Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Tussen al de miserie hier, heb ik nog een lichtpuntje. Gisteren eens langs geweest bij de detailer om naar de lak te laten kijken en Carrozzeria De Buck - Caudron heeft zeer goede punten gekregen.

De standaard lak af fabriek is 100 a 120 micron dik. De nieuw gelakte onderdelen zijn nu 160 a 200 micron. :D
Dat is dus een verbetering met 50% tov een wagen af fabriek.

Daarnaast is ook de structuur van de nieuwe lak absolute top.

Volgende maandag ga ik terug om de laatste issues te laten oplossen. Dan mag ik weer in een Seat Ibiza!
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Wow Maurice!!! Dat is enorm schrikken. Daar zou ik toch de eerste uren niet goed van geweest zijn.
Al een geluk dat je vrouw of dochtertje er niet bij zat. (veronderstel ik toch)

Blinde hoek aan de A-stijl is inderdaad een "verbeterpunt"...
 
  • Funny
Reactions: Xfrank
"Zie je die Model S daar? we wachten al 3,5 maanden (!) op wat onderdelen. De eigenaar is niet zo blij."

En wat zou de verzekering daarvan vinden die al die tijd in een vervangwagen moet voorzien?

Ik moet zelf ook mijn klaagbrief nog sturen naar Tesla maar ik wacht tot mijn case volledig is afgehandeld.
Een van de punten is dat er vanuit Tesla 0,0 communicatie is naar de eigenaar die zit te wachten. Je hebt tijdens deze periode geen enkel idee van hoe lang dit alles gaat duren. Het kan 3 weken of 3 maanden zijn. Nobody cares en de mensen in het SeC zouden maar al te graag helpen maar kunnen niet omdat ze er zelf ook geen controle over hebben.
 
  • Informative
Reactions: AnalysiZ
Tussen al de miserie hier, heb ik nog een lichtpuntje. Gisteren eens langs geweest bij de detailer om naar de lak te laten kijken en Carrozzeria De Buck - Caudron heeft zeer goede punten gekregen.

De standaard lak af fabriek is 100 a 120 micron dik. De nieuw gelakte onderdelen zijn nu 160 a 200 micron. :D
Dat is dus een verbetering met 50% tov een wagen af fabriek.

Daarnaast is ook de structuur van de nieuwe lak absolute top.

Volgende maandag ga ik terug om de laatste issues te laten oplossen. Dan mag ik weer in een Seat Ibiza!
Sprak vanmiddag je detailer bij Serge Jan. Begreep dat je je auto volledig opnieuw laat coaten. Moet goedkomen want morgen is er een grote bijeenkomst van Modesta Europe waar ze beiden naar toe gaan.
 
Sprak vanmiddag je detailer bij Serge Jan. Begreep dat je je auto volledig opnieuw laat coaten. Moet goedkomen want morgen is er een grote bijeenkomst van Modesta Europe waar ze beiden naar toe gaan.

Dat heb je goed gehoord. Om de nieuwe onderdelen achteraan te laten coaten moet hij zowiezo weer een paar dagen binnen. Als dat dan toch moet gebeuren, kan ik zo goed de hele wagen opnieuw laten doen. De extras moet ik uiteraard wel zelf betalen maar ik zie het als een manier om van het knagende gevoel van het ongeval af te raken. Er is wel een wachtrij van een paar maanden bij Michel dus voor juni / juli kan hij niet behandeld worden. Een deel van mijn wagen zal dan beschermd zijn met 6 lagen Modesta. :p
 
  • Like
Reactions: AnalysiZ
Schade, het moet niet altijd spectaculair zijn..
Mijn roadster staat sedert vorige maand bij het SeC, en na (lang) onderzoek liet men me weten dat mijn motor onherstelbare waterschade heeft opgelopen. Dit is gebeurd tijdens zeer zware regen met serieuze plassen.
Vandaag heb ik dus maar mijn verzekering aangesproken, want waterschade lijkt me toch gedekt door de omnium. Zijn hier al ervarings-deskundigen of mensen met kennis van dergelijke schadegevallen? Het lijkt me vanzelfsprekend dat het gedekt is, maar bevestiging en wat morele steun hier kan wel helpen.. ;)
 
