Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
WTF... :mad: Heb je een kenteken genoteerd?
Dat is echt wel klote voor je... ik weet hoe 't voelt...


Tesla doet 't zelf niet (meer); ze hebben mij doorgestuurd naar autotaalglas (maar dat kan ook op aangeven van de leasemaatschappij zijn geweest). Maar zélf doen ze het niet, alleen het (her)calibreren van de camera's nadat de ruit is vervangen.


Als het er 10~20 zijn zullen ze niet heel lang hoeven zoeken, wel? ;) Maar met zo'n hoeveelheid lijkt 'repareren' me sowieso out of the question eigenlijk...
Dashcam van Almere tesla :) Zal maar een nieuwe voorruit bestellen sinds wachttijd lijkt lang :oops:
 
Waarom moet het toch zo lang wachten op wisselstukken, mijn MS is nu reeds bijna twee maand in carrosserie om front te laten herstellen. Ze wachten nog altijd op de voorbouw (front end carrier MS2) met artikel code 1061950-99-E.
Niemand hier weet waar ik aan dit stuk kan geraken aub ? Ik begin moedeloos te worden :-(
 
Update: nadat ik 12 april 2018 ben aangereden kon ik gelukkig doorrijden totdat ze bij ABS een plekje hadden in de agenda. Eerste mogelijkheid was 18 juni, dus de auto maandag 18 juni naar het schadebedrijf gebracht. Van tevoren gevraagd of alle onderdelen op voorraad waren, "jazeker meneer, vrijdag 22 heeft u de auto terug".

Niet dus, de auto staat nog steeds bij het schadebedrijf. Reparatie bijna gereed maar wacht nog op "een onderdeel". :( Ze kunnen ook geen datum noemen...kan 1 dag duren maar ook maanden voor dat ene onderdeel.

Iemand ervaring met escalatie via Body Shop Support?
 
Als het er 10~20 zijn zullen ze niet heel lang hoeven zoeken, wel? ;) Maar met zo'n hoeveelheid lijkt 'repareren' me sowieso out of the question eigenlijk...
Inderdaad. Voorruit moet volledig vervangen (Wacht tijd midden juli 2018) en hood (motorkap?) krijg ik keuze tussen volledig vervangen of herstellen... (wacht tijd vervangen begin september)
Zal terug moeten coaten nadien :(
 
Update: nadat ik 12 april 2018 ben aangereden kon ik gelukkig doorrijden totdat ze bij ABS een plekje hadden in de agenda. Eerste mogelijkheid was 18 juni, dus de auto maandag 18 juni naar het schadebedrijf gebracht. Van tevoren gevraagd of alle onderdelen op voorraad waren, "jazeker meneer, vrijdag 22 heeft u de auto terug".

Niet dus, de auto staat nog steeds bij het schadebedrijf. Reparatie bijna gereed maar wacht nog op "een onderdeel". :( Ze kunnen ook geen datum noemen...kan 1 dag duren maar ook maanden voor dat ene onderdeel.

Iemand ervaring met escalatie via Body Shop Support?
Geen persoonlijke ervaring mee.
Maar heb wel eerder gemerkt dat escaleren naar hogere echelons helpt. Ging toen om vervanging van de 12V accu.
(Er werd daarom toentertijd een zending per vliegtuig geregeld om een stuk of honderd klanten van de irritante foutmelding in het dashboard af te helpen. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat met de oorspronkelijke accu's niet zo veel mis was en de software sindsdien hierop is aangepast.)
 
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat met de oorspronkelijke accu's niet zo veel mis was en de software sindsdien hierop is aangepast.)

Ik las laatst ergens, weet de bron niet meer, dat Tesla vroeger de 12V ging opladen als deze ongeveer half leeg was. Dat kunnen die oudewetse accu's niet aan, dan gaan ze te hard door hun max. cycles heen.

Dat is ooit aangepast in software zodat het HV pack nu vrij snel de 12V bij zal laden, en sindsdien is het 12V-fenomeen zo goed als opgelost begreep ik. Dit komt ook meer overeen met de 12V accu in een ICE, daar zal de 12V accu als het goed is nooit half leeg zijn.

