Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
upload_2020-11-25_23-3-1.jpeg

Ik was vanmiddag vogelpoep aan het weghalen aan de rechter voordeur om erachter te komen dat ik nu krassen heb op het chroom, die nogal opvallen...
Heeft er iemand een tip om dit weg te poetsen of is het hopeloos?
 
  • Like
Reactions: Roden787
Bedankt voor de tip, ga ik proberen.
Ik had nooit verwacht dat ik krassen kon krijgen van vogelpoep op de chrome..

Volgels eten van alles wat ze tegen komen, ook als het op de grond in het zand of de modder heeft gelegen. Dat zit dus in de poep.
Onder detailers is vogelpoep berucht, het is een soort cocktail van ellende, het vreet zich ook binnen no time in en door je lak.
 
Volgels eten van alles wat ze tegen komen, ook als het op de grond in het zand of de modder heeft gelegen. Dat zit dus in de poep.
Onder detailers is vogelpoep berucht, het is een soort cocktail van ellende, het vreet zich ook binnen no time in en door je lak.
Ik ga volgende keer goed nadenken voordat ik vogelpoep eraf probeer te halen.. ritje extra naar Loogman scheelt een hoop ellende..
 
Vogelpoep eraf halen is eigenlijk de auto wassen, of met een quick detailer afpoetsen. Als de vogelpoep al ingevreten is, dan pas ga je met productjes aan de slag, zoals een cleaner.
Ik heb door de jaren heen altijd met een keukenrol en iets van glassex de vogelpoep eraf gehaald zonder merkbare krassen te veroorzaken, alleen als ik werd gebombardeerd met vogelpoep ben ik meteen doorgereden naar een wasstraat.

Het met een keukenrol snel verwijderen doe ik inderdaad om te voorkomen dat de lak wordt aangetast..

upload_2020-11-26_10-34-34.jpeg
 
absoluut niet met keukenrol of papier gaan lopen wrijven. Beste is om de poep goed in te spuiten met een detailer spray oid, en dan een ook ingespoten microvezeldoek erop te leggen. Dan even laten intrekken en dan zal de poep makkelijk weg te halen zijn.

Eerst zacht maken voordat je begint te boenen in ieder geval.
 
Mijn eerste echte schade (los van de velgen): een paar flinke krassen op de linkervoorkant door een automatisch sluitend ijzeren hek. Zoonlief was uit eigen beweging al naar een schadehersteller geweest, Eur 1.800,-. Gedetailleerde offerte, demonteren, camera’s, monteren, calibreren etc.
IN GEEN 100 JAAR! Ook niet omdat de verzekering wel betaalt.
Uiteindelijk een busje zwarte lak van Tesland a Eur 20,-, opgelost. Als je het niet weet zie je het niet. Ongelofelijk!
 
Mijn eerste echte schade (los van de velgen): een paar flinke krassen op de linkervoorkant door een automatisch sluitend ijzeren hek. Zoonlief was uit eigen beweging al naar een schadehersteller geweest, Eur 1.800,-. Gedetailleerde offerte, demonteren, camera’s, monteren, calibreren etc.
IN GEEN 100 JAAR! Ook niet omdat de verzekering wel betaalt.
Uiteindelijk een busje zwarte lak van Tesland a Eur 20,-, opgelost. Als je het niet weet zie je het niet. Ongelofelijk!

Goed gedaan. Crea met een spuitbus
 
Hier ook standaard microfiber doeken in de auto liggen. Afgelopen weekend bood dat helaas weinig soelaas. Ik stap de auto uit en moest wegduiken om de rondlvliegende vogelcocktail te ontwijken. Vervolgens direct naar de wasstraat gereden, 5 minuten met de hogedrukspuit erop en klaar.
IMG_0101.jpg