Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Giste
Gisteren een lichte kop-start botsing gehad in Rotterdam voor een stoplicht. Een lieve juffrouw lette niet zo goed op en gaf me een klein duwtje maar de Tesla gaf niet mee.Nu een mooie afdruk van haar nummerplaat, inclusief de schroefjes in mijn achterbumper. Iemand ervaring hoe dit het snelst, goed en enigszins betaalbaar het best kan laten herstellen?

View attachment 182254

Zo'n week of vier door het schadebedrijf netjes de bumper weer hersteld. Ze vertelde dat ze extra hun best gedaan hadden omdat er nog een Modesta behandelingen overheen moest, en men wist dat een "expert" de bumper nog zou behandelen. Het schadebedrijf had netjes geregeld dat de Tesla netjes op een trailer naar Cura Di Carrozza gebracht zou worden, en de dag erop weer daar netjes opgehaald en terugbezorgd zou worden. Voor een schadebedrag van € 1.300 exclusief BTW is/was alles weer netjes, zij het niet dat men bij het op de trailer laden voor de terugweg een voorband en velg beschadigd hebben. :( Werd netjes door hunzelf aangegeven en dat men deze schade ook zouden herstellen. Aangegeven dat ze dan maar even wachten totdat ik de zomerwielen weer wissel naar de winter, hebben ze een paar maanden de tijd om het op te lossen.
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Voor een schadebedrag van € 1.300 exclusief BTW is/was alles weer netjes, zij het niet dat men bij het op de trailer laden voor de terugweg een voorband en velg beschadigd hebben. :( Werd netjes door hunzelf aangegeven en dat men deze schade ook zouden herstellen. Aangegeven dat ze dan maar even wachten totdat ik de zomerwielen weer wissel naar de winter, hebben ze een paar maanden de tijd om het op te lossen.

Iets van de regen en de drup dus... :eek:
 
failure is an option here.jpg
 
  • Funny
Reactions: HWS
mijn auto is na de schade ook weer voorzien van een nieuwe Opticoat pro. Ik kreeg complimenten van Detailworld over de manier waarop de Tesla (door Haans autoschade in Tilburg) was gespoten: perfect gedaan, hij zag dat zelden zo goed, ook niet op dure auto's als Ferrari's.
Hij was trouwens ook aangenaam verrast door de Opticoat op de bestaande lak: na bijna 3 jaar nog heel mooie glans.
 
Achterbumper na herstel
View attachment 192623

Velg na herstel
View attachment 192625

Weet je toevallig hoe Serge de beide schades hersteld heeft (en de kosten daarvan)? De grijze kunststof "onderbumper" is bij Tesla te verkrijgen voor zo'n € 200 vertelde het schadebedrijf bij het herstel van mijn bumper. Dit aangezien bij het herstellen van dat deel altijd wat zichtbaar blijft en dus een nieuw origineel een betere oplossing is.