Uiteindelijk is Tesla van plan om die hele 12V achterwege te laten en direct te voeden vanuit het HV pack, in combinatie met een hoger voltage (wat meer autofabrikanten willen, om kabel diameter te kunnen verlagen)
 
Ik las laatst ergens, weet de bron niet meer, dat Tesla vroeger de 12V ging opladen als deze ongeveer half leeg was. Dat kunnen die oudewetse accu's niet aan, dan gaan ze te hard door hun max. cycles heen.
Het zijn niet zo'n bijzonder ouderwetse accu's; het zijn AGM type accu's die beter bestand zijn tegen diepere en frequentere ontladingen dan loodaccu's. Zijn daarbinnen ook nog van merk en type met de allerbeste speciifcaties. Ongeveer dubbel zo duur als vergelijkbare accu's die in scootmobiels zitten, bijvoorbeeld.
Dus minder, maar diepere ontlaadcycli werkt positief op de levensduur van de 12V accu. Ook positief voor de hoge spanning contacten (HV contactors) in de grote accu, die dan minder vaak hoeven sluiten en openen.
Dat is ooit aangepast in software zodat het HV pack nu vrij snel de 12V bij zal laden, en sindsdien is het 12V-fenomeen zo goed als opgelost begreep ik. Dit komt ook meer overeen met de 12V accu in een ICE, daar zal de 12V accu als het goed is nooit half leeg zijn.
Het is juist andersom, zie hierboven. En dat helpt blijkbaar al flink.
In de meer recente auto's zit een tweede set HV contacten tussen de grote accu en het 12V laadcircuit zodat de zware contacten voor de aandrijving en AC laadinstallatie niet slijten. Dat voorkomt effectief de problemen zoals bij de oudere modellen.
Uiteindelijk is Tesla van plan om die hele 12V achterwege te laten en direct te voeden vanuit het HV pack, in combinatie met een hoger voltage (wat meer autofabrikanten willen, om kabel diameter te kunnen verlagen)
Inderdaad, waarschijnlijk geen 12V accu meer, maar in plaats daarvan een DC/DC omvormer naar 12V met wat buffercapaciteit. Het wordt gewoon lastig en minder veilig als alle randapparatuur, verlichting enzo op hoge voltages zou gaan werken. Los van de eenvoudige verkrijgbaarheid van goedkope, gecertificeerde 12V onderdelen op de markt.
 
Update: nadat ik 12 april 2018 ben aangereden kon ik gelukkig doorrijden totdat ze bij ABS een plekje hadden in de agenda. Eerste mogelijkheid was 18 juni, dus de auto maandag 18 juni naar het schadebedrijf gebracht. Van tevoren gevraagd of alle onderdelen op voorraad waren, "jazeker meneer, vrijdag 22 heeft u de auto terug".

Niet dus, de auto staat nog steeds bij het schadebedrijf. Reparatie bijna gereed maar wacht nog op "een onderdeel". :( Ze kunnen ook geen datum noemen...kan 1 dag duren maar ook maanden voor dat ene onderdeel.

Iemand ervaring met escalatie via Body Shop Support?

Geen ervaring met body shop support maar het schade herstel bedrijf waar ik geweest ben had de auto eerder klaar en één onderdeel wordt later vervangen als het binnen is. Het is bij mij de zwarte strip aan de zijkant onder.
 
Het zijn niet zo'n bijzonder ouderwetse accu's; het zijn AGM type accu's die beter bestand zijn tegen diepere en frequentere ontladingen dan loodaccu's. Zijn daarbinnen ook nog van merk en type met de allerbeste speciifcaties. Ongeveer dubbel zo duur als vergelijkbare accu's die in scootmobiels zitten, bijvoorbeeld.
Dus minder, maar diepere ontlaadcycli werkt positief op de levensduur van de 12V accu. Ook positief voor de hoge spanning contacten (HV contactors) in de grote accu, die dan minder vaak hoeven sluiten en openen.

