Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Wat kost dat? Bij Tesla Arnhem konden ze me er niet mee helpen :-( Dus misschien zelf maar wat regelen. In hoeverre is het "noodzakelijk" om dit te herstellen? Gaat 't op termijn roesten??

Prijzen verschillen tussen de €100 en €200 afhankelijk van de schade. Het is niet noodzakelijk om te laten herstellen, het is aluminium dus dat gaat niet roesten. Ziet er wel beter uit natuurlijk :D
 
:scared::crying::cursing: Gisteren dineetje in Den Haag. Dacht slim te zijn om de parkeergarage onder het Malieveld te gebruiken, altijd leeg en strategisch veilige plekken waar er geen onverlaten naast je kunnen komen staan. Helaas is de inrit voorzien van hoge stoepranden en erg smal. Ca. 5 cm over aan beide kanten van de auto.
Direct voor donderdag een afspraak gemaakt om m'n velg te reanimeren. Ze moet er zaterdag natuurlijk wel patent uitzien.

Oei hans, zonde inderdaad. Ik had ook een stoepje geraakt, alleen bij mij was de band tot op het canvas gescheurd. dus ook een andere band!
P.S. Heb je die alloygators nog liggen, wil ik ze wel overnemen.
 
ube4ezev.jpg


Niet bewust gemerkt en zag het pas later, wel een vermoeden waar het is gebeurd.
 
Zonde he...

Ik vind dit wel gelijk even een mooie gelegenheid om te waarschuwen bij het spotrepairen van de velgen.
Na al een paar velgen te hebben gezien waar de beschadigen bij zijn gemaakt valt me op dat de bewuste schadebedrijven niet de moeite nemen om een velg heel goed te reinigen voordat ze deze gaan herstellen.
Wat gebeurd er dan, ze spuiten als laatste blanke lak over het herstelde deel maar ook over het vuil wat vaak nog op de velg aanwezig is wat dus na drogen niet meer meer te verwijderen is.
Ze sluiten het vuil op onder de blanke lak laag.

Vind het zelf echt belachelijk dat ze dit niet weten? of er gewoon maling aan hebben.

Tip:

Maak uw velg zelf goed schoon en laat het bij het schadeherstelbedrijf nog eens doen.
Controleer na herstel de velg op aanwezig vuil wat eventueel met blanke lak bespoten is!
Oja en vraag of ze de rest van de auto met rust laten en niet willen wassen
:smile:
 
Prijzen verschillen tussen de €100 en €200 afhankelijk van de schade. Het is niet noodzakelijk om te laten herstellen, het is aluminium dus dat gaat niet roesten. Ziet er wel beter uit natuurlijk :D

Ik had twee velgen geschraapt, over een lengte van 5 cm en 10 cm. Toen ik in Tilburg stond voor een fluittoon bij het panodak bood Tesla spontaan aan spot repair te bellen. Die hebben het dezelfde dag gefixt voor €200 totaal, incl. BTW.
 
Wat kost dat? Bij Tesla Arnhem konden ze me er niet mee helpen :-( Dus misschien zelf maar wat regelen. In hoeverre is het "noodzakelijk" om dit te herstellen? Gaat 't op termijn roesten??

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar de velgenexpert, Home / Adres - Velgenexpert in Amsterdam levert echt goed werk af. En doet ook alleen maar velgen voor particulieren en garages/schadeherstellers. 2 keer laten herstellen in het verleden en altijd topkwaliteit voor minder dan € 100 per velg.
 
Ik heb een schroef in m'n achterband. Wordt dat meestal gerepareerd of betekent dat meteen een nieuwe band?

Als het een bescheiden schroef in het loopvlak is, schieten ze er meestal een prop in. Bij een bandenman of kwikfit.

de kost : een paar euri.

(als het enkel het loopvlak betreft - als de wang beschadigd is, bvb doordat je te lang blijft rijden : nieuwe band)
 
Ik heb een schroef in m'n achterband. Wordt dat meestal gerepareerd of betekent dat meteen een nieuwe band?

Ik had laatst een bout in m'n band bij de sc Oosterhout, dat merk je snel, ik heb er 200 meter mee gereden. De man van road Side assistance heeft hem er met een steeksleutel uitgedraaid en een prop erin getrokken.
Is zo goed als nieuw, al adviseert Tesla natuurlijk de band te vervangen. Dat noemt men exoneratie
 
Ik heb een schroef in m'n achterband. Wordt dat meestal gerepareerd of betekent dat meteen een nieuwe band?

Bij het monteren van de titanium bodemplaat kwamen ze bij mij ook een spijker tegen in de band. Volgens Tesla Amsterdam kan een prop niet vanwege gewicht en trekkracht en was vervangen de enige optie. Dan wel gelijk twee anders zouden ze ongelijk gaan slijten. Met een P85+ betekend dat 900 ekkies.

Mijn bandenman (Jan van Profile Amsterdam) kon beamen dat proppen idd geen optie is maar ze lijmen vaak wel (dat is een soort parachute die ze naar binnen schieten en terugtrekken ofzo). Was bij mij geen optie omdat het idd op de rand zat helaas. Ik heb nu één nieuwe achterband....
 
Hi, ben relatief nieuw op het forum en heb tot nu toe alleen nog maar meegelezen en geput uit de ervaringen die iedereen hier deelt. Maar: onze Model S P85 heeft helaas onzacht kennis gemaakt met beton:

De parkeergarage op kantoor heeft asociaal hoekige pilaren die puntig zijn richting de parkeervakken. En de piepjes worden erdoor verward... Als je dan in je spiegel kijkt vanwege auto ernaast ipv op de camera of door de achterruit: boem is onvermijdelijk ho. En ja ik had gewoon beter moeten opletten. Hoe dan ook balen!

lalalalala.JPG


Tesla geeft aan dat reparatie c. 1000e kost via ABS (incl BTW). Dure grap, ervaringen hier lijken op zich positief maar wilde desondanks even dubbelchecken met jullie. Doen of verder zoeken? (Zal sowieso de CB polisvoorwaarden erop naslaan)

Dank alvast!
 

Attachments

  • lalalalala.JPG
    lalalalala.JPG
    19.5 KB · Views: 477
Vandaag een bijzonder gevalletje schade... Stond voor het stoplicht te wachten en doordat een bestuurder van een skoda in de andere richting naar mijn auto zat te kijken, klapt hij op zijn voorganger, die voor het stoplicht stond te wachten en degene daarachter op hem...:confused::crying: