Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Naar één van de door Tesla aangewezen schadebedrijven gaan. Zij kunnen dergelijke gevallen aan Tesla voorleggen, met het verzoek om dit als garantiegeval te mogen repareren. Succes.
Het ziet er meer uit alsof je ergens achter bent blijven hangen, drempel of iets... Lijkt op de foto niet op een garantiegeval. Maar goed, plastic dorpel vervangen zal de kop niet kosten denk ik... (alhoewel... Tesla onderdelen prijzen...)
 
Kans is groot dat dit een bekende is....... en dat na 3 dagen..:mad::mad::mad:
(foto's komen van de Facebook group Hart voor Auto's)

14424829_1389520677743394_3536336985282126098_o.jpg
14380019_1389520674410061_2456826125885419957_o.jpg
 
Niet alleen bij de MS.
Bijna al m'n auto's hadden een leer pakket.
De meeste kregen al snel een slijtage plek op de stoelwang en de knopen maakten dat de schade alleen maar groter werd.
Van geleerd, ik stap altijd wat dieper in op de zetel en draai me dan naar voren.
Bij mij slijt het leer ook enorm op het stiksel in het midden van de stoel. Na 25.000 km ziet dat er al niet meer uit.
 
Naar één van de door Tesla aangewezen schadebedrijven gaan. Zij kunnen dergelijke gevallen aan Tesla voorleggen, met het verzoek om dit als garantiegeval te mogen repareren. Succes.
Ik moet zeggen dat ik daar helaas slechte ervaring mee heb. Ik had een gescheurde velg links achter (aan de binnenzijde van de velg), terwijl we daar geen van beiden ooit iets hard hebben geraakt. De velg zelf kent ook geen enkele beschadiging.
Tesla adviseerde de verzekering in te schakelen, aangezien grotere afstanden afleggen met de auto niet meer veilig zou zijn. Uiteindelijk bij schadereparateur (Groeneveld) geweest, die contact heeft gezocht met Tesla. Tesla verzocht om even een foto door te sturen en op basis van een simpele foto werd geconcludeerd dat het geen garantie was. De reparateur vond het opmerkelijk dat Tesla niet eens de velg zelf wilde zien, en dat op basis van de foto weinig geconcludeerd kon worden.
 
Ik moet zeggen dat ik daar helaas slechte ervaring mee heb. Ik had een gescheurde velg links achter (aan de binnenzijde van de velg), terwijl we daar geen van beiden ooit iets hard hebben geraakt. De velg zelf kent ook geen enkele beschadiging.
Tesla adviseerde de verzekering in te schakelen, aangezien grotere afstanden afleggen met de auto niet meer veilig zou zijn. Uiteindelijk bij schadereparateur (Groeneveld) geweest, die contact heeft gezocht met Tesla. Tesla verzocht om even een foto door te sturen en op basis van een simpele foto werd geconcludeerd dat het geen garantie was. De reparateur vond het opmerkelijk dat Tesla niet eens de velg zelf wilde zien, en dat op basis van de foto weinig geconcludeerd kon worden.
Droef. Wat vond de reparateur er dan ZELF van? Het lijkt wel of er geen vaklui meer zijn, slechts formulierinvullers en vinkjes zetters.
 
Droef. Wat vond de reparateur er dan ZELF van? Het lijkt wel of er geen vaklui meer zijn, slechts formulierinvullers en vinkjes zetters.
Die gaf zelf geen oordeel, in de praktijk laten ze een andere partij de band overzetten op de nieuwe velg. Ze hebben die partij nog wel gevraagd om een oordeel. Die gaf aan geen verdere schade te zien en lastig te kunnen beoordelen of het schade is of garantie, maar deze partij gaf wel aan dat scheuren van de velg als gevolg van productiefouten niet vaak voorkomt.
Ik heb ook aangegeven dat ik een scheur in mijn rechter velg nog zou kunnen begrijpen. Als je je buiten de bebouwde kom op smalle wegen begeeft en de berm in moet kan dat schade opleveren. Maar als de velg links achter dermate beschadigd wordt, moet er iets op de weg hebben gelegen of een flinke kuil hebben gezeten, die met flinke snelheid gaan, maar dan zou ik of zichtbare schade verwachten en verwachten dat ik eerst met de voorband iets geraakt zou moeten hebben.
Volgens mij zijn de wegen in Nederland van een kwaliteit dat velgen niet snel zouden mogen scheuren. Ik kan me voorstellen dat dat in de VS anders is.
Door tesla wordt overigens aangegeven dat 21 inch velgen nu eenmaal gevoeliger zijn, doordat de band platter is, en er daarmee sneller hogere krachten op de velg komen. Dan nog verwacht ik dat de velg bij gewoon gebruik niet zou mogen scheuren.