Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
De plastic deksel van de kliko valt open en schamt de zijkant van mijn auto, ging eigenlijk heel zachtjes maar wel meteen krassen dwars door de alk heen die wit doorschijnen.
Heb nu al spijt dat ik die dure lakbehandeling heb laten doen had achteraf liever een wrapping gedaan kon ik tenminste met eengerust hart door de wasstraat......
 
  • Like
Reactions: FVO
De plastic deksel van de kliko valt open en schamt de zijkant van mijn auto, ging eigenlijk heel zachtjes maar wel meteen krassen dwars door de alk heen die wit doorschijnen.
Heb nu al spijt dat ik die dure lakbehandeling heb laten doen had achteraf liever een wrapping gedaan kon ik tenminste met eengerust hart door de wasstraat......
Welke coating heb je? Grote kans dat die krassen (ondanks dat ze wit zijn) in de coating zitten en is dat door de detailer met een minuutje eruit gepoetst. Ik heb namelijk iets vergelijkbaars mee gemaakt met mijn Modesta coating.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
De P85 is weer hersteld, ziet er weer uit als nieuw! Mag ook wel, het schadebedrag bedroeg bijna € 3800,-. Daarvoor heeft hij een nieuwe frunkklep, nosecone en onderbumper (dat laagste deel dat onder de gewone bumper zit). Totaal ruim € 2100 aan onderdelen... Zo zag de auto er uit voor de reparatie:

team 5.jpg


Als je heel goed kijkt zie je de schade aan de frunk, rechtsvoor.

De totale schade was overigens nog hoger: de auto waar tegenaan is gebotst had € 1.700,- schade (achter én voor), de auto waar deze op zijn beurt weer tegenaan is gebotst had € 800,- schade (achter). Als de premies volgend jaar stijgen weten jullie waar dat aan ligt!

(aan Gelden natuurlijk, deze schade is peanuts vergeleken met die aan zijn auto :D)
 
  • Funny
Reactions: HWS and gelden
Gisteren achteraan aangereden geweest, gelukkig nog niet met de Tesla. ( maandag 27 is d-day) Andere partij vluchtmisdrijf gepleegd. Goede raad voor iedereen: direct uitstappen en foto nemen van de nummerplaat. Ik wou vriendelijk zijn voor het andere verkeer en heb me onmiddellijk aan de kant gezet, waarop de andere partij is vertrokken. Gelukkig had ik alsnog de reflex om haar nummerplaat te onthouden. Gebeurt helaas meer en meer zei de politie.

Blij dat ik alleen in de auto zat, was aan de school van mijn dochter. In de Tesla komt nu zeker een dashcam, ook achteraan.