midden in de winter op een gladde natte dag door een klein autootje op zomerbanden ('sorry ik remde wel maar er gebeurde niks').

Officieel laten herstellen, schrik niet: 2000 euro incl. btw (ok net een tientje minder). Daarvoor is de achterbumper vervangen (zaten twee scheuren in), onderstrip (was deels platgedrukt), stootkussen achter bumper, kabelboom in bumper (omdat de sensoren op een andere positie zitten in de nieuwe bumpers), spuiten plus vervangauto 2 dagen.

Dus dat is de bovengrens qua kosten zeg maar bij bumperschade... :D
 
Ik zit in de regio Rotterdam en ben daarom na een schade naar Autoschade Bergschenhoek (via Tesla) gegaan.

Heb een super slechte ervaring met dat bedrijf en breng daar nooit meer een auto.

-Bumper en achterscherm moesten gespoten worden en een onderspoiler wegens diepe krassen vervangen worden.
-De auto stond daar langer als een week, omdat ik toch op vakantie was, maar bij ophalen was de schade half gepoetst, afwerken waren ze vergeten :(
-Ook waren ze vergeten de nieuwe onderspoiler te monteren, maar zouden dit dan doen als de auto voor modesta herstel stond.
-De modesta detailler (Clean is clean, barendrecht) schrok van het herstelwerk, maar heeft de auto toch weer strak gekregen.
-De onderspoiler zou Autoschade Bergschenhoek vervangen in de week dat de auto in barendrecht stond, maar dit is uiteraard niet gedaan :(

Nooit meer dat ik een auto naar die beunhazen breng!!
 
Ik zit in de regio Rotterdam en ben daarom na een schade naar Autoschade Bergschenhoek (via Tesla) gegaan.

Heb een super slechte ervaring met dat bedrijf en breng daar nooit meer een auto.

-Bumper en achterscherm moesten gespoten worden en een onderspoiler wegens diepe krassen vervangen worden.
-De auto stond daar langer als een week, omdat ik toch op vakantie was, maar bij ophalen was de schade half gepoetst, afwerken waren ze vergeten :(
-Ook waren ze vergeten de nieuwe onderspoiler te monteren, maar zouden dit dan doen als de auto voor modesta herstel stond.
-De modesta detailler (Clean is clean, barendrecht) schrok van het herstelwerk, maar heeft de auto toch weer strak gekregen.
-De onderspoiler zou Autoschade Bergschenhoek vervangen in de week dat de auto in barendrecht stond, maar dit is uiteraard niet gedaan :(

Nooit meer dat ik een auto naar die beunhazen breng!!

Dat concept van geautoriseerde Tesla herstellers kan ik ook niet helemaal vatten. Bij ABS Splinter weken moeten wachten op een offerte voor de frunk herstel die niet kwam. Uiteindelijk anderhalve regel e-mail gekregen met "ongeveer 2000 ex maar het kan meer zijn". bij een schadehersteller laten doen voor 750 in de BTW. Misschien is het voor hele zijkanten vervangen wel bittere noodzaak maar voor blikschade/spuitwerk met premieverhoging in het vooruitzicht niet altijd een goede keuze.
 
Dat concept van geautoriseerde Tesla herstellers kan ik ook niet helemaal vatten. Bij ABS Splinter weken moeten wachten op een offerte voor de frunk herstel die niet kwam. Uiteindelijk anderhalve regel e-mail gekregen met "ongeveer 2000 ex maar het kan meer zijn". bij een schadehersteller laten doen voor 750 in de BTW. Misschien is het voor hele zijkanten vervangen wel bittere noodzaak maar voor blikschade/spuitwerk met premieverhoging in het vooruitzicht niet altijd een goede keuze.
Tja, jij bent niet hun standaard klant. Ze zijn gewend om de verzekeringsbedrijven als klant te hebben (en in die communicatie is alles zoveel mogelijk geautomatiseerd en geregeld), en jij als eigenaar/gebruiker bent slechts degene die de auto haalt en brengt.
Je merkt aan hun offertetraject dat als het een keer anders is het ook meteen misgaat...

Volgens mij hebben die 'geautoriseerde' bedrijven het ook gewoon te druk. Er stonden zo'n twee dozijn Tesla's ingepland voor herstelwerk toen ik kwam meen ik me te herinneren... (en het meest voorkomende waren achter aanrijdingen volgens de medewerker... Ik denk dat onze Tesla's gewoon erg goed maar ook anders remmen dan ICE's).

Maar goed, je betaalt bij dit soort bedrijven voor de overhead, de automatisering/IT om direct met de diverse verzekeraars en fabrikanten te kunnen werken, voor het mooie pand en de dure (fabrikant specifieke) apparatuur, voor de verplichte (dure) training van de fabrikant die medewerkers krijgen (onontbeerlijk bij Tesla, elke Model S is anders, en sowieso anders dan een ICE).

Als je dan alleen maar een nieuw laagje lak over een onderdeel nodig hebt, en de auto hoeft verder geen Tesla specifieke calibraties of demontages te ondergaan, dan heeft het natuurlijk weinig zin om die premium te betalen bij een Tesla certified bedrijf... In dat opzicht kun je ze eigenlijk maar dankbaar zijn dat ze je in zo'n geval een slecht offertetraject bieden, want dat geeft je de mogelijkheid om goedkoper te shoppen... ;)