Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie alles en ben al een lijstje aan het samenstellen voor de eindcontrole. Het is natuurlijk mensenwerk maar met minder dan perfectie ben ik niet tevreden. Wagen is iets te duur om losjes over te gaan. Zeker omdat er op mij is ingereden. Mijn marge voor fouten is 0,0.

misschien is dat wel de reden dat ze de herstelling op de lange baan schuiven. Ze hebben schrik van uw eindcontrole:wink:
Nee Jan, ik hoop dat alles snel in orde komt en perfect wordt afgehandeld.

- - - Updated - - -

Als je met een Seat Ibiza moet rijden als vervangwagen is er inderdaad iets wat je elke dag irriteert. :cursing:

dat zal echt genieten worden als je weer in de model S kan stappen!
 
Vorig jaar hadden wij een schade en toen was de onderdelenvoorziening reeds slecht. Blijkbaar slaagt Tesla er nog steeds niet in om dit op orde te krijgen. De schadehersteller heeft inmiddels het beleid om -zo mogelijk- de Tesla rond te laten rijden en pas op te roepen als de onderdelen binnen zijn. Is Tesla volgens mij op dit moment uniek in.
 
misschien is dat wel de reden dat ze de herstelling op de lange baan schuiven. Ze hebben schrik van uw eindcontrole:wink:
Nee Jan, ik hoop dat alles snel in orde komt en perfect wordt afgehandeld.

De mensen van De Buck zijn zeer vriendelijk en behulpzaam. Tot waar ik nu ben in het proces heb ik alle lof voor hun manier van aanpak. Ook geen opmerkingen over de expert van de verzekering trouwens. En zeker niet over Patrick. Ik wil nog de eerste andere verzekeraar zien die zo snel en proactief dingen afhandelt. Het is op zo'n moment dat de aap uit de mouw komt. Geen haar aan mijn hoofd die er aan denkt van verzekeraar te veranderen met de kans ergens als een nummer te worden behandeld.
 
ja herkenbaar. Ik wacht al 5 maanden op een nieuwe achterklep. Gelukkig geen hinder van maar het het geeft wel aan dat het erg lang duurt als je onderdelen nodig hebt.

Dat is straf, die van mij kwam vlot binnen. Hier klopt iets niet als je het mij vraagt. Hoe kan het dat ik onmiddellijk een virgin achterklep krijg en jij niet? Omdat mijn wagen niet meer rijdt? Het is uiteraard een argument maar 5 maanden is niet ernstig.
 
Toch is dit zorgelijk voor de uitrol van model III. Zo moeilijk kam dit niet zijn, ik heb de persen gezien waarmee ze de onderdelen maken, dat gaat echt heel snel, en is ook niet zo heel erg complex.

Als autobouwer heb je een goede voorraad nodig om snel te kunnen leveren. Ik vind dat jullie allemaal vol begrip zijn, en heel meewerkend, maar dat gaat bij een nieuwe generatie autokopers echt niet zo blijven.

Of zou het zo zijn dat er al te veel verschil zit tussen de verschillende model s-en, dat er iets op maat gemaakt moet worden voor jouw auto? Ze hebben een continuous improvement model voor de auto, waarbij kleine wijzigingen worden doorgevoerd. Denk maar eens aan de motorkap die ineens een voetgangers bescherming kreeg. Dan komt alles uit Fremont, op maat, en waarschijnlijk meegestuurd met de andere containers?
 
En zo lijkt alles toch weer een communicatieprobleem.

Dat gaat er bij mij niet in. Het is voor elke volumefabrikant (en de A- en premium merken zeker) essentieel om after sales goed op orde te hebben.
Daar gaat het al tijden aantoonbaar mis bij Tesla Motors. Ik zie hetzelfde in het continu toevoegen van gadgets en feautures (hoe grappig ook) terwijl de basis nog niet op orde is.
Wat moet ik met een Summon feature als de navigatie tienduizenden eigenaren per dag het bos in blijft sturen en ruiten van nieuwe auto's nog steeds niet zonder te krassen open en dicht gaan?

We horen of zien ook niets van die nieuwe Jon McNeill, zou die functie van Jérôme een soort van bijwagen zijn geworden?

Zo heb ik sinds een maand de aangepaste 'applique' (chromen strook) tussen de achterlichten, maar er blijft evenveel zoniet nog meer vocht achter de glaasjes zitten.
Er zijn er inmiddels teveel gemaakt om de auto een exclusieve cult status te doen verkrijgen (à la DeLorean DMC-12 of iets dergelijks), dus kijk je toch tegen een weinig waardevaste investering aan.
 
Of zou het zo zijn dat er al te veel verschil zit tussen de verschillende model s-en, dat er iets op maat gemaakt moet worden voor jouw auto? Ze hebben een continuous improvement model voor de auto, waarbij kleine wijzigingen worden doorgevoerd. Denk maar eens aan de motorkap die ineens een voetgangers bescherming kreeg. Dan komt alles uit Fremont, op maat, en waarschijnlijk meegestuurd met de andere containers?

Logistiek en service zijn geen nieuwe high-tech concepten. Dus als ze daar iemand op zetten met ervaring op deze schaal moet dit vlot lopen. Wat we volgens mij zien is een bedrijf dat nog steeds production constraint is en zijn resources primair alloceert op nieuwe wagens. Dat zal niet veranderen als mensen met schade niet gaan roepen dat de maat vol is.
 