Het is juist andersom, zie hierboven. En dat helpt blijkbaar al flink.
In de meer recente auto's zit een tweede set HV contacten tussen de grote accu en het 12V laadcircuit zodat de zware contacten voor de aandrijving en AC laadinstallatie niet slijten. Dat voorkomt effectief de problemen zoals bij de oudere modellen.

Inderdaad, waarschijnlijk geen 12V accu meer, maar in plaats daarvan een DC/DC omvormer naar 12V met wat buffercapaciteit. Het wordt gewoon lastig en minder veilig als alle randapparatuur, verlichting enzo op hoge voltages zou gaan werken. Los van de eenvoudige verkrijgbaarheid van goedkope, gecertificeerde 12V onderdelen op de markt.

Enkele maanden geleden kreeg ik de melding: "12V batterij heeft onderhoud nodig". Dus dacht ik die te vervangen, maar het kwam er maar niet van. Na 2 maanden lang op de melding te hebben gekeken, is die plots terug verdwenen. Nu rijd ik alweer zo'n 10000km rond zonder dat de melding nog is teruggekomen. Ondertussen de kaap van 100000km genomen, en nog steeds de originele 12V batterij aan boord...

Heeft dit mogelijk te maken met een andere software mbt het laden?
 
Geen persoonlijke ervaring mee.
Maar heb wel eerder gemerkt dat escaleren naar hogere echelons helpt. Ging toen om vervanging van de 12V accu.
(Er werd daarom toentertijd een zending per vliegtuig geregeld om een stuk of honderd klanten van de irritante foutmelding in het dashboard af te helpen. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat met de oorspronkelijke accu's niet zo veel mis was en de software sindsdien hierop is aangepast.)
Ik heb ook een maand met de irritante melding:'12-volt accu moet worden vervangen'. Bleek met de accu niks mis te zijn. SeC kon uitlezen dat ie op 14,1 volt stond en dat is natuurlijk prima. Het SeC kon van afstand de hinderlijke boodschap verwijderen.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
F29D2A76-40C0-4CA6-AF4E-DFEBB40ECB3A.jpeg


Resultaat van een kop-staart eend-S jl. zaterdag. :(
 
Vanochtend op de A35 van achteren aangereden. Ik nam de afrit, maar al heel vroeg gaf mijn Tesla de typische bots-waarschuwing. Mijn voorligger leek niet te remmen, maar voor mijn voorligger stond het wel stil. Ik had dankzij de waarschuwing van de Tesla direct de situatie door, remde op tijd, deed mijn alarmlichten aan en kwam normaal tot stilstand. Mijn voorligger kreeg het blijkbaar ook voor elkaar nog op tijd te remmen.

Ondertussen keek ik in mijn spiegel en zag degene achter mij steeds dichtbij komen, tot het punt dat ik zeker wist dat hij nooit meer tot stilstand kon komen. Hij leek iets naar links te sturen, dus ik stuurde iets naar rechts richting vluchtstrook en trapte het gaspedaal in. Maar het was glad door de regen, dus kon ook niet snel genoeg wegrijden en werd dus linksachter geraakt. Het bizarre is, de klap viel heel erg mee, het was net alsof je hard over een drempel reed. Ik denk dat het wel heeft geholpen dat ik accelereerde en dus gewoon een extra zetje kreeg. Maar wel een zetje ten koste van de Tesla.

Ik kan nog rijden, heb nu alleen een foutmelding over de parkeerhulp.

Moet wel zeggen dat ik nu nog blijer ben met deze auto. Het voelt wel als extreem veilig, dat ik zo vroeg werd gewaarschuwd en dat de auto zoveel van de klap opvangt.

IMG_20180710_091024.jpg IMG_20180710_092022.jpg
 
Vanochtend op de A35 van achteren aangereden. Ik nam de afrit, maar al heel vroeg gaf mijn Tesla de typische bots-waarschuwing. Mijn voorligger leek niet te remmen, maar voor mijn voorligger stond het wel stil. Ik had dankzij de waarschuwing van de Tesla direct de situatie door, remde op tijd, deed mijn alarmlichten aan en kwam normaal tot stilstand. Mijn voorligger kreeg het blijkbaar ook voor elkaar nog op tijd te remmen.

