Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Nu ik de foto van die krasjes zie, gaat dat zeker lukken met dat poetsmiddel. Waarschijnlijk zelfs ook met polijstmiddel voor autolak of alles-in-één wax.
Ik heb dat poetsmiddel net geprobeerd met een micro fiber doekje en daarna nog met een wat grover handdoekje maar de krassen zijn er niet minder op geworden...
Is er verder nog iets wat ik kan proberen? Het is niet het einde van de wereld maar we weten allemaal als je het weet dat je er constant op let.
 
Ik heb dat poetsmiddel net geprobeerd met een micro fiber doekje en daarna nog met een wat grover handdoekje maar de krassen zijn er niet minder op geworden...
Is er verder nog iets wat ik kan proberen? Het is niet het einde van de wereld maar we weten allemaal als je het weet dat je er constant op let.
Wel een uurtje polijsten, hè. Het is geen poetsen.

Of anders je kinderen een middagje laten doen.
Zelf zou ik een polijsthulpstuk op de accuboor-/schroef-machine zetten en dan voorzichtig, maar langdurig polijsten.

Succes.
 
Ik heb dat poetsmiddel net geprobeerd met een micro fiber doekje en daarna nog met een wat grover handdoekje maar de krassen zijn er niet minder op geworden...
Zelf zou ik een polijsthulpstuk op de accuboor-/schroef-machine zetten en dan voorzichtig, maar langdurig polijsten.
@Roden787, neem het niet fout op maar ik zou niet zomaar PaulusB zijn advies opnemen als je niet helemaal weet wat je doet. Ook keukenrol zijn niet dingen die je tegen je lak en sierlijsten wil gaan wrijven.

Je wil namelijk het product laten polijsten, en niet het materiaal dat je gebruikt. Keukenrol en een grove handdoek geven namelijk geen gelijkmatige slijting, maar onregelmatige krasjes.

 
Ik heb dat poetsmiddel net geprobeerd met een micro fiber doekje en daarna nog met een wat grover handdoekje maar de krassen zijn er niet minder op geworden...
Is er verder nog iets wat ik kan proberen? Het is niet het einde van de wereld maar we weten allemaal als je het weet dat je er constant op let.
Is paar minuutjes werk met een DAP als je hulp nodig :) Zit toch stof te verzamelen...al mijn wagens hebben coating:(
 
Een DAP is een poetsmachine, die enkele jaren geleden erg populair was bij hobby-poetsers. Het verschil met een polijstmachine is dat een DAP niet in cirkeltjes poetst, maar een andere beweging heeft die ervoor zorgt dat de gepoetste lak gelijkmatig wordt gepoetst, waarbij je met een klassieke polijstmachine hogere toeren per minuut kan halen, en de lak onbedoeld kan afpoetsen als je het onoordeelkundig doet.


Een microfiber en dat product is het meest veilige voor een amateur. En 5 minuten is waarschijnlijk inderdaad te kort.
 
Een DAP is een poetsmachine, die enkele jaren geleden erg populair was bij hobby-poetsers. Het verschil met een polijstmachine is dat een DAP niet in cirkeltjes poetst, maar een andere beweging heeft die ervoor zorgt dat de gepoetste lak gelijkmatig wordt gepoetst, waarbij je met een klassieke polijstmachine hogere toeren per minuut kan halen, en de lak onbedoeld kan afpoetsen als je het onoordeelkundig doet.


Een microfiber en dat product is het meest veilige voor een amateur. En 5 minuten is waarschijnlijk inderdaad te kort.
Dan ga ik het nog een keer proberen met de microfiber, en anders op zoek naar een bedrijf waar ze dat met een DAP oid kunnen doen.
 
Nou ik mag me helaas ook melden in het schade topic. Buurman heeft flink tegen de voorkant aan gezeten met uit parkeren, de frunk staat omhoog. Wie heeft positieve / negatieve ervaringen met schade herstel in regio Haarlem / Alkmaar / Amsterdam?
Ai, dat is flink balen!
De firma Splinter in Amsterdam-Noord heeft enorm veel kennis op het gebied van repareren van Tesla's.
De mijne is er na een aanrijding keurig gerepareerd. Hebben ook vervangende auto's.
Ze zijn denk ik niet de goedkoopste, maar leveren wel kwaliteit. Maar als het verzekeringswerk is, zou ik persoonlijk beslist Splinter kiezen.
 
Ai, dat is flink balen!
De firma Splinter in Amsterdam-Noord heeft enorm veel kennis op het gebied van repareren van Tesla's.
De mijne is er na een aanrijding keurig gerepareerd. Hebben ook vervangende auto's.
Ze zijn denk ik niet de goedkoopste, maar leveren wel kwaliteit. Maar als het verzekeringswerk is, zou ik persoonlijk beslist Splinter kiezen.
Ik heb recent ook schade gehad. Eerst bij Splinter geweest, en die beraamde de schade op €6000 tot €7000. Er zouden twee nieuwe deuren in moeten en een nieuw zijpaneel. Toen de verzekering gebeld, en die bleek goede ervaringen te hebben met Schadenet Breukelen. Die zijn net als Splinter Tesla approved. Prima mensen daar. Ze komen je auto ophalen indien gewenst, en brengen dan gelijk je leenauto. En de schade kwam uit op bij elkaar ongeveer €3500. Ze hebben maar één deur vervangen. De andere deur en het zijpaneel konden worden uitgedeukt. En echt, het is absoluut perfect gedaan. Zelfs de lichte mis-alignment die er bij een van de chroom-stylen bij een van de achterdeuren was toen ik hem kocht, is nu verdwenen.
 
  • Like
Reactions: thegame1512