Ik ben het absoluut wel eens dat de wisselstukken sneller beschikbaar zouden moeten zijn - meer zelfs : op voorraad moeten liggen in het SeC en/of Tilburg (afhankelijk van de rotatie).
Te meer daar ik moeilijk kan aannemen dat de productie van deze onderdelen nu dé constraint is waar Tesla tegenaan loopt op de productielijn.
En dat ongenoegen moet héél duidelijk gemaakt worden naar Tesla toe, dat zal de enige manier zijn om verandering te brengen.
en nu komt de maar : :biggrin:

maar ik vind het wel wat ver gaan om geinteresseerden koud te maken (vs warm maken:wink:) voor de auto omdat de aanlevering van de onderdelen te traag verloopt.
Ja, er zijn nog vele verbeterpunten. Ja, sommigen zijn simpel op te lossen. Maar de balans blijft -wat mij betreft- absoluut positief.
Ik wil nooit, NOOIT nog terug naar een ICE; en tot op heden is Tesla de enige EV die aan mijn criteria voldoet.
 
Dat de MS een fijne auto is zijn we het wel over eens.
Inderdaad legt Tesla veel nadruk op het steeds opleuken van de MS. Veel minder aandacht krijgt de after sales als je het hebt over onderdelen bij schade, de wachttijd voor een afspraak. Daarnaast komt formeel alle roadservice te vervallen als de auto niet meer onder de fabrieksgarantie valt.
Ik ben nu zelf erg benieuwd hoe onze MS zich de komende drie jaren 'gedraagt' buiten de garantie. Met andere woorden: hoe duurzaam is de auto / onderdelen? Als dat slecht zou bevallen dan zou de herhalingsaankoop wel eens heroverwogen kunnen worden. Daarnaast staat de concurrentie niet stil. Er zal over een paar jaar ongetwijfeld meer aanbod van EV s zijn.
 
Ik hoop dat er van al die "Tesla-killers" er toch een paar echt doorzetten. Dat zij inderdaad een mooie wagen bouwen met een mooi bereik. Zodat er inderdaad concurrentie is voor Tesla.
Dat zal bovenal de drijvende factor blijken om de service én de wagen te blijven verbeteren.

Maar voorlopig blijven het PowerPoint-plaatjes.

(om van lelijke concept-cars nog te zwijgen)
 
maar ik vind het wel wat ver gaan om geinteresseerden koud te maken (vs warm maken:wink:) voor de auto omdat de aanlevering van de onderdelen te traag verloopt.
Ja, er zijn nog vele verbeterpunten. Ja, sommigen zijn simpel op te lossen. Maar de balans blijft -wat mij betreft- absoluut positief.
Ik wil nooit, NOOIT nog terug naar een ICE; en tot op heden is Tesla de enige EV die aan mijn criteria voldoet.

Ik heb een bepaalde reputatie en ga daar zorgvuldig / genuanceerd mee om. :cool:
Dat betekent dat mensen uit mijn entourage mij vertrouwen als ik een oordeel / advies geef over iets.
Uiteraard zal ik mensen het plezier van een Tesla niet afraden maar op een aantal punten kan ik een nuancering geven die ze bij Tesla niet zullen krijgen.
Ze kunnen dit dan mee nemen in hun beslissing. De meeste mensen willen graag precies weten waar ze aan toe zijn als ze een aankoop van +100K overwegen.
 
Ik heb een bepaalde reputatie en ga daar zorgvuldig / genuanceerd mee om. :cool:
Dat betekent dat mensen uit mijn entourage mij vertrouwen als ik een oordeel / advies geef over iets.
Uiteraard zal ik mensen het plezier van een Tesla niet afraden maar op een aantal punten kan ik een nuancering geven die ze bij Tesla niet zullen krijgen.
Ze kunnen dit dan mee nemen in hun beslissing. De meeste mensen willen graag precies weten waar ze aan toe zijn als ze een aankoop van +100K overwegen.

ik begrijp best wat je bedoelt, Jan. Het is net belangrijk dat we kunnen nuanceren.

Ik wil daarom wel wat tegengas geven bij de vele janken-berichtjes op dit forum : count your blessings.

een voorbeeldje : het klopt dat meesten -neen, zowat iedereen- onder ons lang moeten wachten voor een standaard service-beurt in een SeC.
Aan de andere kant ken ik wel een roadtripper die op weg naar Noorwegen in panne stond in het SeC in Hamburg, en waar 's nachts iemand vanuit Tilburg naar Hamburg gereden is met een drive om de wagen meteen de herstellen.
Ik ken géén enkel ander merk die zo'n service biedt.
Met andere woorden : het plaatje is nooit wit of zwart. 50 shades of grey.
 
i
Aan de andere kant ken ik wel een roadtripper die op weg naar Noorwegen in panne stond in het SeC in Hamburg, en waar 's nachts iemand vanuit Tilburg naar Hamburg gereden is met een drive om de wagen meteen de herstellen.
Ik ken géén enkel ander merk die zo'n service biedt.

Sterker nog: ik kreeg direct een leen auto mee, ze vonden het geen probleem als ik met die auto de roadtrip door Noorwegen ging maken. Aangezien het een ICE voertuig was wilde ik dat niet, maar ze hadden er geen problemen mee om op hun kosten me door het noorden van Europe te laten rijden.
Ze hielpen me met het zoeken van een overnachting, ze hebben me van uur tot uur op de hoogte gehouden en ze hebben me uitgebreid de excuses aangeboden dat de auto niet gewassen was voor ze hem teruggaven (ze hadden het idee dat ik snel op pad wilde, wat ook klopte).

Ik heb zo'n service niveau nog nooit meegemaakt.