Schade, het moet niet altijd spectaculair zijn..
Mijn roadster staat sedert vorige maand bij het SeC, en na (lang) onderzoek liet men me weten dat mijn motor onherstelbare waterschade heeft opgelopen. Dit is gebeurd tijdens zeer zware regen met serieuze plassen.
Vandaag heb ik dus maar mijn verzekering aangesproken, want waterschade lijkt me toch gedekt door de omnium. Zijn hier al ervarings-deskundigen of mensen met kennis van dergelijke schadegevallen? Het lijkt me vanzelfsprekend dat het gedekt is, maar bevestiging en wat morele steun hier kan wel helpen.. ;)
Maar wat vindt Tesla Motors er zelf eigenlijk van?
Een fatsoenlijke auto moet we tegen wat regen en serieuze plassen kunnen?
Tenzij je er echt mee bent gaan duiken, natuurlijk. :eek:
 
Schade, het moet niet altijd spectaculair zijn..
Mijn roadster staat sedert vorige maand bij het SeC, en na (lang) onderzoek liet men me weten dat mijn motor onherstelbare waterschade heeft opgelopen. Dit is gebeurd tijdens zeer zware regen met serieuze plassen.
Vandaag heb ik dus maar mijn verzekering aangesproken, want waterschade lijkt me toch gedekt door de omnium. Zijn hier al ervarings-deskundigen of mensen met kennis van dergelijke schadegevallen? Het lijkt me vanzelfsprekend dat het gedekt is, maar bevestiging en wat morele steun hier kan wel helpen.. ;)

Heb je de roadster verkocht aan Tesla? Ik heb geen idee of dergelijke waterschade is gedekt.
 
  • Informative
Reactions: AnalysiZ
007 mode getest:eek:

james_bond.jpg


Die lekte trouwens ook na een tijdje. Maar heeft Elon Musk die uiteindelijk niet gekocht? De rechtse afbeelding heeft trouwens wel iets weg van de Roadster.
 
Tussen al de miserie hier, heb ik nog een lichtpuntje. Gisteren eens langs geweest bij de detailer om naar de lak te laten kijken en Carrozzeria De Buck - Caudron heeft zeer goede punten gekregen.

De standaard lak af fabriek is 100 a 120 micron dik. De nieuw gelakte onderdelen zijn nu 160 a 200 micron. :D
Dat is dus een verbetering met 50% tov een wagen af fabriek.

Daarnaast is ook de structuur van de nieuwe lak absolute top.

Volgende maandag ga ik terug om de laatste issues te laten oplossen. Dan mag ik weer in een Seat Ibiza!
Jan,
Zou je de rest ook niet laten overspuiten dan, lijkt me geen gezicht de voorkant 110 micron en de achterkant 180 micron ;)
 
Een update mbt mijn schade: het schadeherstelbedrijf en de expert hebben de schade vastgesteld. Conclusie: geen total loss, hij wordt hersteld.
Ik heb de definitieve cijfers niet meer gehoord, maar de inschatting was zo'n 19-20K aan onderdelen en 15-20K aan arbeidsloon. Ik weet niet of dit in- of ex- btw is.

De rechterzijkant wordt volledig vervangen. Het subframe daarvoor (waar de deuren en schermen aan vast zitten) komt uit de US en wordt dan in NL gemonteerd.

Het is lastig om te voorspellen hoe lang het gaat duren. Ik moet rekening houden met 2-3 maanden. Soms zijn het kleine onderdelen waarvan de levering lang op zich laat wachten omdat toeleveranciers van Tesla niet kunnen leveren.

Mij werd verder verteld dat de restwaarde van een Tesla met schade erg laag is (en daardoor dus niet snel total loss) omdat herstel alleen kan/mag gebeuren door erkende reparateurs (3 in NL). Een beun de haas die zelf een Tesla goedkoop opknapt zal problemen krijgen bij her-activatie van de auto door Tesla, die werken daar dan niet aan mee. Dus er is weinig belangstelling voor Tesla's met grote schade.

Gelukkig heb ik wel kunnen regelen dat ik de VW Golf (1.0) binnenkort mag ruilen tegen een BMW 3-serie.