Ondertussen keek ik in mijn spiegel en zag degene achter mij steeds dichtbij komen, tot het punt dat ik zeker wist dat hij nooit meer tot stilstand kon komen. Hij leek iets naar links te sturen, dus ik stuurde iets naar rechts richting vluchtstrook en trapte het gaspedaal in. Maar het was glad door de regen, dus kon ook niet snel genoeg wegrijden en werd dus linksachter geraakt. Het bizarre is, de klap viel heel erg mee, het was net alsof je hard over een drempel reed. Ik denk dat het wel heeft geholpen dat ik accelereerde en dus gewoon een extra zetje kreeg. Maar wel een zetje ten koste van de Tesla.

Ik kan nog rijden, heb nu alleen een foutmelding over de parkeerhulp.

Moet wel zeggen dat ik nu nog blijer ben met deze auto. Het voelt wel als extreem veilig, dat ik zo vroeg werd gewaarschuwd en dat de auto zoveel van de klap opvangt.

View attachment 315916 View attachment 315917

Daar wordt je niet blij van...

Ik neem aan de die Clio de boosdoener was. Die is maar 1/3 van het gewicht van een Tesla. Dus daar merk je idd weinig van.
 
Mooi waardeloos :(. Ben benieuwd wat er uit komt. Zo te zien 2 panelen stuk, maar dat metaal er onder lijkt ook wel goed verbogen
Ja wel balen. Ben zelf ook erg benieuwd wat het gaat worden. Heb echt een volle planning deze week en het dichtstbijzijnde schadebedrijf dat aan de Tesla mag werken van mijn verzekeraar is +/- 1 uur rijden (Didam). Dus dat is even m'n eerste probleem.

Daar wordt je niet blij van...

Ik neem aan de die Clio de boosdoener was. Die is maar 1/3 van het gewicht van een Tesla. Dus daar merk je idd weinig van.
Was inderdaad de Clio. Het is wel logisch dat die klap er amper is dankzij wat natuurkunde, maar ik had wel een flinke klap verwacht.
 
Vanochtend op de A35 van achteren aangereden. Ik nam de afrit, maar al heel vroeg gaf mijn Tesla de typische bots-waarschuwing. Mijn voorligger leek niet te remmen, maar voor mijn voorligger stond het wel stil. Ik had dankzij de waarschuwing van de Tesla direct de situatie door, remde op tijd, deed mijn alarmlichten aan en kwam normaal tot stilstand. Mijn voorligger kreeg het blijkbaar ook voor elkaar nog op tijd te remmen.

Ondertussen keek ik in mijn spiegel en zag degene achter mij steeds dichtbij komen, tot het punt dat ik zeker wist dat hij nooit meer tot stilstand kon komen. Hij leek iets naar links te sturen, dus ik stuurde iets naar rechts richting vluchtstrook en trapte het gaspedaal in. Maar het was glad door de regen, dus kon ook niet snel genoeg wegrijden en werd dus linksachter geraakt. Het bizarre is, de klap viel heel erg mee, het was net alsof je hard over een drempel reed. Ik denk dat het wel heeft geholpen dat ik accelereerde en dus gewoon een extra zetje kreeg. Maar wel een zetje ten koste van de Tesla.

Ik kan nog rijden, heb nu alleen een foutmelding over de parkeerhulp.

Moet wel zeggen dat ik nu nog blijer ben met deze auto. Het voelt wel als extreem veilig, dat ik zo vroeg werd gewaarschuwd en dat de auto zoveel van de klap opvangt.

View attachment 315916 View attachment 315917
Amai...je hebt dan wel goede reflexen :) Was inderdaad op nieuws ivm gladde wegen vandaag wegens motregen na lange droogperiode

Succes met reparatie