Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
In Duitsland was een Tesla betrokken bij een ongeluk, met in totaal drie auto's. Vier mensen raakten gewond, niet bekend hoe ernstig en ook niet hoe het met de inzittenden van de Tesla is afgelopen.

Wat je op de foto's wel goed kunt zien, is hoe goed de kreukelzone van een Tesla zijn werk doet: Teurer Tesla bei Unfall auf A 661 geschrottet: Bild 1 von 18 - Bilderstrecke | Frankfurter Neue Presse

621724_m1w930v26574_w_fnpo_20140605_einsvuteslaa661_0001.jpg
 
Last edited:
na een hagelnachtje...
ons madam haar auto vol deuken,
de dochter haar auto vol deuken,
de schoonzoon zijn auto vol deuken en de ruit kapot.
de S van pappa stond mooi in de garage. de tweede garage stond gewoon leeg.

De andere vonden het blijkbaar niet echt nodig om de auto binnen te gaan zetten.
shame-on-you.jpg
 
In Duitsland was een Tesla betrokken bij een ongeluk, met in totaal drie auto's. Vier mensen raakten gewond, niet bekend hoe ernstig en ook niet hoe het met de inzittenden van de Tesla is afgelopen.

Wat je op de foto's wel goed kunt zien, is hoe goed de kreukelzone van een Tesla zijn werk doet: Teurer Tesla bei Unfall auf A 661 geschrottet: Bild 1 von 18 - Bilderstrecke | Frankfurter Neue Presse

Voor de handige doe-het-zelver zijn hier alvast een paar onderdelen te koop in de goede kleur:
≥ Onderdelen Tesla S - Amerikaanse onderdelen - Marktplaats.nl
Ik ben benieuwd waar dat spul vanaf is gekomen.
 
Zondag middag geladen in Oosterhout en stond op 4A
echter tijdens inparkeren stond ik teveel naar 3A (er staan nog oude witte lijnen waarmee ik zeker 50 cm te te veel naar 3A stond)
even bij MC geweest en bij terugkomst was er toch een Tesla op 3A gaan staan.
de bijrijdersdeur kon nog wel open en er zat iemand in de auto met deur open tegen de mijne aan.
Ik vroeg nog " bent u voorzichtig"
Ik heb echter niet gekeken want ging van het beste uit........

Vandaag toch schade vastgesteld en net onder de klink een stukje lak weg.
 
Heb net de Tesla een week en vandaag op het scherm: lage bandenspanning. Maar even de banden gechecked en ja hoor.... Rechts voor een spijker in de band. :scared::cursing: Iemand enig idee of dit te repareren valt? En zo nee moet de band dan bij Tesla vervangen worden of kan het ook bij de lokale kwit-fit oid? Ben van plan om over een paar weken misschien naar omgeving Lyon af te reizen, zal eventuele reparatie invloed hebben op het bereik?

spijkerinband.jpg
 

Attachments

  • IMG_8359.JPG
    IMG_8359.JPG
    902.4 KB · Views: 623
Tnx heren! Ben vandaag even langs de Kwik-fit geweest en de band lijkt te zijn gerepareerd. De monteurs waren wel enthousiast om even zo'n Tesla van dichtbij te bekijken en natuurlijk ermee op de foto te gaan. Een uurtje en 22.50eur verder was het probleem verholpen. Scheelt weer een nieuwe band aanschaffen.
 
Dit las ik zojuist op het US deel van het forum:

On April 1st (no joke) we had an unfortunate crash with our Tesla in the Netherlands. The airbags and other safety features worked perfectly, no one was hurt. The Tesla model S was severely damaged, but not beyond repair. 10 weeks later our car is still in the repair shop, waiting for Tesla to deliver the required spare parts. Why is this happening? Has anyone had a similar experience? I really really miss driving my car and want it back on the road asap.


Spare parts issue?? | Forums | Tesla Motors
 
Ik heb ook niet zoveel geluk met mijn Tesla. Na eerder een spijker in m'n band nu weer iets.... :crying:
Was van het weekend weg naar midden Frankrijk met de bezineauto (noodgedwongen omdat er geen laadgelegenheid was ter plekke) en bij terugkomst zag ik vandaag dat er dikke vogelpoep vlekken op de motorkap zaten. Echt een stuk of 5-6 klodders ofzo. Doordat ik direct weg moest om te werken had ik pas vanavond tijd om de auto te wassen. Het begon al donker te worden en heb de auto toen maar naar een Wap Wasbeer gereden zodat ik het eraf kon spuiten. Maar dat ging niet zo makkelijk helaas.... denk dat het er al 3 dagen op zat ofzo want het zag eruit als een dik stuk karton. Heb toen maar de spons erbij gepakt om te kijken of ik het eraf kon krijgen, maar volgens mij heb ik het nu alleen erger gemaakt. Toen de auto nog nat was en doordat het al donker werd zag ik het niet zo goed, maar de vogelpoep vlekken laten een afdruk achter en er zijn allemaal kringen (krassen) van de spons erbij gekomen. Ga ik dit nog goed krijgen? Of moet de motorkap opnieuw gespoten worden om het weer normaal te krijgen? :scared: De foto's zijn trouwens een beetje donker, maar volgens mij kun je wel zien wat ik bedoel. Ik zal morgen even betere foto's maken. Misschien een car detailer die wat advies kan geven?

IMG_8468.JPG
 
Ik heb ook niet zoveel geluk met mijn Tesla. Na eerder een spijker in m'n band nu weer iets.... :crying:
Was van het weekend weg naar midden Frankrijk met de bezineauto (noodgedwongen omdat er geen laadgelegenheid was ter plekke) en bij terugkomst zag ik vandaag dat er dikke vogelpoep vlekken op de motorkap zaten. Echt een stuk of 5-6 klodders ofzo. Doordat ik direct weg moest om te werken had ik pas vanavond tijd om de auto te wassen. Het begon al donker te worden en heb de auto toen maar naar een Wap Wasbeer gereden zodat ik het eraf kon spuiten. Maar dat ging niet zo makkelijk helaas.... denk dat het er al 3 dagen op zat ofzo want het zag eruit als een dik stuk karton. Heb toen maar de spons erbij gepakt om te kijken of ik het eraf kon krijgen, maar volgens mij heb ik het nu alleen erger gemaakt. Toen de auto nog nat was en doordat het al donker werd zag ik het niet zo goed, maar de vogelpoep vlekken laten een afdruk achter en er zijn allemaal kringen (krassen) van de spons erbij gekomen. Ga ik dit nog goed krijgen? Of moet de motorkap opnieuw gespoten worden om het weer normaal te krijgen? :scared: De foto's zijn trouwens een beetje donker, maar volgens mij kun je wel zien wat ik bedoel. Ik zal morgen even betere foto's maken. Misschien een car detailer die wat advies kan geven?

Voer je vraag aan de haaien in dit draadje, die hebben vast tips voor je.